Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی از بهره‌مندی ۴۵۰ نفر از آموزش‌های مجازی دوره آموزشی «زندگی بر مدار قرآن» حرم مطهر رضوی در ایام نوروز خبر داد.

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین مهدی شجاع  با بیان این مطلب گفت: دوره‌ آموزشی «زندگی بر مدار قرآن» که در طول سال به صورت فصلی و ماهیانه در محل دارالقرآن الکریم حرم مطهر رضوی برگزار می‌شد، در ایام نوروز که درهای حرم مطهر رضوی به دلیل شیوع ویروس کرونا بسته بود، به صورت آنلاین و از طریق فضای مجازی برای علاقه‌مندان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در ایام نوروز ۴۵۰ نفر از طریق پیام رسان ایتا و به آدرس«Eitaa.com/quranlive»  در این دوره آموزشی شرکت کردند و در پایان نیز آزمون این دوره به صورت آنلاین و با حضور  حداکثری شرکت کنندگان برگزار شد.
رئیس اداره علوم قرآنی ابراز کرد: در طول برگزاری این دوره همه روزه بعد از برگزاری کلاس‌ها مسابقه‌ای با طرح سوالاتی از مطالب ارائه شده برگزار می‌شد که تعداد ۷۰ نفر در این مسابقات شرکت کردند.
وی خاطرنشان کرد: اسامی برگزیدگان این مسابقه در کانال مربوطه اعلام شده است، ولی نحوه تقدیر از این برگزیدگان و اهدای جوایز به آنها بعد از بازگشایی حرم مطهر اعلام خواهد شد.
شجاع با اشاره به ادامه برگزاری این دوره آموزشی برای علاقه‌مندان اظهار کرد: دوره آموزشی زندگی بر مدار قرآن شامل کلاس‌هایی از جمله درس‌هایی از نهج‌البلاغه، خانواده قرآنی و تدبر در قرآن است که کلاس‌های درس‌هایی از نهج‌البلاغه روزهای یکشنبه با تدریس حجت‌الاسلام ابوذر حسینی، تدبر در قرآن روزهای دوشنبه با تدریس حجت‌الاسلام محمدرضا مهریزیان و خانواده قرآنی روزهای چهارشنبه با تدریس حجت‌الاسلام محمدعلی فیض‌آبادی  برگزار می‌شود.
منبع: آستان نیوز

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: قرآن کریم حرم مطهر رضوی ایام نوروز ایام نوروز حجت الاسلام دوره آموزشی حرم مطهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۹۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر مدیرکل تبلیغات البرز از مشارکت مردم در برنامه های ماه رمضان

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین مهدی ولایی بر حق، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز با صدور پیامی از مشارکت مردم استان البرز در برنامه‌های ماه مبارک رمضان قدردانی کرد. در متن این پیام آمده است:

طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب، ماه مبارک رمضان امسال رنگ و بوی قرآنی ویژه‌ای داشت. حضور بسیاری از مردم در محافل جزءخوانی قرآن، افطاری عمومی و پویش زندگی با آیه‌ها مایه خرسندی بود. چاپ و توزیع کتاب قرآنی «مسطورا» در بسیاری از مساجد، هیئات مذهبی، امامزادگان و فضای مجازی با همکاری نهادها و ارگان‌های مختلف انجام شد و فضای عمومی و مجازی امسال بیش از پیش رنگ و بوی انس با قرآن داشت.

برنامه مفخّم محفل در تلویزیون به صورت کاملاً متفاوت و ویژه توانست مخاطب بسیار بالایی جذب کند. جشن بزرگ محفل امام حسنی‌ها در ایام ولادت امام حسن مجتبی (ع) به صورت ویژه پدیده آن ایام بود و همه این‌ها نویدبخش یک جنبش قرآنی در سطح جامعه و نشان‌دهنده یک حرکت گرانسنگ و متفاوت در کشور و به صورت خاص در استان البرز بود.

این استان در این حرکت نورانی سهم بسزایی داشته و ارائه اینگونه گزارشات به هم استانی‌های عزیز می‌تواند بسیار مسرت‌بخش باشد چراکه بسیاری از فعالان و مجموعه‌داران مؤسسات قرآنی به صورت هماهنگ طرح‌ها را مطالعه و اجرا کردند، به طوری که در یک آمار قابل توجه شاید کمتر پویش و رویدادی در استان با این استقبال روبرو شده است.

۸۵ هزار و ۶۰۰ پیامک از استان البرز برای پاسخ به سوالات طرح زندگی با آیه‌ها ارسال شده که این تعداد نشان از این است که حجم قابل توجهی از مردم علاقه مند به انس با قرآن هستند. ما مدعی هستیم کمتر پویشی در کشور بوده که به این اعداد و ارقام دست یافته چراکه فقط در محفل قرآنی امام حسنی‌های استادیوم آزادی، ۲۵ هزار نفر از استان البرز شرکت کردند آن هم در ایام تعطیل و شرایط خاص.

جا دارد به نوبه خودم از همه عزیزانی که در برپایی محافل، جلسات قرآنی، جلسات تفسیر، طرح وزین و کم نظیر زندگی با آیه‌ها، برنامه محفل، برنامه قرآنی امام حسنی‌ها و … همکاری کردند تشکر کنم و امیدوارم مرضی درگاه خداوند متعال قرار گیرد. ان شا الله در آینده نزدیک از دست اندرکاران و برگزارکنندگان این برنامه‌ها تقدیر به عمل خواهد آمد.

کد خبر 6081381

دیگر خبرها

  • آمار مخاطبان در نوروز و رمضان ۸ درصد افزایش داشته است
  • این افراد معلم می‌شوند
  • آموزش مدیریت چرای دام در خاتم
  • تقدیر مدیرکل تبلیغات البرز از مشارکت مردم در برنامه های ماه رمضان
  • قاریان و حافظان قرآن بدون آزمون وارد دانشگاه فرهنگیان می شوند
  • استخدام نخبگان قرآنی به عنوان معلم از مهر امسال
  • برنامه «محفل» و «سال‌نو» شبکه سه در صدر توجه مردم/ افزایش ۲۵-۲۰ درصدی کاربران تلوبیون در ایام نوروز و ماه رمضان + فیلم
  • ترویج زندگی قرآنی در جامعه امروزی ضروری است
  • آمار پرمخاطب‌ترین برنامه‌های نوروز و ماه مبارک رمضان اعلام شد
  • اجتماع مردمی «وعده صادق» در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود