Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-24@05:24:03 GMT

۱۲۲ دستاورد جدید اتمی

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۱۸۹۵۷

رئیس سازمان انرژی اتمی اعلام کرد: این سازمان در طول یکسال گذشته ۱۲۲ دستاورد جدید داشته است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، علی‌اکبر صالحی معاون ٰرئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی در پیامی به مناسبت فرا رسیدن ۲۰ فروردین، روز ملی صنعت هسته‌ای با صدور پیامی ضمن ابراز همدردی با بازماندگانِ جانباختگان و آسیب دیدگان سوانح و حوادث اخیر، از فعالیت مستمر و در خور تحسینِ یکایک اعضای خانواده بزرگ و افتخارآفرین صنعت هسته‌ای کشور قدردانی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در پیام خود اعلام کرد: ۱۲۲ دستاوردِ جدیدِ این سازمان در طول یکسال گذشته که رهاورد کوشش‌های خستگی‌ناپذیرِ خیل عظیمی از پژوهشگران و محققانِ سازمان انرژی اتمی ایران است، نوید بخش آغاز فصلی جدید در توسعه همه جانبه فعالیت‌های غرورآفرینِ سازمان انرژی اتمی ایران است.

متن پیام رئیس سازمان انرژی اتمی به این شرح است:

در این ایّام پر مخاطره و به رغم مبارزه سلحشورانه شیرزنان و دلاورمردان حوزه سلامت جهت کاستن از درد و رنج بیماران و نیازمندان، اینجانب ضمن ابراز همدردی با بازماندگانِ جانباختگان و آسیب دیدگان سوانح و حوادث اخیر، بر خود فرض می‌دانم تا بدین‌وسیله فرا رسیدنِ بیستم فروردین ماه، روز ملّی فنّاوری هسته‌ای را که امسال با لیله‌القدرِ میلادِ فرخنده جانِ جهان و قطب عالمِ امکان، حضرت بقیه الله الاعظم (ارواحنا فداه) مقارن گشته است، گرامی بدارم و از تلاش مستمر و در خور تحسینِ یکایک اعضای خانواده بزرگ و افتخارآفرین صنعت هسته‌ای کشور قدردانی کنم.

اینجانب لازم می‌دانم تا با افتخار اعلام کنم که ۱۲۲ دستاوردِ جدیدِ این سازمان در طول یکسال گذشته که رهاورد کوشش‌های خستگی‌ناپذیرِ خیل عظیمی از پژوهشگران و محققانِ سازمان انرژی اتمی ایران است، نوید بخش آغاز فصلی جدید در توسعه همه جانبه فعالیت‌های غرورآفرینِ سازمان انرژی اتمی ایران است.

در این میان، به طور اجمالی به استحضار می‌رساند که گسترشِ بیش از پیش تولیدات و خدماتِ مربوط به بخش پزشکی هسته‌ای و تأمین نیاز‌های دارویی مراکز درمانی و بهداشتی کشور در حجم گسترده و فراگیر و با سرعتی قابل قبول در حال انجام است.

بدیهی است در شرایط خطیرِ کنونی که ایران اسلامی تحت تأثیرِ تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی قرار گرفته است، تأمین نیاز‌های جامعه پزشکی کشور به عنوان وظیفه‌ای ملّی و اخلاقی تلقّی شده و برای ما از اهمیّت ویژه‌ای برخوردار است.

همچنین پیشبردِ اهدافِ کلانِ تعیین شده در بخش چرخه سوخت هسته‌ای - از جمله گسترشِ فعالیت‌های مربوط به اکتشاف و استخراجِ مواد اولیه صنعت هسته ای، شتاب بخشیدن به فعالیت‌های بخش تحقیق و توسعه و غنی سازی اورانیوم - و نیز پیشرفتِ برنامه احداث واحد‌های ۲ و ۳ نیروگاه اتمی بوشهر و توسعه فنّاوری‌های نوین هسته‌ای با جدیّت و همّتِ مضاعف دنبال می‌شود.

افزون بر این، شایان ذکر است که نوسازی و تکمیل راکتور آب سنگین خنداب (اراک) براساس مفاد مندرج در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در حال انجام است. لازم به توضیح است که تلاشگران صنعت هسته‌ای با عطف توجّه به چشم‌اندازِ ترسیم شده از سوی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی (مدظلّه العالی) و تدابیر ریاست محترم جمهوری، توسعه روزافزونِ دستاورد‌های این صنعت راهبردی را با تمام توان و در حوزه‌های مختلف در دستور کار قرار داده‌اند.

همچنین شایان ذکر است که براساس برنامه ریزی انجام شده، اقدامات مقتضی جهت برگزاری مراسم با شکوه روز ملّی فنّاوریِ هسته‌ای همچون سال‌های گذشته با حضور جناب آقای دکتر روحانی، ریاست محترم جمهوری و سایر میهمانان داخلی و خارجی از جمله مقاماتِ کشوری و لشکریِ جمهوری اسلامی ایران صورت پذیرفت تا همزمان با افتتاح نمایشگاه دستاورد‌های این سازمان، آیینِ رونمایی از گزیده‌ای از دستاورد‌های جدید در محضر ریاست محترم جمهوری برگزار شود؛ امّا به واسطه شیوع ویروس کووید-۱۹ و به منظور ممانعت از بروز مخاطرات احتمالی و براساس تأکیدات و مقررّاتِ وضع شده از سوی ستاد ملّی مبارزه با کرونا، تقدیر با تدبیرِ ما همراه نشد و پس از کسبِ تکلیف از جناب آقای دکتر روحانی، مقرّر شد تا جشن این روز ملّی، در فرصت و فضایی مناسب برگزار شود.

