Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@22:34:33 GMT

شناسایی ۱۸ نفر از تشویش کنندگان اذهان عمومی

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۱۹۵۸۴

شناسایی ۱۸ نفر از تشویش کنندگان اذهان عمومی

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  شهرام کرمی دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه از شناسایی ۱۸ نفر از تشویش کنندگان اذهان عمومی در فضای مجازی در رابطه با بیماری کرونا خبر داد.

او با اشاره به شیوع بیماری کرونا، اظهار کرد: به منظور قطع زنجیره بیماری کرونا در استان همه دستگاه‌های ذیربط ملزم به اجرای دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا در استان همچون طرح فاصله گذاری اجتماعی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کرمی به نقش مهم ضابطین دستگاه قضائی در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی هم اشاره کرد و گفت: نیروی انتظامی اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی را از هفته‌های گذشته در ۳۱ نقطه استان آغاز و تاکنون نیز اقدام به پایش ۲۳۵ هزار و ۴۴ خودرو کرده است.

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه بیان کرد: از این تعداد خودرو پایش شده ۱۶ هزار و ۹۹۱ خودرو به علت بی توجهی به طرح فاصله گذاری اجتماعی به شهرهای مبدا عودت داده شدند.

کرمی با بیان اینکه در راستای اجرای این طرح برای ۹۴۸ خودرو متخلف هم اعمال قانون شد، عنوان کرد: ۳۳۰ خودرو نیز توقیف شد.

مدعی العموم کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش از کشف دو میلیون و ۴۷۱ هزار و ۹۸۴ مورد اقلام بهداشتی احتکار شده در کرمانشاه خبر داد و گفت: همچنین با ۷۱۲ واحد متخلف هم در این مدت برخورد و ۶۰ نفر هم دستگیر شدند.

او اعلام کرد: یکی از اقدامات صورت گرفته در این مدت شناسایی تشویش کنندگان اذهان عمومی در فضای مجازی بود که ۱۸ نفر در این مدت شناسایی شدند.

انتهای  پیام/ز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قوه قضاییه ویروس کرونا تشویش اذهان عمومی فاصله گذاری اجتماعی طرح فاصله گذاری اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۹۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۱۲۰ هزار نخبه جامعه کارگری در ۳ سال اخیر

به گزارش خبرنگار مهر، امروز دوشنبه سوم اردیبهشت نشست خبری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد. محمد چکشیان، معاون امور فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به برنامه‌های هفته کار و کارگر گفت: یکی از این برنامه‌ها «جشنواره امتنان» و تقدیر از ۲۶ کارگر برگزیده با حضور رئیس جمهوری است؛ این مساله از حدود ۸ ماه قبل آغاز و در حال پیگیری است.

وی افزود: شکل‌گیری شورای سیاست گذاری هفته کار و کارگر در اسفند ماه گذشته، دیدار دو هزار کارگر با رهبر انقلاب اسلامی از دیگر برنامه‌هایی است که در این معاونت پیگیری شد. بازدید از کارخانجات، سخنرانی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نماز جمعه این هفته، اهدا نشان اقتصاد مقاومتی به کارگاه‌های نمونه، تجلیل از زنان کار و تولید، نشست وزیر کار با تشکل‌های کارگری، کارفرمایی و بازنشستگان، مکاتبه با ائمه جمعه برای اشاره به منزلت کار و تقدیر از کارگران و.... از جمله دیگر برنامه‌های وزارت کار در هفته جاری است.

شعار هفته و پویش هفته کارگر

چکشیان در ادامه سخنان خود عنوان کرد: شعار هفته با تاسی از شعار سال «مشارکت کارگر، جهش تولید و ایران قوی» انتخاب شد. راه اندازی پویش هشتگ «پای کار ایرانیم» از دیگر برنامه‌های هفته جاری است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از راه اندازی لیگ‌های سراسری ورزشی خبر داد و گفت: امسال لیگ‌های سراسری ورزشی کارگری کلید می‌خورد. نخستین لیگ مربوط به «تنیس روی میز» است و دومی «فوتسال» خواهد بود که در فاصله زمانی کوتاه پیگیری و عملیاتی می‌شوند.

وی درباره دلیل انتخاب این دو ورزش نیز توضیح داد: معمولاً این ورزش‌ها در کارخانجات بیشتر احتمال برگزاری دارند.

وی اظهار کرد: هدف اصلی، فراگیری لیگ‌های ورزشی به شکل ملی است، تیم‌هایی که بتوانند در رقابت‌های جدی شرکت داشته باشند.

وی افزود: رویکرد دیگر ورزشی در سال جاری، مجموع خدمات ویژه ورزشی معطوف به کارگران دهک اول تا پنجم است.

