Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، اسد عبدالهی امروز سه شنبه در بازدید از کارخانه‌های صنایع پزشکی و بهداشتی شهرک صنعتی شماره ۲ خرم آباد، اظهار داشت: همکاری مردم استان در رعایت طرح فاصله گذاری اجتماعی برای مقابله با بیماری کرونا بسیار خوب و قابل تقدیر بوده است.

وی، بیان داشت: در زمینه تهیه اقلام بهداشتی مورد نیاز مردم استان اقدامات بسیار خوبی انجام گرفته و بخش مهمی از این اقلام در داخل خود استان تولید می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون استاندار لرستان، افزود: در بحث تولید الکل، مواد ضدعفونی کننده و ژل شستشوی دست، نیاز استان تأمین و به مرحله‌ای رسیده‌ایم که اقلام مورد تقاضای استان‌های دیگر را نیز تولید می‌کنیم.

عبداللهی، تصریح کرد: با پیگیری‌های انجام شده، ماسک به عنوان یکی دیگر از کالاهای اساسی مورد نیاز مردم توسط تولید کنندگان داخلی تأمین و به اندازه کافی در داروخانه‌های سطح استان به تفکیک توزیع می‌شود.

وی، خاطرنشان کرد: از دیگر مشکلات استان کمبود دستکش یک بار مصرف است که با آغاز به کار اولین واحد تولیدی استان، نیاز شهرستان خرم‌آباد تأمین شده و با اقدامات انجام گرفته طی چند روز آینده یک خط تولید جدید راه اندازی و اقدام به تهیه این کالا برای تهیه نیاز تمام شهرستان‌های استان خواهد کرد.

معاون استاندار لرستان، گفت: نیاز استان به اقلام بهداشتی برای کادر درمانی و پزشکی به عنوان اولویت اول و نیاز سایر مردم استان در مرحله بعدی است که بخش عمده‌ای از این اقلام تأمین شده و ما بقی نیاز مردم از خارج استان تهیه و در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا الکل کالاهای اساسی ماسک تولید استان بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۸۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت کالاهای اساسی افزایش نیافته است

امتداد - با مدیریت راهبردی بانک مرکزی هیجاناتی که منجر به افزایش کاذب نرخ ارز می‌شوند، نمی‌توانند در تامین اقلام اساسی تاثیر منفی بگذارند.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، خسرو ابراهیمی‌نیا؛ نایب رئیس اتاق اصناف در گفت‌وگو با خبرنگار ایبِنا در خصوص عدم افزایش نرخ اقلام اساسی و تخصیص ارز دولتی به واردات کالای اساسی گفت: خوشبختانه با مدیریت درست دولت شاهد نوسان قیمتی در نرخ کالا‌های اساسی و مورد نیاز مردم نیستیم چرا که با مدیریت راهبردی بانک مرکزی هیجاناتی که منجر به افزایش کاذب نرخ ارز می‌شوند نمی‌توانند در تامین اقلام اساسی جامعه تاثیرات منفی قیمتی به جا بگذارند.

وی در این باره یادآور شد: خوشبختانه نظارت بر قیمت گذاری‌ها و فروش در فروشندگان تحت نظر اصناف به روال سابق انجام می‌شود و فروشندگان اقلام اساسی جامعه اعم از خرده فروش یا عمده فروش کمترین تحرکی در راستای گرانفروشی به مردم انجام نداده اند.

ابراهیمی نیا تصریح کرد: خرده فروش و عمده فروش برحسب سودی که روی کالایی که به مشتری عرضه می‌کند رفتار می‌کند؛ چرا که سود از پیش تعیین شده و تعرفه‌ها مشخص است؛ بنابراین در چنین چارچوبی عمل می‌کند و در واقع کاسبانی که تحت نظارت اتاق اصناف هستند گرانفروشی نخواهند داشت.

نایب رئیس اتاق اصناف در ادامه بحث توضیح داد: همانطور که دولت اعلام کرد مبنای تولید، توزیع و واردات براساس تخصیص ارز‌های دولتی است به همین دلیل قیمت‌های کالا‌های اساسی و ضروری مورد نیاز مردم مشخص است و افزایش چندانی نداشته است؛ بنابراین اگر افزایش قیمت در برخی کالا‌ها دیده می‌شود مربوط به کالا‌های قاچاق است نه کالا‌هایی که درداخل تحت نظارت تولید می‌شود.

نایب رئیس اتاق بازرگانی گفت: تولید کننده گان تحت نظر سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان قیمت گذاری مشخصی دارند لذا هیچگاه در گرداب گرانفروشی نمی‌افتند.

وی افزود: باوجود اینکه نرخ ارز در هفته‌های گذشته نوساناتی داشت، اما تمامی کالا‌های اساسی براساس فاکتور رسمی و زیر نظر مراجع ذی صلاح در دسترس عامه مردم قرار داده می‌شود؛ بنابراین خرده فروش و عمده فروش کالا‌های ضروری جامعه را با درصد قانونی به فروش می‌رساند، در نتیجه می‌توان گفت تامین کالا‌های اساسی مردم تابع نوسان گیری‌های دلالان در بازار ارز نیست.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • ۲۱۱ هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی در البرز معدوم شد
  • آبلیموی تقلبی را چگونه تشخیص دهیم؟ | باورهای اشتباه مردم درباره آبلیموهای سنتی
  • قطار محلی رامسر به ساری راه‌اندازی شود
  • استدلال استاد قرائتی برای ورود جوانان به حوزه
  • ویتامین‌هایی که باعث کاهش وزن می‌شوند
  • افزایش مصرف آب مشترکان گلستانی با گرمای تدریجی هوا/مردم از مصارف غیرضروری خودداری کنند
  • خطرات از دست دادن آب بدن؛ چگونگی تأمین
  • بخش آب‌پخش نیاز مبرم به نصب ایستگاه پیش تصفیه آب دارد
  • یک دستکش مخصوص با چراغ ضدآب + فیلم
  • قیمت کالاهای اساسی افزایش نیافته است