Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@18:56:05 GMT

ارائه مشاوره کاهش اضطراب کرونا به ۲۰۰ ایلامی

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۱۹۲۳۰

ارائه مشاوره کاهش اضطراب کرونا به ۲۰۰ ایلامی

زهرا همتی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا در ابتدای اسفندماه پارسال تا کنون کارشناسان مرکز صدای مشاور (۱۴۸۰) این اداره کل به بیش از ۲۰۰ تماس افراد که دارای اضطراب زیاد ناشی از شیوع این بیماری بودند، پاسخ داده‌اند.

وی با بیان اینکه عمده این افراد زن بوده‌اند، افزود: از این شمار تماس گیرنده، زنان بیشترین درصد را تشکیل داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همتی محدوده سنی این تماس گیرندگان را ۲۵ تا ۵۵ سال عنوان کرد و اظهار کرد: این افراد دارای اضطراب با درجه زیاد بود که از طریق کارشناسان این مرکز، مشاوره‌های لازم دریافت کرده‌اند.

وی گفت: با توجه به وضعیت موجود به علت شیوع کرونا و لزوم رعایت فاصله اجتماعی و در دسترس نبودن خدمات مشاوره حضوری، مشاوره تلفنی مورد استقبال و اقبال عمومی واقع شده است.

مدیرکل بهزیستی ایلام با اشاره به افزایش زمان فعالیت مرکز صدای مشاور ایلام برای کاهش استرس کرونا بین مردم، بیان کرد: به منظور خدمات رسانی هرچه بیشتر به مردم و کاهش اضطراب و استرس ناشی از ویروس کرونا مدت زمان فعالیت مرکز صدای مشاور این سازمان به ساعت ۲۲ افزایش یافته است.

همتی اظهار کرد: عموم مردم از سراسر استان می‌توانند با تماس رایگان با خط مشاوره تلفنی «۱۴۸۰» خدمات مشاوره و روانشناختی مورد نیاز دریافت کنند.

کد خبر 4895107

منبع: مهر

کلیدواژه: بهزیستی ویروس کرونا مراکز مشاوره ویروس کرونا ستاد مقابله با کرونا شیوع کرونا بوشهر ایلام شهرکرد فاصله گذاری اجتماعی گرگان طرح غربالگری بیرجند بارش باران روز طبیعت ماسک طبی ضدعفونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۹۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشاوره به جای مجادله، گام مهم انتظامی استان کرمانشاه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه راه‌اندازی مراکز مشاوره پلیس را گامی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی دانست و گفت: معاونت اجتماعی انتظامی استان، اقدامات خوبی در راستای صلح و سازش در پرونده‌ها و مختومه‌کردن آن‌ها با بیش از ۲۱ هزار مشاوره به شهروندان انجام داده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، جلال پشوتن در جلسه دیدار با مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری کرمانشاه در دفتر معاونت انتظامی استان اظهار کرد: تحقق اصل جامعه‌محوری در تأمین و حفظ امنیت عمومی مستلزم سیاست‌گذاری و تدوین راهبردها و اهدافی است که پلیس بتواند در سایه آن‌ها از ظرفیت‌ها و پشتیبانی مردمی بهره‌ی بیشتری بگیرد و بر اساس همین نگرش است که مراکز روان‌شناسی مشاوره و مددکاری معاونت اجتماعی فراجا شکل گرفت.

وی افزود: بررسی علمی تغییر و تحولات اجتماعی و تأثیر آن در امنیت عمومی، شناخت بسترها و زمینه‌های اجتماعی و فرهنگی آسیب‌ها و جرایم و گسترش ساز و کارهای پیشگیری اجتماعی از جمله مهم‌ترین اهداف معاونت اجتماعی پلیس است که مراکز مشاوره گامی مؤثر در دست‌یابی به آن‌ها است.

معاون اجتماعی انتظامی استان کرمانشاه تصریح کرد: مشاوره و مددکاری اجتماعی از جمله اقداماتی است که در سال‌های اخیر در دستور کار نیروی انتظامی قرار گرفته است که برای تقویت نگرش جامعه محوری پلیس به آن توجه بیشتری شد.