تحقق شعار سال و رفع موانع

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به چگونگی تحقق شعار سال و شعار هفته کارگر گفت: در راستای تحقق اهداف تعیین شده شعار سال قطعاً موانع کار باید کاهش پیدا کند به گونه‌ای که بیش از رشد، تولید همراه با جهش باشد.

وی تاکید کرد: در انتخاب شعار سال رهبری عنوان کردند شتاب کار در جایی اتفاق می‌افتد که مردم پای کار باشند از این رو تاکید شده جهش تولید باید با مشارکت مردم باشد.

چکشیان با بیان اینکه «فرهنگ کار» مهم‌ترین مؤلفه تولید است، ادامه داد: در ارتقا فرهنگ کار مولفه‌هایی مانند وجدان کاری مساله مهمی است که نهضت ملی فرهنگ کار از سال گذشته آغاز شده و قرارگاه جوانی جمعیت با ریاست وزیر کار نیز از دیگر امور فرهنگی است که برای جامعه کارگری پیگیری می‌شود.

وی تصریح کرد: امسال ماده ۲۱ و ۲۴ قانون جوانی جمعیت عملیاتی شد و زنان خانه دار با ۳ فرزند تحت پوشش بیمه قرار گرفتند. همچنین بنا بر ماده ۲۴ طرح «یسنا» پیاده شد و سبد غذایی برای مادران باردار و مادران دارای فرزند زیر ۵ سال تخصیص یافت.

کشف استعدادهای پنهان

چکشیان در ادامه با اشاره به ۱۰ هزار ایستگاه خانه بهداشت و مراکز بهداشتی، گفت: ۳ هزار خانه بهداشت در ۲ سال اخیر شکل گرفته که یکی از فعالیت‌ها در این راستا ارائه آموزش‌های روان شناختی به جامعه هدف بوده است.

وی تصریح کرد: در بازدیدهای ۳ سال گذشته، ۱۲۰ هزار کارگر نخبه و نوآور کشف شد، افرادی که توانسته اند برخی مشکلات سال‌های یک واحد تولیدی را با نوآوری‌هایی که داشتند حل و فصل کنند. از این رو جشنواره امتنان راه اندازی شد تا از این تلاش‌ها تقدیر شود.

بهره‌وری و ارتباط آن با دستمزد

یکی از مسائل مهم در حوزه کار، بهره‌وری بوده که بر اساس برخی گزارش‌ها آمار بیکاری پنهان گویای عدم راندمان کاری بر اساس مدت زمان صرف شده و خروج کار واحدهای تولیدی است. بخشی از بهره‌وری به میزان رضایت افراد از شغل، سطح درآمد و شرایط کاری برمی‌گردد. معاون امور فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به این پرسش مهر که برای تحقق شعار هفته کارگر آیا زیرساخت‌های مورد نیاز فراهم شده است، گفت: بی شک مشارکت کارگر در تولید با میزان دستمزد رضایت وی رابطه مستقیم داشته و سطح درآمد در مشارکت افراد دخیل است. از این رو همزمان با دغدغه ترویج فرهنگ کار در معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت کار، مساله صیانت از کارگران و دفاع از حقوق آنها نیز پیگیری می‌شود. کارهای زیادی شده اما کافی نیست و مسؤولان وزارت کار وضعیت موجود را مطلوب نمی‌دانند.

چکشیان اظهار کرد: اما تلاش‌های زیادی در چند سال اخیر انجام شده که در مقایسه با گذشته مثبت ارزیابی می‌شود. این اتفاق‌ها نمی‌تواند عقب ماندگی سال‌های گذشته را جبران کند و نیاز به تلاش بیشتر دارد.

کد خبر 6085409 فاطمه امیر احمدی

دیگر خبرها

  • سیستان و بلوچستان بالاترین ظرفیت معادن را دارد
  • روش‌شناسی رئالیسم انتقادی؛ عناصر، فرایند و گام‌ها
  • جایزه خودرو برای صرفه‌جویی کنندگان در مصرف برق خانگی
  • قارچ خودرو نخورید
  • شناسایی باند‌های سازمان یافته تجارت جنسی در طرح نور
  • ۱۲۰ هزار نخبه جامعه کارگری در ۳ سال اخیر شناسایی شدند
  • عصرانه خبری شهرهای ایران در سوم اردیبهشت‌
  • شناسایی ۱۲۰ هزار نخبه جامعه کارگری در ۳ سال اخیر
  • ۵ مسأله اصلی مازندران در نقشه مهندسی فرهنگی معرفی شد
  • ۹۴ مرکز رصد شورای فرهنگ عمومی در کشور شناسایی شد