Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: با توجه به آزمایش‌ها و نقطه‌گذاری محل اقامت بیماران، در هیچکدام از شهرستان‌های استان و محله‌ها نیست که حداقل یک مورد ابتلا نداشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، طاهره چنگیز اظهار داشت: شهروندانی که می‌خواهند سر کسب و کار برگردند باید سلامت خود و دیگران را جدی بگیرند و دستورهایی که برای بازگشت به مشاغل مختلف توسط وزارت بهداشت مصوب و اعلام می‌شود را به‌صورت دقیق و جدی مد نظر قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: اگر در ابتدای اپیدمی (همه‌گیری) کرونا، تعداد بسیار کمی در جامعه به عنوان ناقل و در معرض این بیماری قرار داشتند اکنون و پس از تثبیت اپیدمی، دامنه افراد بیمار و ناقل آنقدر وسیع است که احتمال مواجهه با افراد ناقل در اماکن عمومی به شدت بالا رفته است، بنابراین رعایت پروتکل حفاظت فردی و دستورهای بهداشتی اهمیت دوچندانی دارد.

وی با اشاره به بستری شدن بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ نفر مشکوک و مبتلا به بیماری کرونا در بیمارستان‌های استان، تصریح کرد: با توجه به آزمایش‌ها و نقطه‌گذاری محل اقامت آن‌ها، در هیچکدام از شهرستان‌های استان و محله‌ها نیست که حداقل یک مورد ابتلا نداشته باشیم.

چنگیز با بیان اینکه بنا بر تصمیم ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا مقرر شد که از بیست و سوم فروردین امسال تعدادی از فعالیت‌های شغلی که خطر انتقال در حین انجام آنها در حد کم و متوسط است به تدریج آغاز شود و به چرخه تولید و ارایه خدمات برگردند، گفت: به میزانی که ما فاصله فیزیکی در اجتماع را کاهش دهیم شانس انتقال ویروس افزایش می‌یابد و گریزی از آن نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اضافه کرد: تنها چیزی که می‌تواند برای به حداقل رساندن این شانس با وجود شروع فعالیت‌های کنترل شده کمک کند، مراعات دقیق دستورهای بهداشتی است.

آمار مرگ و میر ناشی از کرونا در اصفهان رو به کاهش است

وی با بیان اینکه کماکان در هر ۲۴ ساعت حدود ۱۵۰ بیمار جدید در بیمارستان های استان با علائم مشکوک و ابتلا به کرونا بستری می‌شوند، خاطرنشان کرد: آمار مرگ و میر در بیمارستان‌ها روند نزولی را طی کرده است و به مدد الهی و با تلاش همکاران، مراقبت ها وضعیت قابل قبولی دارد.

وی با اشاره به افزایش تعداد تخت‌های آی سی یو، افزود: کارکنان زحمت‌کش ما با ایثار و فداکاری همه تلاش خود را برای مراقبت بهتر از بیماران صرف می‌کنند، اما اگر تعداد بیماران ورودی از حد معینی بگذرد به طور طبیعی کارکنان ممکن است نتوانند به خوبی پاسخ‌گو باشند.

چنگیز از مردم استان اصفهان خواست که توجه داشته باشند همچنان خانه، امن‌ترین مکان در جنگ با کروناست و فقط برای موارد اضطراری از خانه خارج شوند و اگر لازم است که از منزل خارج شوند و در مکان‌های پر ازدحام حضور یابند ترجیحا از ماسک پارچه‌ای معمولی استفاده کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: این توصیه در ابتدای اپیدمی به عنوان توصیه عمومی مطرح نبود، زیرا آن موقع تعداد بیماران در جامعه زیاد نشده بود و شانس برخورد با بیماران در مکان‌های عمومی به اندازه اکنون بالا نبود.

وی گفت: اگر افراد در مکان‌های پر ازدحام هستند که نمی‌توانند فاصله یک و نیم متر با دیگران را رعایت کنند ضرورت دارد که از ماسک پارچه‌ای ساده که خودشان در خانه نیز می‌توانند تهیه کنند استفاده کنند.

چنگیز با تاکید بر اینکه شستن دست‌ها باید رعایت شود، اظهارداشت: اگر مردم علائم اولیه ابتلا به کرونا مانند تب، گلو درد، سرفه و تنگی نفس را داشتند از طریق سامانه سلامت به نشانی salamat.gov.ir وضعیت خود را اعلام کنند تا همکاران حوزه بهداشت و دانشگاه در اسرع وقت با آنها تماس بگیرند و راهنمایی کنند یا با سامانه تلفنی ۳۱۱۳ تماس گیرند و مشاوره لازم را دریافت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و بخش‌های زیر مجموعه آن، بیمارستان‌ها، شبکه‌های بهداشتی و درمانی و کلینیک‌ها در کنار مردم و مراقب آنها هستند و امید است با همراهی همدیگر این بحران دامن‌گیر در دنیا را به خوبی کنترل و مدیریت کنیم.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج/

منبع: فارس

کلیدواژه: اصفهان مرگ و میر دانشگاه علوم پزشکی وزارت بهداشت رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بیمارستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۹۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در پردیس دانشگاه


هرمزگان-جام جم انلاین-جلسه هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان صبح امروز در پردیس دانشگاه برگزار شد.


