Web Analytics Made Easy - Statcounter

مریم بیدخام روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شهروندان می‌توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی Corona.behzisti.ir به سوالات این سامانه پاسخ داده و در صورت ابتلای احتمالی به اختلالات استرس، اسفردگی و اضطراب اطلاع کسب کنند.

وی با بیان اینکه ۲۱ سوال در این سامانه تدارک دیده شده است، اظهار داشت: اگر فرد پس از ارزیابی نمره شدیدی از اختلالات روانی را کسب کند، راهنمایی و توصیه‌های لازم را دریافت کرده و در صورت تمایل می‌تواند مراحل درمان را آغاز کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته بیدخام در سامانه روانشناختی بهزیستی از تخصص روانپزشک، روانشناس بالینی، روانشناس عمومی، سلامت در بلایا و خدمات درمانی بهداشتی استفاده شده و افراد می توانند پس از ارزیابی با دریافت کد رهگیری در سامانه ۱۴۸۰ و دیگر مراحل درمانی پیگیر وضعیت اختلالات خویش باشند.

این مسؤول بیان داشت: واقعیت این است که اختلالات روانی ناشی از شیوع ویروس کرونا دور از دهن نبوده و مواردی مانند ترس، اضطراب، افسردگی، استرس، پرخاشگری، اختلالات خواب، وسواس و انگ زدن از مواردی است که نشان می‌دهد وضعیت نیازمند کنترل است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین خاطرنشان کرد: بر اساس آخرین آمارهای اعلام شده در پیمایش اختلالات سلامت روانی سال ۲۰۱۵، نزدیک به ۲۳.۴ درصد مردم ایران از اختلالات روانی رنج می‌برند که اگر در این برهه مورد توجه قرار نگیرد می تواند اثرات نامطلوبی ایجاد کند.

اختلالات روانی ناشی از ویروس کرونا یک واقعه فراگیر در جهان بوده که هر کشوری متناسب با ظرفیت‌ها و اقدامات لازم با آن درگیر شده است.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا اجتماعی و فرهنگی بهزیستی جهان درمان مردم ایران بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی اختلالات روانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۹۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف ۲۷ دستگاه وسیله هنجار شکن در نیشابور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور گفت: طرح شبانه  ارتقای امنیت اجتماعی باهدف پاسخگویی به مطالبات شهروندان در خصوص برخورد بارانندگان و راکبین موتورسیکلت‌های هنجار شکن و برهم زنندگان آرامش روحی و روانی در این شهرستان اجرا شد.

سرهنگ حسبن احمدی افزود: طرح ارتقای امنیت اجتماعی پس از هماهنگی‌های قانونی توسط  یگان امداد، با هدف برخورد بارانندگان وراکبین  هنجارشکن که با حرکات مخاطره آمیز خود موجب سلب آسایش روحی و روانی شهروندان در محدوده تفرج گاه‌ها می‌شوند، انجام شد.

وی گفت: در این طرح، ۲۷دستگاه وسیله نقلیه (۶دستگاه خودرو، ۲۱دستگاه موتور سیکلت) بدلیل سلب آسایش روحی و روانی شهروندان، مخدوش بودن پلاک توقیف شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور افزود: کسب رضایت مندی عمومی همواره در دستور کار پلیس قرار دارد و در این مسیر از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهد کرد.

دیگر خبرها

  • خدمات رایگان ۳۳۰۰ روانشناس در مراکز جامع سلامت
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • بررسی سلامت روحی و روانی در رشته‌های علوم انسانی
  • سلامت روحی و روانی در رشته‌های علوم انسانی بررسی می‌شود
  • نتایج آزمون استخدامی معلمان منتشر شد | جزئیات مراحل چهارگانه بررسی مدارک، معاینه پزشکی، ارزیابی تکمیلی و گزینش | اعلام مدارک مورد نیاز
  • افرادی که این اختلالات را دارند بیشتر افسرده می شوند
  • توقیف ۲۷ دستگاه وسیله هنجار شکن در نیشابور
  • راه‌اندازی سامانه رصد افت تحصیلی و مسائل روانشناختی دانشجویان
  • روز روانشناس ۱۴۰۳ + تاریخ و تعریف رشته مشاوره و انواع Psychology
  • ایجاد اولین دبیرخانه دانشگاهی پیشگیری و کنترل دخانیات/ راه‌اندازی سامانه رصد افت تحصیلی و مسائل روانشناختی دانشجویان