Web Analytics Made Easy - Statcounter

همشهری آنلاین - فاطمه عباسی: سی‌ان‌ان با انتشار تصاویر کوهستان پارک هوآنگ‌شان در استان آنهویی چین در روز شنبه ۴ آوریل (۱۶ فروردین) نشان داد که هزاران نفر از مردم در حالیکه اکثر آنها با ماسک صورت خود را پوشانده‌اند، پس از ماه ها محدودیت سفر و اقدامات سخت گیرانه، در این پارک حاضر شده‌اند.

عجله مردم برای ورود به این مکان گردشگری پرطرفدار آنقدر زیاد بود که کمی قبل از ساعت هشت صبح مسئولان پارک با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کردند که ظرفیت روزانه ۲۰،۰۰۰ نفر این مکان تکمیل شده و امکان حضور بازدیدکنندگان جدید وجود ندارد! صدور چنین اطلاعیه‌ای اقدامی غیرمعمول بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین حال، در شانگهای، آبشار معروف باند پس از گذراندن چندین هفته بی رونق و متروک، بار دیگر مملو از گردشگران شد. به نظر می‌رسد بسیاری از رستوران‌های این شهر نیاز به رزرو دارند و با تراکم مشتری مواجه شده‌اند.

اتفاق مشابهی در پکن پایتخت چین رخ داد و افراد محلی به پارک‌ها و فضاهای باز  هجوم بردند. بازگشت ناگهانی حالت عادی به زندگی روزمره مردم، پس از بیش از سه ماه از گزارش اولین ابتلا به ویروس کرونا در شهر ووهان، مردم را هیجان‌زده کرده است.

حضور آزادانه مردم چین در شهرها و اماکن گردشگری پس از ماه‌ها قرنطینه نگرانی‌هایی را درباره ظهور موج سوم شیوع پدید آورده است

بر اساس گزارش‌های دولتی، در هفته‌های اخیر میزان ابتلا به عفونت بسیار کاهش یافته است اما در حالی که دولت به تدریج روال زندگی را به حالت عادی خود برمی‌گرداند، کارشناسان بهداشت چین از مردم خواستند که همچنان به احتیاط عمل کنند.

ژنگ گوان، اپیدمیولوژیست مسئول در مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های چین به روزنامه بهداشت تایمز گفت که هنوز به پایان این بیماری همه‌گیر نرسیده‌اند. وی گفت: "چین به پایان راه نرسیده، اما وارد مرحله جدیدی شده است."

کارشناسان دیگری نیز نسبت به لزوم عدم تجمع مردم هشدار دادند و از آنها خواستند از حضور در اجتماعات پرهیز کنند. با وجود کاهش موارد ابتلای جدید و سختی گذراندن ماه‌های متوالی در قرنطینه، نگرانی‌ها در مورد موج سوم شیوع جدی است.

یوئن کووک یونگ ، اپیدمیولوژیستی از هنگ کنگ به ضرورت رعایت احتیاط تا تثبیت شرایط و انجام آزمایش‌های کافی درباره موارد ضعیف ابتلا که زنجیره گسترش بیماری را سرعت بخشیده بود، تصریح کرد و افزود لازم است با خوش‌بینی به خطر شیوع دوباره بیماری دامن زده نشود.

ویروس کرونای جدید از اواخر سال گذشته میلادی در ووهان چین ظاهر شد و تا کنون بیش از دویست کشور جهان را درگیر بحران کرده است.

کد خبر 498789 برچسب‌ها كروناويروس سفر - توریسم (خارجی) چین

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۹۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت دسترسی عادلانه بیماران هموفیلی به دارو و درمان

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید بَرپَروَشان، با اشاره به ۲۹ فروردین روز جهانی هموفیلی، اظهار داشت: در ایران حدود ۱۳ هزار بیمار هموفیلی داریم، این بیماری یک اختلال خونریزی دهنده است که ۱۳ فاکتور انعقاد خون دارد.

