Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-03-28@18:57:02 GMT

شبکه ملی اطلاعات ، دشمنان آنلاین و مسئولین آفلاین

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۱۹۴۶۶

شبکه ملی اطلاعات ، دشمنان آنلاین و مسئولین آفلاین

نیاز امروز کشور در حوزه فناوری ایجاد زیرساخت بومی بوده چرا که قطع به یقین تا زمانی که در این خصوص مستقل نشویم امکان مدیریت در این حوزه را نداریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از گلستان ما ؛ میثم قرائی کارشناس مسائل رسانه نوشت: تاکنون به جهت عدم شکل گیری شبکه اینترنتی داخلی یا شبکه ملی اطلاعات که از جمله دستورات مهم رهبر معظم انقلاب در سالهای اخیر بوده و با قصوری که متاسفانه شاهد آن هستیم نفوذ و تسلط دشمنان و بدخواهان نظام به دلیل غفلت در این امر، روز به روز درحال افزایش بوده و جنگی نابرابر در این عرصه بعنوان جنگ شناختی - هیبریدی را رقم زده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیاز امروز کشور در حوزه فناوری ایجاد زیرساخت بومی بوده چرا که قطع به یقین تا زمانی که در این خصوص مستقل نشویم امکان مدیریت در این حوزه را نداریم.  آنقدر این موضوع مهم بوده که بسیاری از کشورهای جهان در حال خارج شدن از شبکه اینترنت بین المللی هستند و به سمت ایجاد و تولید زیرساخت های بومی این مهم رفته اند کشورهایی مانند چین ، امریکا و .. از این دست هستند .

نکته ای که قابل توجه است استفاده از بیگ دیتاها و کلان‌داده‌ها و تجزیه‌وتحلیل آن‌هاست که به شناسایی مدل رفتاری جامعه می‌ انجامد و بعد از این وارد مرحله تغییر رفتار مردم خواهند شد و به تعبیری دیگر  مدیریت افکار و در ادامه تغییر رفتار را در پی خواهد داشت.

در زندگی پیچیده کنونی و وجود سایه رسانه ای بر آن ،دشمنان با استفاده از مبانی جنگ هیبریدی و بهره کشی از داده های رسانه ای زندگی روزمره مردم، رفتارشناسی ، افکار و باورها، هویت های نهان و پنهان، موضوعات دینی-اخلاقی ، سیاسی-فرهنگی و اجتماعی و ... نقاط ضعف و قوت، تهدید و فرصت‌ها را شناسایی کرده و با مهندسی معکوس و طراحی مدل شناختی، اقدام به تغییر افکار عمومی می‌کنند.

در شرایط بحرانی این روزهای کشور عزیزمان ویروسی بنام کرونا نقل قول همه خانه ها و شبکه ها و محافل مجازی عنکبوتی شده ، شایعات و فیک‌نیوزها بسیار بیشتر از خود این بحران اثر گذاشته و آرامش روانی جامعه را در دید و تیر خود قرار داده است در این میان دشمنان با جنگ افروزی و روایت‌های دروغ و جعلی از خسارت‌ها و صدمات زیرساختی به اقتصاد کشور پرداخته و ارزش‌ها و اعتقادات مردم را زیر پا گذاشته‌اند.

با نگاه اجمالی به اتفاقات و حوادث مختلف سال۹۷ و جنجال های رسانه ای که شاهد آن بوده ایم  قطعاً مسئولین و متولیان حوزه رسانه کشور به این موضوع واقف شده اند که در جنگ رسانه ای ،  تولید عملیات روانی بسیار مرگبارتر از هراس به وجود آمده به وسیله ویروس کرونا می باشد .

انتهای پیام /

منبع: دانا

کلیدواژه: رسانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۹۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزبه‌روز به توان تسلیحاتی نیروهای مسلح افزوده می‌شود

امیر سرتیپ صباحی فرد در بازدید از مناطق پدافندی جنوب شرق کشور، توان رزم و آمادگی دفاعی یگان‌های پدافندی مستقر در جزایر سیری، ابوموسی و تنب بزرگ را مورد ارزیابی قرار داد.

به گزارش ایسنا به نقل از ارتش، امیر سرتیپ صباحی فرد، فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش ضمن بازدید از مناطق پدافندی جنوب شرق کشور و جزایر سیری، ابوموسی و تنب بزرگ در جمع فرماندهان و کارکنان این منطقه پدافند هوایی اظهار داشت: آمادگی دفاعی و توان تسلیحاتی نیروهای مسلح کشورمان همچون سدی محکم در برابر دشمنان قسم خورده ایران اسلامی است و روز به روز بر این اقتدار افزوده می شود.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با بیان اینکه عزت و سربلندی ایران اسلامی در گرو تبعیت از تدابیر داهیانه رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) و نیز ارتقا توان نظامی به‌ویژه در حوزه پدافند است، خاطرنشان کرد: بصیرت و دوراندیشی در راستای مقابله با تهدیدات و ارتقای تجهیزات به‍روز و کارآمد، دو مولفه ارزنده در رشد و پیشرفت نیروی پدافند هوایی ارتش است.

امیر سرتیپ صباحی فرد با بیان اینکه قوی بودن در تمامی عرصه ها به‌ویژه حوزه نظامی موجب افزایش بازدارندگی و مقبولیت بین‌المللی کشورمان می شود، بیان داشت: تجربه هشت سال دفاع مقدس به ما آموخت که توانمند بودن و ارتقاء دستاوردها مطابق با فناوری روز، موجب می شود که بیگانگان در امور داخلی کشورمان دخالت نکنند و با قطع وابستگی به خارج از کشور بتوانیم شاهد اقتدار و سرافرازی ایران اسلامی باشیم.

وی با تاکید بر اینکه همواره در کنار تمامی پیشرفت‌ها نباید از توطئه‌ها و ترفندهای دشمنان غافل بود، تصریح کرد: آمادگی همه جانبه در همه حوزه ها، به‌خصوص در حوزه جنگ نرم و فضای مجازی، دست دشمنان را در ایجاد تفرقه، هرج و مرج، آشوب و ... کوتاه می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دستور رئیس جمهور برای حل مشکلات پیش‌رو جهت تسریع و اجرایی شدن کامل برخی پروژه‌ها
  • ۲ مأموریت دانشکده دین و رسانه از نگاه آیت‌الله اعرافی
  • روزبه‌روز به توان تسلیحاتی نیرو‌های مسلح افزوده می‌شود
  • بازدید فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش از جزایر ایرانی خلیج فارس
  • روزبه‌روز به توان تسلیحاتی نیروهای مسلح افزوده می‌شود
  • روز به روز به توان تسلیحاتی نیروهای مسلح افزوده می شود
  • فلسفه ملاقات وضیافت نمایندگان مجلس با ابراهیم رضایی در ژنو چه بوده است؟
  • تحریم‌های جدید انگلیس و آمریکا علیه دو فرد مرتبط با شبکه‌های رسانه‌ای حامی حماس
  • ساعت پخش زنده بازی دوستانه آلمان و هلند از تلویزیون + پخش از شبکه ورزش و آنلاین
  • ساعت پخش زنده بازی ایران و ترکمنستان در مقدماتی جام جهانی از تلویزیون+ از شبکه ۳ و آنلاین