Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمود بنانژاد گفت: از ابتدای شروع طرح فاصله‌گذاری اجتماعی بیش از 19 هزار بازرسی و تذکر از صنوف مختلف انجام شده است و تا روز گذشته بیش از 570 واحد صنفی متخلف به دلیل رعایت نکردن مصوبه تعطیلی پلمپ شده‌اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمود بنانژاد، رئیس اتاق اصناف مشهد در گفت‌وگو با صبح توس اظهار کرد: تا کنون صنوف مشهد همکاری خوبی در خصوص تعطیلی مشاغل خود جهت قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا داشته‌اند و آمار ما نشان می‌دهد که تا این لحظه بیش از 85 درصد صنوف همکاری‌های لازم را انجام داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از 16 فروردین ماه متأسفانه برخی صنوف غیرضروری به دنبال دستور ریاست جمهوری مبنی بر بازگشایی ادارات و برخی صنوف، اقدام به بازگشایی مغازه‌های خود کرده‌اند، که این دستور کشوری در مشهد مشکل‌ساز شده است زیرا اگر قرار است صنوف تعطیل باقی بمانند، پس ادارات نیز باید تعطیل بمانند.

بنانژاد تصریح کرد: فعالیت ادارات و کارخانه‌ها نیازمند فعالیت بسیاری از صنوف مانند ابزارآلات، لوازم یدکی و مصالح ساختمانی است و زمانی که ادارات و کارخانه‌ها بازگشایی شدند، این شائبه ایجاد شد که فعالیت دیگر صنوف نیز آزاد شده است.

رئیس اتاق اصناف مشهد با بیان اینکه توسط اتاق اصناف و اتحادیه‌ها تذکر مجددی در خصوص تعطیلی صنوف غیرضروری دریافت کرده‌اند، خاطر نشان کرد: از ابتدای شروع طرح فاصله‌گذاری اجتماعی بیش از 19 هزار بازرسی و تذکر از صنوف مختلف انجام شده است و تا روز گذشته بیش از 570 واحد صنفی متخلف به دلیل رعایت نکردن مصوبه تعطیلی پلمپ شده‌اند.

وی افزود: از بیست و سوم فروردین صنف‌های کم‌خطر و متوسط به تدریج شروع به فعالیت می‌کنند که مصادیق این صنف‌ها در حال بررسی است، اما فعالیت تدریجی اصناف شامل مشاغل پرخطر از لحاظ شیوع بیماری نمی‌شود به طور کلی، این مشاغل باید تا ۳۰ فروردین تعطیل باشند و فعالیت دوباره آن‌ها منوط به مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا است.

بنا نژاد عنوان کرد: برخی از صنف‌ها مانند سالن‌های ورزشی و تالار‌های پذیرایی به دلیل تجمع در رده پرخطر قرار دارند و با رعایت هیچ پروتکل بهداشتی نمی‌توان اجازه فعالیت به آنان داد درحالی‌که به طور مثال برخی مشاغل مانند رستوران‌ها با رعایت برخی از اصول بهداشتی می‌توانند فعالیت کنند. برخی از این پروتکل‌های بهداشتی شامل فاصله‌گذاری در چیدن میز و صندلی‌ها، دو بار تمیز کردن میز با الکل قبل از استفاده مشتری، ارائه خدمات به صورت بیرون بر است.

رئیس اتاق اصناف مشهد با تأکید بر اینکه دولت باید اجازه دهد مسئولان استانی نسبت به وضعیت کرونا در آن استان تصمیم‌گیری کنند، گفت: پیش‌ازاین طی مصوبه شورای تأمین استان، بنا بود تا تدابیر سختگیرانه ای جهت کنترل ویروس کرونا در مشهد اجرایی شود، اما با اعلام مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا، تمامی این تدابیر حذف شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: اتاق اصناف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۹۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهمیت تقویت فرهنگ رعایت شئونات مرتبط با ماه مبارک رمضان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، سیدمحمدرضا مدرسی فرماندار یزد با همراهی رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت استان، نمایندگان اداره کل صمت و دستگاه‌های نظارتی شهرستان از تعدادی از واحد‌های صنفی بازدیدکرد.  مدرسی در حاشیه این بازدیدهاگفت: یکی از موضوعات حائز اهمیت تقویت فرهنگ رعایت شئونات مرتبط با ماه مبارک رمضان است تا بتوان قدمی جهت اشاعه تفکرات و تبیین ماه نزول قرآن برداشت.  فرماندار یزد با بیان اینکه از ابتدای ماه مبارک رمضان، و همزمان با اعیاد نوروزی طرح تشدید بازرسی از صنوف متخلف و هنجارشکن در دستور کار پلیس اماکن قرار گرفته است تصریح کرد:پیش از شروع ماه مبارک رمضان نشست‌هایی با حضور نمایندگان اتاق اصناف، اداره صمت، میراث فرهنگی، فعالین گردشگری، پلیس نظارت بر اماکن عمومی، ستاد امر به معروف برگزار شد و هماهنگی‌های لازم با واحد‌های صنفی مربوط برای رعایت حرمت ماه رمضان و ایام عید نوروز صورت گرفته است که خوشبختانه اکثر واحد‌های صنفی نیز همراهی خوبی دارند که از آنها قدردانی می‌کنیم.  فرماندار یزد اجرای این طرح را در راستای مطالبه مردم دانست و گفت: این طرح تا پایان ماه مبارک رمضان در دستور کار فرمانداری و اتاق اصناف قرار دارد و قطعا با هرگونه هنجار شکنی یا تخلف صنفی در ایام نوروز برخورد خواهد شد.    وی در پایان اضافه کرد: همه رستوران‌ها و اغذیه فروشی‌ها موظف به رعایت کشیک‌های رمضانیه و ضوابط ابلاغی هستند از این رو فعالیت این واحد‌ها در حد فاصل پایان سحر تا افطار ممنوع است و همه دستگاه‌های مرتبط در راستای رعایت شأن و حرمت ماه رمضان، ضوابط ابلاغی خود را انجام خواهند داد.

دیگر خبرها

  • پلمب ۶ واحد صنفی متخلف در قزوین
  • تداوم نظارت بر واحدهای صنفی جهرم تا پایان نوروز
  • پلمب ۶ واحد صنفی در قزوین
  • پلمب دو کافی‌شاپ در مشهد
  • پلمب دو کافی‌شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد
  • اهمیت تقویت فرهنگ رعایت شئونات مرتبط با ماه مبارک رمضان
  • پلمب ۱۵ واحد صنفی به دلیل گران‌فروشی
  • پلمب و اخطار پلمب ۱۷ واحد صنفی متخلف در نیشابور
  • تشکیل هزار و ۳۵۰ پرونده تعزیراتی برای متخلفان
  • تشکیل بیش از هزار پرونده تخلف برای اصناف هرمزگان