اعضای هیئت رئیسه دانشگاه صبح امروز، 2اردیبهشت‌ماه و همزمان با دومین روز از هفته سلامت پس از غبارروبی مرقد شهدای گمنام در پردیس و تجدید میثاق با شهدای گمنام، جلسه هیئت رئیسه را برگزار کردند.


دکتر غلامعلی جاودان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در این جلسه گفت: نقش اصلی ما به عنوان دانشگاه تولید علم است و هیات رئیسه را در مجتمع پردیس دانشگاهی برگزار کردیم تا پیوندمان را با علم، دانشجو و اساتید هیات علمی تقویت کنیم.


وی افزود: دغدغه‌های اساتید و دانشجویان را باید در حد امکان و توان پاسخگو بوده و پیگیری لازم را داشته باشیم.


رئیس دانشگاه با بیان اینکه نشست‌های دانشجویی برگزار کنید، اظهار کرد: به لحاظ علمی باید هر روز و هر سال بهتر و موفق‌تر عمل کنیم و شایسته و بایسته در تقویت جایگاه دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بکوشیم.


دکتر جاودان با اشاره به اینکه تامین منابع و زیرساخت‌ها با پیگیری محقق می‌شود، تاکید کرد: همه معاونت‌ها با معاونت تخصصی خود در وزارت ارتباط تنگاتنگ داشته باشند و پیگیری لازم را جهت جذب منابع و امکانات داشته باشند.


وی بیان کرد: اعضای شورای راهبردی استقرار دانشکده علوم پزشکی میناب، شامل اعضای هیئت رئیسه دانشگاه، دکتر کامرانی معاون سیاسی امنیتی استاندار، فرماندار، نماینده شهرستان، رئیس سازمان برنامه استان و امام جمعه می‌باشد که باید برگزاری جلسات این شورا و مصوبات آن پیگیری شود.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با اشاره به ویژگی خاص استان هرمزگان که دریاست، افزود: وجود جزایر را در استان باید مغتنم بشماریم و لازم است برای بهره‌برداری از آن‌ها زیرساخت‌ها را فراهم کنیم.


وی گفت: از توسعه بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در استان و جزایر نباید غافل شویم.


حجت الاسلام سید عباس تقوی، رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه نیز در این جلسه گفت: پیشنهاد می‌کنم در بخشی که مربوط به تشکل‌ها و کانون‌های دانشجویی است، توقعات حضرت آقا از تشکل‌ها و اثربخشی آن‌ها بر محیط را واکاوی کنیم.


وی افزود: رسالت دانشگاه در تولید علم و تربیت عالم و جهت‎‌دهی به آن را بررسی کنیم.


حجت الاسلام تقوی اظهار کرد: هوشمندی، طراحی و پیگیری در یک مسیر چندین ساله از انقلاب اثر خود را گذاشته است.
رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه گفت: هنر ما فهم درست مسائل و عمل درست است به نحوی که رضایت‌مندی مردم را ارتقا دهیم.


حجت الاسلام تقوی با معرفی جشنواره نهج‌البلاغه اظهار کرد: این جشنواره با همکاری مشترک وزارت علوم، وزارت بهداشت و دفتر نهاد رهبری در تمامی دانشگاه‌های کشور اجرا می‌شود و در دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با همکاری معاونت فرهنگی و دانشجویی و سایر واحدهای این دانشگاه اجرایی می‌شود.


نامگذاری بیمارستان دوم میناب، بررسی مقررات بهبود کسب و کار، گزارش آخرین وضعیت برنامه سلامت خانواده شهری، بررسی درخواست کارکنان متقاضی ماموریت آموزشی، تأمین منازل سازمانی برای پزشکان جدیدالورود و اسکان دانشجویان بین الملل از جمله موضوعاتی بود که در نشست هیات رئیسه دانشگاه مورد بررسی قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • بازگشایی مجدد بیمارستان صحرایی در شهرک دانش و سلامت
  • شناسایی بیش از ۲۲هزار بیمار دیابتی در نیشابور
  • ۲۷ رشته تخصصی جدید به دانشگاه علوم پزشکی قم اضافه می‌شود
  • کاهش محسوس علاقه پسران به دانشگاه ها؟!
  • اجرای طرح سلامت خانواده در هرمزگان+عکس وفیلم
  • اجرای طرح سلامت خانواده در هرمزگان
  • تشریح برنامه‌های هفته سلامت در هرمزگان
  • افزایش چشمگیر آمار سرطان در استان
  • اعضای بدن بانوی ایثارگر اردبیلی به بیماران نیازمند اهدا شد
  • جلسه هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در پردیس دانشگاه