Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@08:58:22 GMT

ضرر ۹.۵ میلیاردی جایگاه های سوخت اصفهان از شیوع کرونا

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۱۹۵۱۶

ضرر ۹.۵ میلیاردی جایگاه های سوخت اصفهان از شیوع کرونا

ایسنا/اصفهان رئیس انجمن جایگاه داران سوخت استان اصفهان گفت: از ابتدای اسفند سال گذشته تا به امروز حدود ۹.۵ میلیارد تومان از کارمزد جایگاه داران اصفهانی به دلیل کاهش فروش بنزین و گازوئیل به نسبت مدت مشابه سال گذشته، پرداخت نشده و آنها دچار ضرر شده اند.

پیمان کامران در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص کاهش سوختگیری در جایگاه های بنزین در پی شیوع کرونا، اظهار کرد: میزان فروش بنزین و نفت گاز استان طی نوروز ۱۳۹۹ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۰ درصد کاهش داشته است، در حالیکه هر ساله حتی در این برهه از زمان ۲۰ درصد افزایش فروش داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به خسارت جایگاه های سوخت اصفهان ناشی از کاهش فروش سوخت در پی شیوع کرونا، گفت: از ابتدای اسفند سال گذشته تا به امروز حدود ۹.۵ میلیارد تومان از کارمزد جایگاه داران اصفهانی به دلیل کاهش فروش بنزین و گازوئیل به نسبت مدت مشابه سال گذشته، پرداخت نشده و آنها دچار ضرر شده اند.

رئیس انجمن جایگاه داران سوخت استان اصفهان همچنین گفت: با وجود ضرر بالا، در بخشنامه مشاغل آسیب دیده از ویروس کرونا، جایگاه داران و کارگران آنها دیده نشده اند.

احتمال انتقال ویروس کرونا از طریق کارت سوخت 

وی با اشاره به اینکه مطابق قانون فضای کسب و کار، در رویه های اجرایی باید با صنوف مربوطه هماهنگی لازم صورت گیرد، گفت: در پی شیوع کرونا متاسفانه در ابلاغیه ای اپراتورهای سوخت در جایگاه ها موظف به سوختگیری برای تمام خودروها شدند که این دستور به سه دلیل برای جایگاه داران مشکلاتی را ایجاد کرد.

کامران با بیان اینکه در روال معمول برای هر سکوی سوخت یک کارگر استخدام می شود، افزود: این درحالیست که چهار نازل در جایگاه ها وجود دارد و انجام عملیات سوختگیری به صورت همزمان برای یک کارگر، عملا غیرممکن است.

وی ادامه داد: به لحاظ بهداشتی حتی گرفتن کارت سوخت و بانکی افراد از سوی کارگر جایگاه و بازگرداندن آن موجب انتقال ویروس کرونا می شود، همچنین دادن رمز بانکی به کارگر جایگاه، احتمال ایجاد مشکلات امنیتی بانکی را بالا می برد.

رئیس انجمن جایگاه داران سوخت استان اصفهان با بیان اینکه با دستور تعدیل شده شبکه بهداشت کشور، جایگاه داران ملزم به استفاده از دستکش، ماسک و مواد ضدعفونی شدند، اظهار کرد: در این دستور تنها کارگران ملزم به سوختگیری برای افراد کم توان شدند.

تهیه ۱۲۰ میلیون تومان اقلام بهداشتی و ضدعفونی از سوی جایگاه داران اصفهان

وی گفت: در پی شیوع ویروس کرونا در کشور و دستورات بهداشتی، جایگاه داران اصفهان از ۲۰ اسفند تا ۱۳ فروردین ماه با ارائه فاکتور بیش از ۱۲۰ میلیون تومان اقلام بهداشتی و ضدعفونی برای مقابله با ویروس کرونا تهیه کردند.

کامران تاکید کرد: متاسفانه امروز جایگاه داران اصفهان با توجه به کاهش ۷۰ درصدی فروش سوخت، امکان پرداخت حقوق کارگران خود را ندارند، چراکه درآمد موجود کفایت هزینه های جاری جایگاه ها را نمی دهد.

وی با اشاره به اینکه براساس بررسی های صورت گرفته جایگاه های سوخت دومین محل انتقال ویروس کرونا است، تصریح کرد: متاسفانه این موضوع موجب ایجاد جوی ناآرام و نگران کننده در بین کارگران و جایگاه داران شده است و متاسفانه بسیاری از کارگران به دلیل ترس از ابتلا به کرونا از کار خود استعفا داده اند که موجب شده جایگاه داران به دنبال کارگر جدید باشند.

رئیس انجمن جایگاه داران سوخت استان اصفهان گفت: خوشبختانه تاکنون در شهر اصفهان گزارشی از ابتلای کارگران جایگاه های سوخت به کرونا ویروس گزارش نشده است.

