Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جرزالم پست، یک نهاد حقوق بشری خواستار لغو تحریم‌های رژیم صهیونیستی علیه حماس برای ورود تجهیزات ارتباطی به نوار غزه، در بحبوحه همه گیری ویروس کرونا شد.

نهاد حقوق بشری گیشا یادآور شد این تحریم‌ها از ۱۰ فوریه علیه حماس به منظور جلوگیری از ورود تجهیزات رایانه‌ای به نوار غزه و کرانه باختری از سوی مقامات رژیم صهیونیستی وضع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نهاد حقوق بشری تحریم‌های رژیم صهیونیستی علیه حماس را غیر منطقی و غیرمتناسب ارزیابی کرد. در بیایه این نهاد آمده است: در شرایط فعلی این اقدامات به منزله مجازات جمعی غیرقانونی و نقض تعهد اسرائیل در احترام به حفظ شرایط عادی زندگی مردم در غزه است. کمبود چنین تجهیزاتی به بخش کسب و کاری غزه در بحبوحه بحران اقتصادی جهان همزمان با شیوع کرونا آسیب خواهد زد.

پیشتر عبداللطیف القانوع، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) از جامعه جهانی خواست برای مقابله با ویروس کرونا تجهیزات و لوازم پزشکی در اختیار غزه قرار دهد. وی از جامعه جهانی خواست به محاصره نوار غزه توجه کند، زیرا این منطقه فاقد تجهیزات اساسی و لوازم پزشکی برای مبارزه با همه گیری ویروس کرونا است.

همچنین رژیم صهیونیستی در اقدامی غیر قانونی هر گونه کمک درمانی در راستای تلاش برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در نوار غزه را منوط به بازگرداندن اجساد دو نظامی خود کرد، که در جریان جنگ سال ۲۰۱۷ مفقود شدند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی نوار غزه رژیم صهیونیستی نهاد حقوق بشری علیه حماس نوار غزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۹۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویای نتانیاهو برای پیروزی با وجود ۷ ماه ناکامی در غزه

با وجود هفت ماه ناکامی ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه و دست نیافتن به اهداف اعلام شده، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم امروز سه شنبه بار دیگر از رویای خود برای پیروزی سخن گفت.

به گزارش مشرق، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز سه‌شنبه با اذعان به ناکامی این رژیم در برابر محور مقاومت و در عین حال فرافکنی برای توجیه ناکامی ارتش خود در نوار غزه گفت: ایران پشت حماس و طرف‌های دیگر ایستاده است اما ما مصمم به تحقق پیروزی در غزه و دفاع از خود در تمامی جبهه‌ها هستیم.

نتانیاهو پیش از این چند و از آغاز جنگ علیه نوار غزه در هفتم اکتبر (۱۵ مهر ۱۴۰۲) اعلام کرده بود که هدف رژیم صهیونیستی از جنگ علیه غزه نابودی جنبش حماس و آزادی اسرای صهیونیست است اما این رژیم تا این لحظه نتوانسته به اهداف اعلامی خود برسد و همچنان در نوار غزه گرفتار مانده است.

پیش از این، عزت الرشق عضو دفتر سیاسی جنبش حماس گفت: آتش بس دائمی تنها تضمینی است که مردم فلسطین در برابر قتل عام ادامه دار رژیم صهیونیستی دارند.

وی افزود: حماس در مورد خواسته‌های خروج کامل نظامیان صهیونیست از نوار غزه و بازگشت بدون مانع همه خانواده‌های آواره به خانه‌هایشان سازش نمی‌کند.

این عضو ارشد حماس تصریح کرد: رژیم اشغالگر خواهان یک توافق موقت برای آزادی اسرای خود است تا پس از آن جنگ نسل‌کشی خود را از سر بگیرد.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • مخالفت اتاق بازرگانی ایران و آلمان با تحریم های جدید علیه تهران
  • برگزاری نشست شورای امنیت درباره فعالیت آنروا در نوار غزه
  • مخالفت با تحریم‌های جدید علیه تهران  
  • انگلیس خواستار تشدید سیاست شکست‌خورده تحریم‌ ایران شد
  • مخالفت اتاق بازرگانی ایران و آلمان با تحریم‌های جدید علیه تهران
  • وزیر خارجه عربستان: خواهان نزاع بیشتر در منطقه نیستیم
  • حمله موشکی سنگین حزب الله علیه مواضع اسرائیل/نبرد شدید مقاومت فلسطین با ارتش اسرائیل در مرکز نوار غزه/شمار شهدای نوار غزه به ۳۳ هزار و ۸۴۳ تن رسید
  • حمله موشکی سنگین حزب الله علیه مواضع اسرائیل/نبرد شدید مقاومت فلسطین با ارتش اسرائیل در مرکز نوار غزه/شمار شهدای نوار غزه به ۳۳ هزار و ۸۴۳ نفر رسید
  • حمله موشکی سنگین حزب الله علیه مواضع اسرائیل/نبرد شدید مقاومت فلسطین با ارتش اسرائیل در مرکز نوار غزه
  • رویای نتانیاهو برای پیروزی با وجود ۷ ماه ناکامی در غزه