Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: گردشگری یکی از محور‌های توسعه اقتصادی ایران است، و باید از فضای مجازی برای معرفی ظرفیت‌ها استفاده کرد. 
ارجمند با اشاره به تاثیرات بیماری کرونا بر صنعت گردشگری بیان کرد: اکنون که مردم بیشتر اوقات خویش را در خانه هستند، با تصمیم وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و اداره کل میراث فرهنگی برگزاری تور‌های مجازی و سفر مجازی در قالب کلیپ و مانور بازدید از جاذبه­ های گردشگری استان برگزار شد که این کلیپ‌ها توانستند با گردش در فضای مجازی، اطلاعات مفیدی در اختیار مردم قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فضای مجازی با سهولت و با صرف وقت و هزینه کمتر در دسترس عرضه‌کنندگان و تقاضا کنندگان بازار گردشگری قرار دارد و زمینه سفر در آینده را با اطلاعات بیشتری فراهم کنند.

او افزود: این کلیپ‌ها با زمان کوتاه می‌توانند شاخص خوبی برای معرفی میراث تاریخی و فرهنگی هر کشوری در سطح دنیا باشند و قطعاً اینگونه اقدامات در جهت رونق صنعت گردشگری هر کشوری بسیار موثر است.

ارجمند گفت: آثار و ابنیه تاریخی به وضوح، هویت، معماری، فرهنگ و سبک زندگی مردمِ یک دوره از تاریخ را به تصویر می‌کشد و به عنوان گنجینه‌ای گران بها در اختیار نسل‌های بعد قرار می‌گیرد.   انتهای پیام/ن

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی و گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۹۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رایگان از محوطه‌های تاریخی و موزه‌ها

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه، گفت: همزمان با روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی، بازدید از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی استان امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ماه رایگان است. - اخبار استانها -

داریوش فرمانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت: به مناسبت روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی، برنامه‌های فرهنگی متنوعی از جمله شاهنامه‌خوانی و جشنواره‌های فرهنگی در اورامانات و حفظ و معرفی میراث ناملموس در نظر گرفته شده است.

وی عنوان کرد: همچنین به مناسبت روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی بازدید از محوطه‌های تاریخی و موزه‌های استان امروز پنجشنبه 30 فروردین ماه رایگان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه با بیان اینکه محور گردشگری در بافت تاریخی شهر کرمانشاه با همکاری و همیاری معاونت عمرانی استانداری کرمانشاه، شهرداری‌ها و شورای شهر احیا می‌شود گفت: این محور از گذر جلوخان از خیابان مدرس آغاز شده است.

فرمانی افزود: بیش از 100 بنای تاریخی از جمله حمام ها، خانه‌ها، بازارها و مساجد و سراها در محدوده بافت تاریخی شهر کرمانشاه شناسایی شده که طرح احیای محور گردشگری در این بافت با توجه به این فراوانی آثار انجام می‌شود.

وی بیان کرد: همه بناهای تاریخی استان که مالکیت آن در اختیار وزارت میراث فرهنگی قرار دارد از طریق صندوق حفظ، احیا و بهره‌برداری از بناهای تاریخی به بخش خصوصی واگذار می‌شود و تاکنون بیش از هشت بنای تاریخی استان مانند خانه صارموالدوله و فیض مهدوی به بخش خصوصی واگذار شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه قرار است برخی از بناهای دیگر نیز بعد از پایان کار مرمت و بازسازی به بخش خصوصی واگذار شود گفت: میراث فرهنگی استان آماده ارائه تسهیلات برای احیای خانه‌های تاریخی در تملک بخش خصوصی است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شورای توسعه گردشگری استان را تقویت می‌کنیم
  • تداوم خدمات‌رسانی در فرودگاه و جاذبه‌های گردشگری و تاریخی اصفهان
  • تداوم خدمات‌رسانی به گردشگران در جاذبه‌های تاریخی و پایانه‌های مسافرتی استان اصفهان
  • پتانسیل های گردشگری استان کرمانشاه هنوز بخوبی معرفی نشده اند
  • کاوش و سامان‌دهی قلعه تپه تاریخی ابهر
  • موافقت با ۱۴ طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در گلستان
  • موافقت با 14 طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در گلستان
  • بازدید رایگان از محوطه‌های تاریخی و موزه‌ها
  • ثبت بیش از ۲۶ میلیون نفر بازدید از اماکن گردشگری خوزستان
  • حال خوب مردم در روزهای پایانی فروردین