وی با بیان اینکه از حدود ۴ فروردین ماه، تمام اصناف غیرضرور اجبار به تعطیلی شدند، گفت: متاسفانه جایگاه داران برای حفظ امنیت روانی جامعه مجبور فعالیت، بوده و هستند و حتی در دو روز ۱۲ و ۱۳ فروردین ماه که به دلیل ممنوعیت کامل تردد فروش سوخت به کمتر از ۱۰ درصد رسید، جایگاه های سوخت استان به صورت ۲۴ ساعته و به طور کامل براساس دستور شرکت پخش فراورده های نفتی باز بودند.

۱۵ درصد دریافت های جایگاه ها همچنان نقدی است

کامران با اشاره گلایه مسئولان بهداشتی استان و کشور به جایگاه های سوخت، گفت: در این گلایه عنوان شده که دریافت وجه نقد در جایگاه های سوخت به صفر نرسیده است و با وجود اطلاع رسانی ها حدود ۱۵ درصد دریافت های ما همچنان نقدی است.

وی توضیح داد: به دلیل رویه معمول در جایگاه ها ابتدا سوخت تحویل خودرو شده و سپس طلب وجه می شود و اگر سوخت وارد باک شد و صاحب خودرو کارت بانکی نداشت، نمی توان از دریافت پول نقد امتناع کرد.

رئیس انجمن جایگاه داران سوخت استان اصفهان با اشاره به اینکه این مشکل در ستاد مبارزه با کرونا مطرح شد، گفت: این مشکل با حمایت فرماندار اصفهان و عابدی نماینده مردم اصفهان در مجلس به صورت مکتوب به ستاد مبارزه با کرونا اعلام شد و رئیس کمیسیون بهداشت مجلس نیز این مسئله را به صورت مکتوب به دکتر نمکی- وزیر بهداشت اطلاع رسانی کرد.

وی با بیان اینکه رفع این مشکل از طریق سامانه سوخت کشور قابل انجام است تا ابتدا مبلغ از کارت کم شده و مطابق آن سوختگیری انجام شود، تاکید کرد: در صورتیکه این موضوع به درستی پیگیری و عملی شود، تبادل سوخت در جایگاه های به صورت نقدی به صفر خواهد رسید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی کروناویروس جایگاه سوخت بنزين جایگاه داران کارگران جایگاه داران اصفهان جایگاه های سوخت جایگاه ها شیوع کرونا پی شیوع سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۹۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف روزانه ۸۰۰ هزار مترمکعب سوخت سی ان جی

پیمان بهرامی، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی کرمانشاه گفت : طی یک‌سال گذشته در این استان، بیش از ۲۹۰ میلیون و ۵۹۷ هزار مترمکعب سوخت سی. ان. جی مصرف شده است.

وی تصریح کرد: در همین بازه زمانی و با مصرف مقدار مذکور سوخت سی. ان. جی، حدود ۲۹۱ میلیون لیتر در مصرف بنزین در منطقه کرمانشاه صرفه‌جویی شده است

 به گفته مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی کرمانشاه، روزانه ۸۰۰ هزار مترمکعب سوخت سی. ان. جی در این استان توسط خودرو‌های گازسوز و دوگانه سوز مصرف می‌شود.

وی مجموع جایگاه‌های عرضه سوخت سی. ان. جی را در استان ۷۸ باب اعلام و تصریح کرد: از این تعداد ۳۵ باب جایگاه سی. ان. جی به‌صورت تک‌منظوره در این منطقه فعال است.

بهرامی تصریح کرد: با اجرای طرح رایگان دوگانه‌سوز کردن خودرو‌های عمومی از آغاز این طرح در کرمانشاه تاکنون، ۱۱ هزار دستگاه خودرو عمومی در حوزه عملیاتی این منطقه گازسوز شده‌اند که این آمار نشان از استقبال شهروندان به استفاده از سوخت پاک و ارزان سی. ان. جی دارد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • توزیع بیش از ۲۱۴ میلیون متر مکعب گاز از جایگاه‌های سوخت اردبیل
  • مصرف روزانه ۸۰۰ هزار مترمکعب سوخت سی ان جی
  • ۱۰ جایگاه سیار در مرزهای کرمانشاه در حال سوخت‌رسانی است
  • ویدیو/ شرایط عادی در جایگاه‌های سوخت تهران
  • مردم نگران بنزین نباشند
  • جایگاه‌های سوخت تهران به شرایط عادی بازگشتند
  • فیلم/جایگاه‌های سوخت تهران به شرایط عادی بازگشتند
  • کارت سوخت جایگاه‌ها جمع آوری می‌شود؟ 
  • وزارت نفت: کارت سوخت جایگاه‌داران فعلا جمع‌آوری نمی‌شود
  • وزارت نفت: کارت سوخت جایگاه‌ داران فعلا جمع‌ آوری نمی‌ شود