Web Analytics Made Easy - Statcounter

حماس درخواست نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای گفتگو درباره مبادله اسرا با غزه را پروپاگاندای رسانه‌ای توصیف کرد و گفت نهایت دغدغه نتانیاهو پس‌گیری اسرای صهیونیست است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، مسئول پرونده اسرا در جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) درخواست نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای گفتگو بر سر مبادله اسرا را یک پروپاگاندای رسانه‌ای خواند و گفت نهایت دغدغه او پس گیری اسرای صهیونیست است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رسانه‌های رژیم صهیونیستی امروز به نقل از دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرده است که از طریق میانجی‌ها، گفت‌وگوی فوری برای مبادله اسرا با غزه به منظور بازپس‌گیری کشته‌ها و مفقودین خود در نوار غزه را خواستار شده است.

«موسی دودین» در واکنش به این خبر گفت: «فرصت‌ها همیشه تکرار نمی‌شوند و چه بسا نتانیاهو در شرایط بسیار دشوارتر از حال حاضر مجبور به مذاکره شود».

او افزود: «رژیم اشغالگر می‌داند چه از آن خواسته می‌شود، اما آن را در رسانه‌ها مطرح نمی‌کند.»

این مقام حماس گفت: «انعطاف مقاومت در موضوع اسرای صهیونیست به میزان برخورد درست رژیم صهیونیستی با این قضیه بستگی دارد.»

دودین با بیان اینکه رژیم صهیونیستی هنوز هیچ اقدام واقعی نداشته است، گفت: «سوال این است که آیا این رژیم فرصت‌ها را از دست خواهد داد یا جدی با این قضیه برخورد خواهد کرد؟».

«یحیی السنوار» رئیس دفتر سیاسی حماس در غزه پنجشنبه شب گفته بود تا پیش از آزادی اسرای فلسطینی که پس از قرارداد مبادله شالیت مجددا بازداشت شدند حاضر نیستند در خصوص موضوع مبادله اسرا با تل‌آویو مذاکره کنند.

در مهرماه ۱۳۹۰ رژیم صهیونیستی ۱۰۲۷ اسیر فلسطینی را در مقابل تحویل «گلعاد شالیت» نظامی اسیر صهیونیستی از زندان‌های خود آزاد کرد، اما ده‌ها نفر از این اسرای آزاد شده مجددا به اسارت گرفته شدند و حماس آزادی آن‌ها را پیش شرط ورود به مذاکره برای مبادله اسرایی جدید کرده است.

به گزارش رسانه‌های صهیونیستی، پیشنهاد کنونی السنوار آزادی ۸۰۰ اسیر بیمار، سالخورده، زن و کودک فلسطینی از زندان‌های رژیم صهیونیستی و کاهش محاصره غزه است و در مقابل اسرای صهیونیست یا اجساد نظامیان صهیونیست کشته شده در جریان جنگ ۲۰۱۴ به رژیم صهیونیستی بازگردانده شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: حماس فلسطین نابودی اسراییل بنیامین نتانیاهو رژیم صهیونیستی اسرای صهیونیست مبادله اسرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۹۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بالاگرفتن اختلافات داخلی میان مقامات تل آویو درباره تبادل اسرا

به گزارش خبرگزاری مهر، باردیگر اختلافات داخلی میان مقامات تل آویو در ماجرای تبادل اسرای اسراییلی در غزه بالا گرفت.

در همین ارتباط نیز کانال ۱۲ و تلویزیون عبری کان اعلام کردند که «بنیامین نتانیاهو»؛ نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جلسه اخیر کابینه جنگ، اعضای تیم مذاکره‌کننده برای آزادی اسرای اسراییلی را به «ارائه اطلاعات نادرست» متهم و آنها را به برکناری تهدید کرد.

نتانیاهو گفته است که توضیحات و گفته‌های نادرست تیم مذاکره‌کننده، به تلاش‌های ما برای بازگرداندن گروگان‌ها آسیب می‌زند و باعث گسترش ناامیدی در میان خانواده‌های اسرا می‌شود.

نتانیاهو تهدید کرده است که اگر فردی در تیم مذاکره‌کننده آمادگی پذیرش تصمیمات سیاسی را ندارد و می‌خواهد برای اهداف سیاسی تیترهای نادرست تولید کند، بهتر است از این موقعیت کنار بکشد یا اینکه کنار گذاشته خواهد شد.

