Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ در پی شیوع ویروس کرونا در کشور و ممنوعیت تردد مردم در اماکن مقدسه، امسال جشن‌‌های نیمه شعبان در مسجد مقدس جمکران و سایر اماکن متبرکه و مقدسه برگزار نمی‌شود و مردم باید به‌صورت مجازی این جشن‌ها را از طریق فضای مجازی دنبال کنند. ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۰ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم گروه استان‌‌ها، چند وقتی ‌ است کرونا به ایران رسیده و بی‌توجهی نیز می‌تواند بر شیوع این ویروس دامن بزند و مبتلایان ‌را بیشتر کند، از این رو سازمان بهداشت جهانی وضعیت اضطراری اعلام کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما از آغازین روزهای شیوع ویروس کرونا، شاهد خدمات و تلاش‌های خالصانه متولیان بهداشت و درمان و تیم‌های درمانی در جای جای ایران اسلامی بودیم که بی‌وقفه در صف اول مبارزه با ویروس کرونا، ایثار و فداکاری را سرلوحه کار خود قرار دادند و در این راه بشردوستانه از جان روی برگرداندند و دل در گروی صیانت و حراست از جسم و جان بی‌شمار انسان‌های مبتلا و دردمند بستند.

 در پی شیوع ویروس کرونا در کشور؛ ممنوعیت تردد مردم در اماکن مقدسه، برگزار نشدن جشن‌های خیابانی و اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی اعلام شد که در همین راستا جشن‌‌های نیمه‌شعبان نیز امسال در مسجدمقدس جمکران و سایر اماکن متبرکه و مقدسه برگزار نخواهد شد و مردم باید به‌صورت مجازی این جشن‌ها را از طریق فضای مجازی در منازل دنبال کنند. 

استغاثه هم‌وطنان به امام زمان(عج)/ مردم جشن نیمه‌شعبان را در منازل برگزار کنند

محمدکاظم پور امینی در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی پاسخ به بحران استان قم اظهار داشت: مسجد مقدس جمکران حسب تدابیر ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا، تمامی برنامه‌های خود را در راستای تصمیمات ستاد قرار داده است.

قائم‌مقام مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه مراسم نیمه شعبان امسال متفاوت از سال‌های دیگر است، تصریح کرد: این مراسمات به‌صورت مجازی و در منازل از سوی هم‌وطنان و همشهریان برگزار خواهد شد و درواقع امسال بیشترین حضور دل‌ها را شاهد خواهیم بود.

وی بیان کرد: براساس برنامه‌ریزهای صورت گرفته و همکاری خوبی که از سوی صداوسیما با مسجد مقدس جمکران انجام‌شده  برنامه‌های خوبی در سه تراک از غروب شب چهاردهم تا اذان صبح نیمه شعبان برگزار خواهد شد.‌

پور امینی ادامه داد: بخش نخست این برنامه‌ها استغاثه به حضرت ولی‌عصر(عج) است که بنا به فرموده مراجع عظام تقلید همه مردم دست به دعا برداشته و برای برطرف‌شدن این بیماری و رفع بلا استغاثه به حضرت بقیه‌الله الاعظم(عج) داشته باشند.

قائم‌مقام مسجد مقدس جمکران بخش دوم برنامه‌های نیمه شعبان را جشن‌های مرتبط با این ایام عنوان کرد و ادامه داد: مراسم احیای نیمه شعبان نیز که در روایات بر انجام آن تأکید شده است از طریق برنامه‌های صداوسیما از نیمه‌شب نیمه شعبان پخش و تا اذان صبح ادامه خواهد داشت. از تمامی ارگان‌ها همچون شهرداری درخواست می‌کنیم که مردم را تشویق به ماندن در خانه کنند، مراسم نیمه شعبان را در منازل خود برگزار و از تجمعات بپرهیزند.

نیمه‌شعبان به مشهد سفر نکنید

حسن جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس اظهار داشت: طرح فاصله‌گذاری اجتماعی که تا 30 فروردین ادامه دارد سبب می‌شود در 132 نقطه ورودی و خروجی خراسان رضوی از ورود مسافر ممانعت به عمل آید.‌

معاون استاندار خراسان‌رضوی گفت: همان ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های ایام نوروز را اجرا می‌کنیم و خواهشی که داریم این است که مسافران به مشهد سفر نکنند. اگرهم اشخاص در قالب کاروان و یا به صورت شخصی قصد سفر به مشهد را داشته باشند در ورودی‌های استان از ورود آن‌ها ممانعت خواهد شد.

