Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدعلی طالبی سه شنبه شب در نشست مشترک افرادخیر حوزه بهداشت و درمان استان که با حضور جمعی از مسوولان در استانداری برگزار شد، افزود: هرچند برای پیشگیری و مقابله با کرونا شاهد کمک‌های زیادی از سوی افرادخیر بودیم ولی همچنان نیازمند این کمک‌ها هستیم.

وی ادامه داد: در مقطعی جامعه پزشکی و درمان استان با کمبود امکانات مواجه شد و برای تامین نیازهای اولیه خود مشکل داشت که ورود خیران به ویژه خانه فرهنگ صدوقی کمک بزرگی در این زمینه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار یزد گفت: خوشحال هستیم که خیران و تشکل‌های مردمی یاری رسان دولت و نهادها در مقابله و پیشگیری با کرونا بودند و در حال حاضر نیز دغدغه دولت و مسوولان تامین معیشت و رفع مشکل اصناف و اقشاری است که به دلیل کرونا دچار ضرر و زیان اقتصادی شدند.

طالبی اظهارداشت: در این زمینه با توجه به اینکه کمک‌های خوبی از طرف کشور به دانشگاه‌های علوم پزشکی مصوب شد، امیدواریم درخواست های دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در این مورد دیده شود.

افرادخیر صادقانه همکاری کردند

همچنین مدیرعامل خانه فرهنگ صدوقی گفت: در این ایام با افراد زیادی در ارتباط بودیم ، خیران خالصانه با تمام وجود همکاری کردند و حتی در مواردی که ناهماهنگی و یا کارشکنی‌هایی می‌شد، دلگیر نشدند و بدون خستگی و با عشق کار کردند.

حجت‌الاسلام محمد صدوقی با اشاره به اینکه اگر خیران در صحنه حضور داشتند به درخواست و جبر نبود بلکه به دلیل احساس تکلیف دینی که داشتند در صحنه حضور یافتند ، افزود: لازم است همچنان نیازهای جامعه درمانی استان اعلام شود تا آنها نسبت به تامین نیازها اقدام کنند.

وی اظهار کرد: در حال حاضر دغدغه ما مشکل تامین معیشت اقشار آسیب پذیر است که بیش از پنج هزار بسته و با کمک هیات های مذهبی، تشکل‌های مردمی و پایگاه‌های بسیج توزیع شد و درخواست داریم هماهنگی بین خیران باشد تا از موازی کاری در توزیع کمک ها در یک محله پرهیز شود.

کمک  بیش از هفت میلیارد تومانی خیری به دانشگاه علوم پزشکی  

همچنین معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: تاکنون بیش از هفت میلیارد تومان کمک توسط خیران و تشکل‌های مختلف به دانشگاه صورت گرفت .

محمدحسن لطفی افزود: پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان این مبلغ در قالب وسایل بیمارستان‌های استان و ۴۰۰ میلیون تومان نیز از سوی ۱۲ سازمان مردم نهاد اجتماعی برای بیماران تحت پوشش هزینه شد.

رئیس جامعه هتلداران استان یزد هم گفت:  در این ایام اقشار مختلف کمک کردند و با کمک جامعه صنعتی نسبت به خرید ماسک اقدام و بخشی از مشکلات جامعه درمان رفع و کاسبان کرونا دستشان کوتاه شد.

لزوم پرهیز از موازی کاری کمک ها و اعلام نیاز بیمارستان ها 

اصغر نبیل ادامه داد: در حال حاضر باید نیازها مشخص شود تا به عنوان مثال اگر به بیمارستان شهید صدوقی یزد توسط بخشی از خیران و در رابطه با تامین ماسک کمک می‌شود، خیران دیگر در بقیه تجهیزات کمک کنند و شاهد هدر رفت منابع نباشیم لذا نیازها بررسی و سپس نسبت به تامین آن اقدام شود و البته هنوز هیچ گونه اعلام نیازی توسط دانشگاه علوم پزشکی صورت نگرفت.

همچنین مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد گفت: با توجه به ابلاغ وزارت کشور کارگروهی برای هماهنگی فعالیت‌های خیری ایجاد شد که نسبت به نیازسنجی اقدام و در اختیار خیران قرار می گیرد.

فخرالسادات خامسی هامانه ، افزود:  به این ترتیب از موازی کاری پرهیز می شود و البته در این کارگروه همه فعالیت ها به عهده خیران و تشکل های مردم نهاد است و بسته های معیشتی پزشکی و آموزشی نیز تعریف شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر یزد هم اظهارکرد: به نظر می رسد از ظرفیت تشکل های مردم نهاد به ویژه در زمینه آموزشی و اجتماعی کمتر استفاده شد، لذا می‌طلبد در این زمینه اقدام بیشتری صورت گیرد.