پیش از این، روزنامه صهیونیستی هاآرتص در گزارشی با اشاره به تعمیق انزوای بین المللی رژیم صهیونیستی هشدار داده بود که همکاری با آمریکا و دیگر متحدان این رژیم در صورت عدم تغییر سیاست‌های کابینه اسراییل امکان‌پذیر نخواهد بود و این روند چهره تل‌آویو را در دنیا مخدوش می‌کند.

این گزارش با اشاره به اینکه رژیم اشغالگر در یک انزوای بین‌المللی به سر می‌برد، تاکید کرد که این انزوا، در صورتی که اسراییل سیاست‌های خود را به صورت ریشه‌ای تغییر ندهد، به پایان نخواهد رسید.

عوزی برعام وزیر اسبق امور داخلی و عضو سابق کنیست رژیم صهیونیستی در مقاله خود در این روزنامه به همکاری آمریکا و متحدان این رژیم با تل‌آویو اشاره و تاکید کرد که این همکاری دائمی نیست و تنها در مواقع بحران ایجاد می‌شود. اسراییل نمی‌تواند خود را فریب داده و تصور کند که همیشه می‌تواند روی این همکاری‌ها حساب کند، اسراییل به سرعت در حال از دست دادن اعتبار بین‌المللی خود در جهان است.

هاآرتص به تحریم‌های بین المللی عربی علیه رژیم صهیونیستی اشاره و تاکید کرد که این موضوع باعث شده بسیاری از شرکت‌های مهم بین‌المللی روابط خود با تل‌آویو را قطع کنند.

به نوشته این روزنامه، رژیم صهیونیستی در تعامل با دیگر مشکلات و چالش‌ها از جمله حماس و اسرای اسراییلی و حزب الله لبنان، موضوع انزوا را موقت و غیر ریشه‌ای می‌دانند، اما این در حالی است که انزوای اسراییل باعث تحریم اساسی آن شده و بنا بر نظر تحریم کنندگان، هر کالایی که به اسراییل تعلق داشته باشد، نامشروع است؛ چرا که به سرکوبگری‌ها و نژادپرستی اسراییل کمک می‌کند.

این روزنامه می‌افزاید که تل‌آویو علاوه بر مواجه شدن با این انزوای عمیق، در تقابل با یک ائتلاف استراتژیک قرار دارد و برای ورود به جنگ نیازمند اظهارات تنش‌آفرین برخی «غارنشینان سیاسی» نظیر بتسلییل اسموتریچ وزیر امور مالی و ایتمار بن گویر وزیر امنیت داخلی نیست.

هفته گذشته نیز در ادامه اوضاع بحرانی و التهاب در اراضی اشغالی، هزاران صهیونیست معترض در تظاهراتی دیگر خواستار برکناری فوری نتانیاهو و امضای توافق مبادله اسرا با مقاومت در غزه شده بودند.

از سوی دیگر، با تشدید اوضاع امنیتی در سرتاسر اراضی اشغالی و افزایش نارضایتی‌ها از کابینه جنگ رژیم صهیونیستی در مدیریت جنگ غزه، مخالفان نتانیاهو در ادامه تظاهرات روزانه خود در خیابان‌های شهرهای مختلف سرزمین‌های اشغالی با حمل پلاکاردی خطاب به جو بایدن رییس جمهور آمریکا از وی خواستند تا اسرای صهیونیست دربند مقاومت فلسطین در نوار غزه را از دست نتانیاهو نجات دهد.

مخالفان نتانیاهو معتقدند که او مانع اصلی بر سر راه توافق تبادل اسرا و بازگشت افراد دربند مقاومت فلسطین به سرزمین‌های اشغالی است.

کد خبر 6084940

دیگر خبرها

  • تظاهرات گسترده در تل‌آویو علیه دولت نتانیاهو
  • ادامه تظاهرات علیه نتانیاهو در دویستمین روز جنگ علیه غزه
  • تظاهرات خانواده‌های اسرای اسرائیلی در دویستمین روز جنگ+ تصاویر
  • خانواده‌های اسرای صهیونیست: بدترین نخست‌وزیر، برو!
  • توافق مبادله اسرا؛ تنها راه توقف حمله به رفح
  • نتانیاهو: حماس پیشنهادات ما برای آزادی اسرا را رد کرده است
  • غزه؛ محور گفتگوی «بلینکن» و «گالانت»
  • بحران در کابینه تل‌آویو؛ ادامه اختلافات بر سر تبادل اسرا
  • بالاگرفتن اختلافات میان مقامات تل‌آویو برسر تبادل اسرا
  • بالاگرفتن اختلافات داخلی میان مقامات تل آویو درباره تبادل اسرا