 

جشن‌ نیمه‌شعبان در مسجد جمکران برگزار نمی‌شود‌/ جلوگیری از تردد در معابر منتهی به ‌جمکران

عباس ذاکریان معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار قم در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به تصمیمات اتخاذشده در ستاد ملی مبارزه با کرونا اظهار داشت: تمام تصمیمات شهرداری و مدیران شهری بر اساس شرایط ایجادشده و حفظ سلامت شهروندان گرفته می‌شود.

‌معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با تأکید بر عدم برگزاری جشن‌های نیمه شعبان در مسجد مقدس جمکران تصریح کرد: در جلسات استانداری و کمیسیون‌های مربوطه برای جلوگیری از تردد مردم تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

وی از اجرای محدودیت‌های ترافیکی در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه خبر داد و خاطرنشان کرد: در جلسه‌ای که با حضور شهرداری، پلیس راهور، اورژانس و آتش‌نشانی برگزار شد تصمیمات اجرایی لازم برای روزهای 20، 21 و 22 فروردین نهایی شده است.

ذاکریان آغاز محدودیت‌های ترافیکی را از صبح روز چهارشنبه 20 فروردین اعلام کرد و گفت: این محدودیت‌ها در تمام معابر منتهی به مسجد مقدس جمکران و بلوار پیامبر اعظم(ص) با حضور پلیس راهور اجرا می‌شود. مردم از انجام سفرهای غیرضروری در این سه روز پرهیز کنند و برای حفظ سلامت خود و جامعه در خانه بمانند.

‌وی از اجرای محدودیت‌های ترافیکی در محورهای منتهی به استان قم نیز خبر داد و گفت: همچنین محدودیت‌هایی ترافیکی در این سه روز در محورهای منتهی به شهر قم نیز اعمال شده و  امیدواریم در مهار این بیماری موفق باشیم.

 

آیت‌الله علوی‌گرگانی: شب نیمه شعبان برای رفع کرونا و ظهور امام زمان(عج) دست به دعا برداریم

پیام آیت‌‌الله علوی گرگانی مرجع تقلید شیعیان درباره احیای شب نیمه‌شعبان و دعا برای رفع آفات و بلیه عالم گیر کرونا و توسل به امام زمان(عج) به این شرح است:

بسمه تعالی

قال الله تعالی « ولا تیأسوا من روح الله انه لا ییأس من روح الله الا القوم الکافرون»

ماه شعبان ماه رحمت و تقرب الی الله و ماه نزول برکات معنوی الهی است. تمام ساعات و ایام و لحظات این ماه مخصوصا شب و روز نیمه شعبان برای مؤمنین و دلدادگان حضرت حق قابل بهره گیری و استفاده می‌باشد.

‌از همه متدینین و مؤمنین خواستارم که در این شب ها و روزهای عزیز مخصوصا در شب نیمه شعبان با خلوص نیت و قلبی شکسته و خضوع و خشوع در مقابل پروردگار و با واسطه قراردادن انوار قدسیه ائمه‌اطهار علیهم السلام مخصوصاً امام منتظران حضرت بقیة‌الله الاعظم(عج) در منزل و در جمع خانواده و یا در مکانی خلوت متوسل شده و با احیای شب نیمه‌شعبان و قرائت ادعیه وارده مخصوصا دعای کمیل و دعای فرج و برخی ادعیه مأثور از خداوند متعال رفع بلاها و آفات دنیوی و معنوی متوجه به جامعه اسلامی مخصوصا بلای فعلی عالمگیر را درخواست کرده و برای ظهور حضرت نیز دعاگو باشند.

شکی نیست که خداوند به دل های شکسته مؤمنین نظر رحمت انداخته و با عنایت امام زمان(عج) دعای آن‌ها را مقرون به اجابت خواهد کرد. امید است خداوند به حق صاحب این شب عزیز فرج امت را با ظهور امام المنتظر حضرت مهدی علیه السلام هرچه زودتر مقدر فرماید.