امید است در پرتو الطاف خداوندی و در سایه عنایات و توجّهات خاصّه حضرت، ولی عصر (عج) در کوتاهترین زمان ممکن، شرایط مناسب برای ارائه مستقیم دستاورد‌ها و تشریح جزئیات آن به پیشگاه عموم مردم شریف کشورمان فراهم آید.

امّا در حال حاضر، این سازمان در نظر دارد تا از طریق همکاری و همراهی همدلانه رسانه‌ها و وسائط ارتباط جمعی کشور، نسبت به اطلاع‌رسانی در خصوص این دستاورد‌ها اقدام نماید. اینجانب یقین دارم که در سایه اتحّاد، همیاری و همدلیِ آحاد ملّت بزرگ ایران و از رهگذر مدیریت هوشمندانۀ مسئولان نظام مقدّس اسلامی به ویژه مدیران ارشد حوزه سلامت و به برکتِ جانفشانی‌ها و ایثارگری‌های فراموش ناشدنیِ مدافعان حریم سلامت، این روزگارِ محنت و مرارت خواهد گذشت و ملّت بزرگ ایران با سربلندی و موفقیّت این آزمونِ دشوار را پشت سر نهاده و به ساحل صحّت و سعادتِ روزافزون قدم خواهد نهاد.

رسید مژده که ایّام غم نخواهد مانـــد چُنان نماند و چنین نیز هم نخواهد ماند
براین رواقِ زبرجد نوشته اند به زر که جز نکویی اهل کَرَم نخواهد مانــد

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

علی اکبر صالحی

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: اتمی دستاورد صالحی سازمان انرژی اتمی ایران رئیس سازمان انرژی اتمی صنعت هسته ای ۱۲۲ دستاورد دستاورد ها روز مل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۸۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسلامی اعلام کرد: گام‌های اساسی ایران برای افزایش تعداد نیروگاه‌های اتمی

به گزارش قدس آنلاین، محمد اسلامی در جریان بازدید از واحد یکم نیروگاه اتمی بوشهر درباره میزان برق هسته‌ای تولید شده در این نیروگاه گفت: در یک دهه گذشته ۶۳ میلیارد کیلووات ساعت برق در نیروگاه اتمی بوشهر تولید شده است.

وی افزود: سال ۱۴۰۲ جشن دهمین سال تولید برق از نیروگاه اتمی بوشهر برگزار شد و بر اساس آمار در یک دهه گذشته ۶۳ میلیارد کیلووات ساعت برق هسته‌ای در این نیروگاه تولید شده است.

رییس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: تولید این میزان برق هسته‌ای، موجب صرفه‌جویی ۱۰۳ میلیون بشکه نفت خام شده که ارزش این میزان صرفه‌جویی در مصرف سوخت‌های فسیلی بیش از ۸ میلیارد دلار است.

اسلامی خاطرنشان کرد: تاکنون با تولید ۶۳ میلیارد کیلووات ساعت برق هسته‌ای، ‌نیروگاه اتمی بوشهر توانسته چهار بار هزینه صرف شده بابت احداث خود را تامین کند.

وی با بیان اینکه تحقق تولید ۲۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای از موضوعات مهم و مورد تاکید مقام معظم رهبری است؛ گفت: این طرح  مهم با جدیت در دستور کار سازمان انرژی اتمی ایران قرار دارد و بلوغ هسته‌ای کشور از طریق تولید انرژی و برق هسته‌ای با جدیت دنبال می‌شود.

رییس سازمان انرژی اتمی ایران با اشاره به سهم ۱۱ درصدی برق هسته‌ای تولید شده در نیروگاه‌های اتمی جهان عنوان کرد: در جریان برگزاری بیست و هشتمین اجلاس جهانی تغییرات اقلیمی سازمان ملل مقرر شد تا سال ۲۰۵۰ ظرفیت انرژی هسته‌ای برای تولید برق جهانی سه برابر شود که ما نیز گام‌های اساسی برای افزایش تعداد نیروگاه‌های اتمی کشور خود برداشته‌ایم.
 
گفتنی است سخنرانی در نخستین کنفرانس دوسالانه بین‌المللی «هوش مصنوعی و علوم داده» در دانشگاه خلیج فارس، بازدید از روند اجرایی طرح آب شیرین‌کن نیروگاه اتمی بوشهر با ظرفیت ۷۰ هزار متر مکعب و نیز روند احداث پروژه واحدهای ۲ و ۳ نیروگاه اتمی بوشهر و قسمت‌های مختلف واحد یکم این نیروگاه، آغاز عملیات احداث ۳۵۰۰ واحد مسکونی در منطقه تنگک شهر بوشهر، بهره‌برداری از فاز نخست شهرک صدف، افتتاح سالن ورزشی بانوان در شهرک مروارید و ... از سایر برنامه‌های سفر محمد اسلامی، رییس سازمان انرژی اتمی ایران به استان بوشهر بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • اسلامی: تعداد نیروگاه‌های اتمی ایران افزایش می‌یا‌بد
  • اسلامی اعلام کرد: گام‌های اساسی ایران برای افزایش تعداد نیروگاه‌های اتمی
  • تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش می‌یابد
  • اسلامی:‌ تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش خواهد یافت
  • تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش می‌یا‌بد
  • اسلامی:‌ تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش می‌یا‌بد
  • توجه ویژه صنعت هسته‌ای به فناوری‌های روز دنیا
  •  استفاده از فناوری هسته‌ای برای افزایش کیفیت محصولات نفتی
  • ایجاد رشته‌های هسته‌ای در دانشگاه خلیج‌ فارس
  • استفاده از فناوری هسته‌ای برای افزایش کیفیت محصولات نفتی