وی گفت: بیماری هموفیلی حدود ۱۷ نوع دارد که در نوع فاکتورهای این بیماری فاکتور ۸ و ۹ مهم‌ترین فاکتور به شمار می آیند.

برپروشان به مهم‌ترین عامل مؤثر در ابتلاء به بیماری هموفیلی اشاره کرد و بیان داشت: هموفیلی یک اختلال ژنتیکی نادر است که بر توانایی بدن برای تشکیل لخته خون تأثیر می‌گذارد و منجر به خونریزی بیش‌ازحد می‌شود. این بیماری معمولاً ارثی است و از مادر به فرزند منتقل می‌شود.

وی افزود: تأمین دسترسی عادلانه به درمان و دارو یکی از مهم‌ترین مطالبات جامعه هموفیلی ایران به خصوص در شهرستان‌های مختلف کشور است.

مدیرعامل کانون هموفیلی ایران به مشکلاتی که بیماران هموفیلی زن با آن مواجه هستند، اشاره کرد و گفت: زنان هموفیلی با توجه به داشتن عادت ماهیانه طولانی مدت، بیشتر در معرض خطر هستند و باید بسیار بیشتر مراقب بهداشت شخصی خود باشند.

وی با تاکید بر حمایت از بیماران هموفیلی، افزود: سازمان غذا و دارو و دولت باید در برابر این موضوع اثبات مسئولیت نموده و عدالت در توزیع دارو را ایجاد کنند تا بتوان به حل مشکلات بیماران هموفیلی امیدوار شد.

برپروشان همچنین به تأثیر کمک‌های خیرین اشاره کرد و گفت: جهت ادامه کار درمانگاه بیماران هموفیلی نیاز به حمایت شدید داریم و در حال مذاکره با بخش خصوصی و مسئولان هستیم که واحد مسئولیت اجتماعی زرین رؤیا به منظور کمک به بهداشت زنان هموفیلی از اهدای ۵۰۰ هزار پد بهداشتی بانوان تا پایان سال به کانون هموفیلی ایران خبر داد، مای لیدی همچنین به مناسبت روز جهانی هموفیلی، ۴۲ هزار پد بهداشتی بانوان را به بیماران هموفیلی اهدا کرد.

وی با تقدیر از چنین حمایت‌هایی، اظهار کرد: این اقدام‌ها می‌تواند در حمایت از بیماران هموفیلی مؤثر باشند. در کنار این موضوع باید مشکلات مالی نیز برطرف شود تا بتوان برای حل مشکلات بیماران هموفیلی، اقدامات مناسبی را انجام دهیم و تجهیزات خود را کامل کنیم.

کد خبر 6080488 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • شمشیر دو لبه‌ای به نام کورتون | پاسخ به همه سؤالات و نگرانی‌ها درباره چگونگی مصرف داروهای ضدالتهابی
  • واکسیناسیون طیور علیه بیماری «سالمونلا» اولویت سازمان دامپزشکی شد
  • سیستم بهداشتی و پزشکی آماده ورود هوش مصنوعی مولد نیست!
  • فعالیت شبکه فن بازار در پارک علم و فناوری آذربایجان غربی 
  • روسیه نگرانی از مواضع چین در قبال اوکراین ندارد
  • ضرورت دسترسی عادلانه بیماران هموفیلی به دارو و درمان
  • مدیر کانون هموفیلی ایران بیان کرد: وجود ۱۳ هزار بیمار هموفیلی در ایران
  • لزوم بازبینی در حرایم بهداشتی دامپروری جهت مشارکت حداکثری مردم در حوزه دام
  • نتانیاهو هرگز پاسخ ایران را پیش بینی نمی‌کرد/ ادبیات مقامات رژیم صهیونیستی پس از حمله ایران تغییر کرد/ عملیات ایران معادله بازی میان تهران و تل آویو را تغییر داد/ نگرانی و ترس در جامعه صهیونیستی همچنان ادامه دارد
  • پیام نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری در پی عملیات غرورآفرین و مهم «وعده صادق»