هیچ‌گونه تجمع مردمی نیمه شعبان در قم انجام نمی‌شود

یونس عالی‌پور در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی پاسخ به بحران استان قم اظهار داشت: موکب و ایستگاه‌هایی که قرار بود در نیمه شعبان فعالیت کنند با توجه به شرایط موجود و عدم برگزاری مراسم به تولید محتوا در فضای و مجازی می‌پردازند. کمک و هدایای مردمی با هدایت معاونت امور زائران مسجد مقدس جمکران جمع آوری شده و شب و روز نیمه شعبان درب منزل نیازمندان توزیع می‌شود.

معاون امور زائرین استاندار قم با بیان اینکه با همکاری صدا و سیمای استان مراسم جشن نیمه شعبان به‌صورت مجازی برگزار می‌شود، ادامه داد: اطلاع رسانی شده که هیچ گونه تجمع مردمی در روز و شب نیمه شعبان برگزار نمی‌شود‌‌ و مجدد اطلاع‌رسانی می‌شود، تولیت مسجد مقدس جمکران نیز اطلاع رسانی می‌کند که هیچ‌گونه مراسمی برگزار نمی‌شود.‌

عالی‌پور عنوان کرد: باید احتیاط شود چون ممکن است برخی افراد به مناسبت مراسم نیمه شعبان اطراف مسجد جمکران حضور پیدا کنند که باید تصمیم گیری شود فضا و مسیر به صورت کامل مسدود شود. ‌

معاون امور زائران استاندار قم با اشاره به برنامه‌های روز نیمه شعبان خاطرنشان کرد: هیچ‌گونه اجتماع مردمی به مناسبت نیمه شعبان برگزار نمی‌شود و موکب و ایستگاه‌های صلواتی نیز بسته‌های اقلام را درب منزل نیازمندان توزیع می‌کنند.

 

استغاثه مردم استان فارس به امام زمان(عج)/ خلاقیت هیئات مذهبی شیراز در برگزاری جشن‌های نیمه‌شعبان

آیت‌الله لطف‌الله دژکام، امام جمعه شیراز و نماینده ولی فقیه در استان فارس نیز در این باره اعلام کرد که در نیمه شعبان مردم برای سلامتی خود به میدان بیایند. همه مومنین کمک دهند تا بلا از مردم استان و کشور دور شود.

تاکید بر تهیه بسته‌های حمایتی و معیشتی، اجتناب از هرگونه اجتماع مردمی و ایجاد شور و نشاط از طریق بسترهای مجازی از جمله مواردی است که در جلسه هماهنگی برنامه‌ها و جشن‌های نیمه شعبان مطرح شد.

رضا محمدیان، رئیس شورای هیئات مذهبی استان فارس در گفت‌وگو با تسنیم به خلاقیت‌های هیئات مذهبی در این زمینه اشاره می‌کند. به گفته وی همزمان با شیوع بیماری کرونا تمامی تجمعات و مراسم‌های هیئت‌های مذهبی استان تعطیل شده است. ‌

این تعطیلی فیزیکی اما به معنای تعطیلی فعالیت هیئت‌ها نبوده است؛ آنگونه که محمدیان می‌گوید: بسیاری از هیئات مذهبی از ظرفیت فضای مجازی استفاده کرده و مراسمات مختلف را به صورت زنده بدون حضور مردم برای کاربران خود پخش کردند.

به گفته وی علاوه بر آن هیئات مذهبی فعالیت خود را معطوف به خدمت‌رسانی کردند که از جمله آنها می‌توان به ضدعفونی کردن معابر، تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی و بهداشتی در نقاط محروم و همکاری با مراکز مختلف از جمله بهداشت درمان اشاره کرد.

محمدیان معتقد است در اعیاد شعبانیه بر تعطیلی مجالس تاکید شده است اما فعالیت هیئات در چند محور انجام می‌شود. وی توزیع 14 هزار بسته معیشتی و بهداشتی در استان را یکی از این اقدامات می‌داند و از مردم درخواست می‌کند که نذورات خود را به هیئت‌های هر محله تحویل دهند.