وی با اشاره به اهداف کلان راه‌اندازی مراکز مشاوره ادامه داد: این مراکز با هدف ایجاد رابطه نزدیک، صمیمی و اعتمادآمیز بین پلیس با مردم و شناسایی ریشه‌ها و زمینه‌های رفتارهای ناهنجار و بزهکاری‌ها تشکیل شد.

پشوتن تلاش برای از بین بردن بسترهای بروز معضلات اجتماعی و پیشگیری از آن‌ها، آگاه‌سازی جامعه به منظور افزایش توانایی‌های مقابله‌ای و ایجاد فرهنگ مشاوره در بحران‌های زندگی را از دیگر اهداف تشکیل مراکز مشاوره برشمرد.

وی اضافه کرد: امروز انواع خدمات مشاوره‌ای نظیر مشاوره روان‌شناختی، انتظامی، مددکاری اجتماعی، روان‌سنجی و… در مراکز مشاوره پلیس به عموم مردم ارائه می‌شود.

این مقام انتظامی در خصوص مشاوره‌های حوزه‌های روان‌شناختی نیز گفت: مشاوره فردی، گروهی، خانوادگی، تحصیلی، شغلی و ازدواج، مهارت‌های مدیریت استرس، روابط بین فردی، تفکر نقاد، حل مسئله، مقابله با خلق منفی، مدیریت زمان، مدیریت خشم، ارتباط مؤثر، خودآگاهی و همدلی از جمله آن‌ها است.

وی ارائه خدمات روان‌سنجی فردی از قبیل تست هوش، شخصیت، استعداد و پیشرفت تحصیلی را از دیگر خدمات ارائه شده در مراکز روان‌شناسی عنوان کرد.

پشوتن یادآوری کرد: بنا به بررسی‌های مراکز علمی فراجا درصد قابل توجهی از پرونده‌های موجود در کلانتری‌ها مربوط به اختلافات خانوادگی است که عمدتاً از طریق پیشگیری اجتماعی و مشاوره و مددکاری قابل حل است.

وی مطرح کرد: مددکاران وظیفه دارند که افرادی که توسط دوائر قضائی کلانتری‌ها به آن‌ها ارجاع داده می‌شوند را کمک کرده و ضمن ارائه خدمات مشاوره‌ای نسبت به رفع مشکل میان آن‌ها اقدام کنند.

معاون اجتماعی انتظامی استان کرمانشاه همچنین از ارائه ۲۱ هزار مورد خدمات مشاوره‌ای طی سال گذشته توسط مراکز مشاوره و کلانتری‌های پلیس کرمانشاه به اقشار مختلف مردم خبر داد و گفت: در راستای آگاه‌سازی بیشتر مردم نیز ۳۰ نمایشگاه آسیب‌های اجتماعی برپا شد.

وی در پایان تعامل با سازمان‌ها و نهادهای مرتبط از جمله آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، کمیته امداد و بهزیستی و برگزاری نشست‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی مطابق با نیازهای آموزشی کارشناسان و مشاوره و مددکاری اجتماعی و جذب پلیس‌های افتخاری در رشته‌های روانشناسی، مشاوره و مددکاری اجتماعی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی را از دیگر اقدامات معاونت اجتماعی عنوان کرد.

کد خبر 746752

دیگر خبرها

  • آغاز به کار سامانه مشاوره حقوقی ۱۲۹ در بوشهر
  • فعالیت ۴۲ مرکز مشاوره در لرستان
  • فعالیت‌ های مشاوره‌ای آستان قدس رضوی در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد
  • فعالیت‌های مشاوره‌ای آستان قدس رضوی در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد
  • مشاوره به جای مجادله، گام مهم انتظامی استان کرمانشاه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • ارائه ۵۱ هزار مشاوره تلفنی در‌ بهزیستی البرز
  • ارایه بیش از ۵۱ هزار مشاوره تلفنی رایگان در البرز
  • برقراری بیش از ۵۱ هزار مشاوره تلفنی رایگان با بهزیستی استان البرز
  • روند پیشبرد فعالیت‌ها در مرکز مشاوره درمان ناباروری رو به جلو باشد
  • لیست برخی از سایت‌های حقوقی کشور