Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@00:02:07 GMT

آزمایش سه داروی کرونایی بر روی انسان در روسیه آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۱۹۳۵۳

آزمایش سه داروی کرونایی بر روی انسان در روسیه آغاز شد

دفتر مطبوعاتی آژانس درمانی-بیولوژیکی روسیه روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که به دستور ورونیکا اسکوارتسووا رئیس این آژانس، آزمایش بالینی (آزمایش بر روی افراد) سه داروی به نامهای «مفلوخین»، «کالیداویر» و «گیدروکسی خلوروخین» که برای مداوای کرونا بکار گرفته می‌شود، آغاز شد. 

در بیانیه به نقل از اسکوارتسووا گفته شد: این داروها در مرکز دولتی پژوهشی بورنازیان آژانس درمانی-بیولوژیکی روسیه در سه گروه از بیماران با وضع متفاوت سلامتی آزمایش خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این آزمایش‌ها با موافقت کتبی بیماران که در مرکز بورنازیان بستری می‌شوند، صورت خواهد گرفت.

گفتنی است دانشمندان روسیه از یک ماه پیش برای ساخت داروهایی برای مداوای بیماران کرونایی تلاش می‌کنند. 

ستاد مقابله با گسترش کرونا در روسیه امروز اعلام‌کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته یک هزار و ۱۵۴ نفر دیگر در ۴۳ منطقه روسیه به کرونا مبتلا شدند تا رکورد تازه‌ای در تعداد مبتلایان طی یک روز به ثبت برسد.

به گزارش روز سه‌شنبه این ستاد، طی روز گذشته در روسیه، ۱۱ تن دیگر جان خود را به دلیل ابتلا به این بیماری از دست دادند تا تعداد جانباختگان به ۵۸ تن برسد.

در حال حاضر بر اساس آمار رسمی، هفت هزار و ۴۹۷ نفر در ۸۱ منطقه روسیه به کرونا مبتلا شده اند در حالی که تعداد بیماران مرخص شده ۴۹۴ نفر گزارش شده است.

برچسب‌ها کرونا تولید دارو روسیه پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا تولید دارو روسیه کرونا تولید دارو روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۹۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هموفیلی ها دارو ندارند؛ خطر معلولیت با درمانی غیر علمی‌

سعید برپروشان درباره اصلی‌ترین مشکل مبتلایان به هموفیلی گفت: اصلی‌ترین مشکل بیماران هموفیلی در حوزه تامین دارو و داشتن درمانی غیرعلمی است چرا که اگر دارو به شیوه غیرعلمی توسط بیماران دریافت شود هدر رفت بودجه دولت و بیت‌المال را به همراه دارد و همچنین موجب معلولیت مبتلایان به این بیماری می‌شود.

وی ضمن اشاره به اینکه در حال حاضر با نبود داروهای هیومیت و فیبرینوژن مواجه هستیم، ادامه داد: داروی فاکتور ۹ نیز تا ۲ هفته دیگر وارد کشور نمی‌شود و تا وارد سیستم گمرکی شود نیز ۲ هفته طول می‌کشد و مشخص نیست اگر بیماری در این زمان دچار خون‌ریزی شود چگونه باید بهبود پیدا کند؟!

مدیر عامل کانون هموفیلی ایران این کمبود دارو برای بیماران هموفیلی را ناشی از نبود مدیریت صحیح دانست و افزود: کمبود دارو تنها به تحریم‌ها باز نمی‌گردد و به نداشتن مدیریت و نبود احساس مسئولیت نیز مربوط می‌شود، اگر همه مسئولان در این مورد احساس مسئولیت بیشتری داشته باشند شاید بیماران هموفیلی کمتر دچار آسیب شوند.

وی توضیح داد: در حال حاضر تنها گزینه ۳ نفر از بیمار هموفیلی برای ادامه زندگی انجام عمل جراحی است و این در حالی است داروی فیبرینوژن را در اختیار نداریم و از بین بیماران مادری را داریم که ۲۵ سال در انتظار داشتن فرزند بوده و هم اکنون که باردار است داروی فیبرینوژن را در اختیار نداریم.

منبع: خبرگزاری میزان

دیگر خبرها

  • چرا اولین داروی آلزایمر فروش نرفت؟
  • جنجال جدید کریمی قدوسی درباره موشک های با برد ۱۲ هزار کیلومتر /قلهکی: این ادعاها پیوست گزارش آژانس علیه ایران خواهد شد
  • کلاهبرداری مرگبار با داروی آلزایمر
  • پرونده داروی هموفیلی روی میز شورای‌عالی بیمه
  • آدرس غلط سازمان غذا و دارو با طرح شائبه لوکس بودن داروی هموفیلی‌ها
  • آدرس غلط سازمان غذا و دارو با طرح شائبه لوکس بودن داروی هموفیلی ها
  • ۲۲ عطاری متخلف در قم طی سال گذشته پلمپ شدند
  • کلاهبرداری مرگ‌آلود با داروی درمان آلزایمر
  • هموفیلی ها دارو ندارند؛ خطر معلولیت با درمانی غیر علمی‌
  • کلاهبرداری با داروی مرگ