تبلیغ و گرامیداشت جشن نیمه شعبان در فضای مجازی، سر زدن به مراکز درمانی و اهدای گل و توزیع شیرینی در آنها و سر زدن به مراکزی نظیر محل نگهداری کودکان بی‌سرپرست، سالمندان، معلولان و جانبازان از دیگر اقداماتی است که محمدیان در شرح فعالیت هیئت‌های مذهبی به آن اشاره می‌کند.

اقدام دیگری که هیئات مذهبی شیراز به دنبال اجرای آن هستند که بسیار هم تحسین‌برانگیز است، راه‌اندازی گروه‌های خیابانی و برگزاری جشن نیمه شعبان است. به گفته وی این برنامه بدون حضور مردم و با رعایت نکات بهداشتی توسط هیئات مذهبی در مجتمع‌های مسکونی یا مکان‌هایی که امکان برگزاری باشد، اجرا می‌شود.

در همین راستا شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس نیز از استغاثه و قرائت خانوادگی زیارت آل یاسین و دعای فرج و طنین بانگ «یا مهدی ادرکنی» در سراسر استان همزمان با شب نیمه شعبان خبر داد.

بر این اساس از مردم دعوت شده با قرائت زیارت آل یاسین و دعای فرج «الهی عظم البلاء...» همزمان با پخش زنده ساعت 20:45 شامگاه چهارشنبه بیستم فروردین مصادف با شب نیمه شعبان از مسجد مقدس جمکران و حرم ملکوتی امام رضا(ع) در منازل و جمع با صفای خانوادگی اقدام کنند.

سپس رأس ساعت 21:00 طنین شعار «یا مهدی ادرکنی» و«یا حجت ابن‌الحسن عجّل علی ظهورک» در سراسر استان فارس از فراز بام‌های منازل، پنجره‌ها و بالکن‌های مجتمع‌های مسکونی و مأذنه‌های مساجد و دیگر اماکن مذهبی توأم با نورافشانی اجرا می‌شود.

آسمان شهر قم به‌مناسبت نیمه شعبان نورافشانی می‌شود

مجتبی جنتی در گفت و‌گو با خبرنگار تسنیم در قم، اظهار داشت:‌ با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته روز چهارشنبه 20 فروردین ساعت 21 همزمان با شب نیمه شعبان آسمان شهر قم نور افشانی شده و بانگ الله‌اکبر طنین انداز خواهد شد‌.‌

طنین «یا مهدی ادرکنی» در شب نیمه شعبان/ ‌‌توسل سمنانی‌ها به امام زمان (عج)

حجت‌الاسلام غلامرضا قندهاری در نشستی که به‌صورت مجازی با خبرنگاران و اصحاب رسانه برگزار شد ضمن تبریک اعیاد مبارک شعبانیه اظهار داشت: همه‌ساله ویژه‌برنامه‌های متعددی در اعیاد شعبانیه تهیه و تدارک دیده می‌شود و امسال نیز از این امر مستثنی نیست.

وی افزود: تفاوتی که برگزاری ویژه‌برنامه‌های امسال با سال‌های گذشته دارد این است که امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا در سطح کشور و استان سمنان برنامه‌ریزی‌ها نیز تفاوت کرده است و به‌منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و قطع زنجیره انتقال این ویروس خطرناک برگزاری جشن‌های این ایام به‌صورت عمومی و در فضای اجتماعی ممنوع است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان اضافه کرد: پخش ویژه‌برنامه‌های اعیاد شعبانیه به‌صورت زنده از سیما تدارک دیده‌شده است.

حجت‌الاسلام قندهاری خواندن زیارت آل یاسین و دعای فرج را از جمله برنامه‌های دیگر عنوان کرد که علاوه بر پخش زنده از سیما از طریق فضای مجازی نیز اجرا می‌شود.‌

وی گفت: مردم استان سمنان می‌توانند حضور معنوی لازم را از ویژه‌برنامه مسجد مقدس جمکران و حرم ملکوتی اما رضا (ع) که در شامگاه چهارشنبه بیستم فروردین‌ماه مصادف با شب نیمه شعبان رأس ساعت 20 و 45 دقیقه از طریق سیمای جمهوری اسلامی ایران از شبکه‌های مختلف سیما پخش می‌شود را در جمع صمیمی خانواده خود به تماشا بنشینند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سمنان گفت: قرار است مردم استان سمنان با رفتن به فراز بام‌های منازل خود و بالکن‌های مجتمع‌های مسکونی فریاد «یا مهدی ادرکنی» را رأس ساعت 21 شب نیمه شعبان چهارشنبه بیستم فروردین‌ماه همراه با نورافشانی از اماکن مذهبی و مأذنه های مساجد سر دهند.