محسن حرازی زاده یزدی گفت: همچنین در زمینه تامین اقلام مراکز درمانی به ویژه ماسک و گان نیازسنجی شد و بر اساس استاندارد اعلام شده نسبت به دوخت آن اقدام می شود .

سپنتا نیکنام، عضو  شورای شهر یزد هم گفت: با توجه به هماهنگی های انجام شده بخشی از کمک خیران زرتشتیان مقیم هندوستان جذب شد و بخشی از آن برای بیماران زرتشتی که نسبت به جمعیت آمار  بالایی دارند، اختصاص یافت و بخشی از آن در قالب تامین هزار نفر دارو و چندین دستگاه مورد نیاز بیمارستان شهید صدوقی تهیه و در اختیار دانشگاه قرار گرفت.

برچسب‌ها ویروس کرونا یزد مشارکت های مردمی بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا یزد مشارکت های مردمی بهداشت و سلامت ویروس کرونا یزد مشارکت های مردمی بهداشت و سلامت دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی کمک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۹۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم اجرای طرح غربالگری رانندگان پرخطر در آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی جبارعلی ذاکری در جلسه کمیته سلامت و ایمنی ترافیک استان افزود: با افزایش داده‌های به دست آمده از این طرح بدون شک خواهیم توانست در موضوع مدیریت ایمنی ترافیک در سطح استان تصمیمات علمی و تخصصی‌تر اتخاذ کنیم.

وی بر مشارکت و همکاری‌های بین آموزش و پرورش، نیروی انتظامی، شهرداری تبریز، مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه و سایر سازمان‌های مرتبط در اجرای این طرح مهم تاکید و اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی تبریز در مدت محدود توانسته است در طرح غربالگری رانندگان پرخطر موفق عمل کند، بر این اساس انتظار داریم اجرای طرح یاد شده ضمن تداوم مستمر در استان انجام شود.

ذاکری موضوع ترافیک در کلانشهر تبریز به خصوص در اطراف برخی از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی از جمله بیمارستان امام رضا(علیه السلام)، شهید مدنی و بهبود را مورد اشاره قرار داد و یادآور شد: انتظار داریم شهرداری تبریز، دانشگاه علوم پزشکی و آموزش و پرورش در مسیر‌های پر ترافیکی که بیمارستان‌ها و مدارس واقع شده است، با همکاری و تعامل دست به دست هم دهند تا شاهد کاهش ترافیک در این مسیر‌ها باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در این جلسه با اشاره به اهتمام ویژه این دانشگاه بر کاهش حوادث ترافیکی از مسیر‌های علمی اظهار کرد: از زمان اجرای طرح غربالگری رانندگان پرخطر ۱۳۸ راننده پرخطر در سال گذشته مورد بررسی قرار گرفتند و از آغاز سال جاری تا به امروز ۲۰ نفر در این طرح بررسی شدند.

بهمن نقی پور افزود: در اجرای این طرح تمام ملاحظات علمی و آموزش‌های مورد نیاز لحاظ شده است و دانشگاه علوم پزشکی تبریز بدون شک تداوم این طرح را در دستور کار خود قرار خواهد داد.

وی شناسایی رانندگان پرخطر را عامل مهمی در کاهش تلفات ناشی از تصادفات رانندگی در کشور دانست و افزود: بر همین اساس و با هماهنگی دادستانی مرکز استان و پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان شرقی این طرح به عنوان پایلوت کشوری از دی ماه آغاز شده است که هدف اصلی از اجرای آن در مرحله اول شناساسی رانندگان پرخطر و سپس معرفی آنها به کلینیک سلامت و ایمنی ترافیک در تبریز است.

نقی پور انجام معاینات سلامت جسمی و روانی توسط متخصصان و شرکت در دوره‌های آموزشی و برگزاری آزمون را مراحل بعدی غربالگری رانندگان پرخطر دانست و ادامه داد متاسفانه آمار‌های مربوط به مرگ ناشی از تلفات رانندگی در کشور و استان روبه افزایش است که یکی از دلایل اصلی آن مربوط به رانندگی‌های پرخطر است.

 

دیگر خبرها

  • تامین سوخت، مهمترین دغدغه مدیران واحد‌های صنعتی
  • استاندار سمنان: تامین آب پایدار یکی از مشکلات اصلی استان است
  • جمهوری‌خواهان اعزام پلیس برای سرکوب دانشجویان را خواستار شدند
  • تداوم اجرای طرح غربالگری رانندگان پرخطر در آذربایجان‌شرقی
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • اجرای ۷۵ درصد از طرحهای های مصوب سفر استانداربه منطقه آزاد ماکو
  • اقدامات فرهنگی برای پیشگیری از اعتیاد در اولویت باشد
  • ثبت پنجمین اهدای عضو در استان یزد
  • ثبت پنجمین اهدای عضو در استان
  • اجرای ۷۵ درصد از پروژه های مصوب سفر استاندار آذربایجان غربی توسط سازمان منطقه آزاد در شهرستان ماکو