نورافشانی شهرستان‌های استان تهران در شب نیمه شعبان/ طنین بانگ «یامهدی ادرکنی»

حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌محسن محمودی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به اینکه در شب نیمه شعبان تجمع و مراسم جشن به‌دلیل رعایت امور بهداشتی برگزار نخواهد شد، لذا همزمان با شب نیمه شعبان، شب میلاد باسعادت منجی عالم بشریت حضرت ولی عصر(عج) مصادف با روز چهارشنبه رأس ساعت 21 مردم عزیز بر بام منازل خود ندای تکبیر و فریاد «یا مهدی ادرکنی» سر خواهند داد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران افزود: از ساعت 20:45 در منازل و بلندگوهای مساجد و اماکن عمومی زیارت آل‌یاسین و دعای فرج از شبکه‌های رسانه ملی پخش و رأس ساعت 21 فریاد استغاثه مردم بلند خواهد شد. با توجه به شیوع بیماری و مضطر بودن جهان بشریت امروز بیش از هر زمانی دل‌ها متوجه امام زمان(عج) است، لذا باید با تمام وجود مردم برای تعجیل در ظهور آن حضرت دعا کنند.‌

محمودی تصریح کرد: توزیع بسته‌های معنوی و غذایی جهت محرومان، برگزاری برنامه‌های مجازی توسط علما و مداحان و پایگاه‌های بسیج، تولید کلیپ‌ها و محتواهای مرتبط با مهدویت، فضاسازی شهری و نصب پرچم‌ها و آذین‌بندی میادین توسط شهرداری‌ها، نذر قربانی توسط تشکل‌های مردمی و خیریه جهت سلامتی آن حضرت و دفع بلا و بیماری، تهیه بسته‌های میان‌وعده جهت بیماران در بیمارستان‌ها توسط خیّرین نیز از جمله اقداماتی است که در سطح استان تهران انجام می‌شود.

‌رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران در پایان خاطرنشان کرد: شعار «یا مهدی ادرکنی» و «یا حجةبن الحسن عجّل علی ظهورک»، همزمان با پخش زنده از حرم امام هشتم حضرت رضا(ع) و مسجد مقدس جمکران طنین‌انداز و نورافشانی بدون هرگونه تجمع برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ز

R41362/P/S6,62,1188/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی زیارت آل یاسین و دعای فرج مسجد مقدس جمکران شیوع ویروس کرونا شب نیمه شعبان شب نیمه شعبان برگزار نمی شود جشن نیمه شعبان نیمه شعبان مهدی ادرکنی نیمه شعبان صورت مجازی امام زمان امام زمان عج ویژه برنامه برگزاری جشن استان سمنان هیئات مذهبی استان تهران اجرا می شود استان فارس فضای مجازی مردم استان محدودیت ها رأس ساعت 21 برنامه ها هیچ گونه خواهد شد هیئت ها جشن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۹۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهمین آیین تک چراغ در مراسم میثاق با هنرمندان در مشهد برگزار شد

به گزارش قدس خراسان، مراسم میثاق با هنرمندان که طبق روال همه ساله به دعوت انجمن فرهنگی هنری و ادبی تک چراغ و با همکاری سایر تشکل های فرهنگی در آخرین جمعه فروردین ماه با هدف دیدار سالیانه هنرمندان بایکدیگر و تجلیل و یادبود از هنرمندان درگذشته برگزار می‌شود، امسال هم برگزار نیز برگزار شد.

این مراسم که دهمین سال برگزاری را در کارنامه خود دارد ابتدا با حضور تنی چند از هنرمندان پیشکسوت در قطعه شهدا و ادای احترام به شهدای هنرمند و حضور بر مزار استاد سید محسن مصطفی زاده و ذکر فاتحه برای درگذشتگان آغاز و سپس در ساعت ۴ عصر جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ با تلاوت  قرآن توسط سید مسلم موسوی شاعر هنرمند با صوتی خوش و دلنشین و پخش سرود جمهوری اسلامی رسمیت یافت.  

فرشید شاهسون پور مدیر اجرایی و هماهنگ کننده برگزاری مراسم با سخنانی هدف از اجرای این برنامه که افروختن چراغی برای گرد آوردن پروانه های هنرمند و هنردوست و دیدار نوروزی آنان با یکدیگر است از یاوران و حامیان و همراهان برگزار کننده تشکر کرد و از حضور چشمگیر هنرمندان و هنردوستان در تکریم از پیشکسوتان هنرمند و تجلیل از هنرمندان درگذشته و خانواده‌های این عزیزان که حضور داشتند قدردانی و همچنین اعلام کرد این برنامه تنها با حمایت سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری و همیاری سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد برگزار شده است.

بعد از آن با معرفی استاد پرویز روحبخش پیشکسوت رادیو و تلویزیون، خبرنگار، برنامه ساز، نویسنده، بازیگر، شاعر و سخنور نام آور خراسانی از ایشان دعوت کرد که هدایت، مجری گری و ادامه برنامه را به عهده داشته باشند.

فرشید شاهسون پور در پایان سخنان خود شعری از زنده یاد استاد سید محسن مصطفی زاده که دو سال است اهل هنر را تنها گذاشته قرائت کرد که وصف الحال هنرمندان بود و بسیار مورد تشویق و تحسین حاضران قرار گرفت. 

استاد پرویز روحبخش با ذکر خاطراتی از هنرمندان آرمیده در این قطعه و سخنانی در مورد ضرورت و توجه به دنیای پس از مرگ با استفاده از اشعار پیشینیان و سروده‌های خویش به کیفیت مراسم افزوده و در فواصل اجرا سخنان استاد امیر نخاولی و قرائت اشعاری توسط آقای هادی استیری و خانم حسینی شاعر مهاجر شور مجلس را فزون‌تر کرده بود. 

آقای ایرج قهرمانی مدیر موسسه تصاویر ماندگار با حضور و مصاحبه با پیشکسوتان هنرمند تصاویر و این لحظات را برای آیندگان ماندگار و ثبت می‌کرد. 

استاد حسین طالبی پیشکسوت هنرهای تجسمی هم طبق روال همه ساله تابلویی نقاشی از  هنرمندی درگذشته را قلمی کرد که امسال ثبت مزار اکبر زرین مهر بر روی بوم بود. 

در انتها صوت صلوات خاصه امام رضا در فضای قطعه هنرمندان طنین انداز شد و با دیدار و دلجویی هنرمندان از یکدیگر مراسم در غروب جمعه خاتمه یافت.

دیگر خبرها

  • افتتاح پایگاه آموزش قرآنی مساجد در مسجد صاحب الزمان (ع) مشهد
  • جای خالی آموزش‌های شهروندی در تهران | ۴۰۰ مسجد در طرح فرهنگی آرمان ۱ و ۲ فعالیت کردند
  • اتفاق جدید در پویش‌ و جشن های نوروز و رمضان امسال | وقتی جشن‌های شهری با محوریت کودکان و نوجوانان برگزار می شود
  • جزییات پویش های شهرداری تهران در نوروز و ماه رمضان | وقتی جشن‌های بزرگ برای کودکان و نوجوانان برگزار شد
  • تشریح جزئیات جشنواره‌های رضوی/ نمایشگاه آثار خوشنویسی جهان اسلام برگزار می‌شود
  • دهمین آیین تک چراغ در مراسم میثاق با هنرمندان در مشهد برگزار شد
  • برنامه‌ریزی‌ استان مرکزی برای نیمه خرداد
  • گرامیداشت شهید مدافع حرم سیدمهدی جلادتی برگزار می‌شود
  • نشست خبری تشریح برنامه‌های جشنواره امام رضا(ع) و چله رضوی در تهران برگزار می‌شود
  • امام جماعت متفاوت «مسجد آبی»