Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-18@15:07:09 GMT

قربانیان کرونا در فرانسه از مرز 10 هزار نفرعبور کرد

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۱۹۸۶۸

قربانیان کرونا در فرانسه از مرز 10 هزار نفرعبور کرد

وزیر کشور فرانسه سه شنبه شب تعداد کل جانباختگان این کشور ناشی از ویروس کرونای جدید را بیش از 10 هزار تن اعلام کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، فرانسه سه شنبه شب به طور رسمی اعلام کرد که شمار فوتی های ناشی از ویروس کرونای جدید در این کشور از مرز 10 هزار نفر گذشته است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» فرانسه اینک چهارمین کشور جهان  ازحیث آمار و مرگ ومیر ناشی از کرونا محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  در سه رتبه نخست در این فهرست آمریکا، اسپانیا و ایتالیا جای دارند.

 «اُلیویر وِران» وزیر بهداشت فرانسه  در نشت مطبوعاتی  گفت که شمار کشته های فرانسه در بیمارستانهای این کشور به دلیل ویروس کرونا امروز مجوع 7091 نفر رسیده است.

به گفته این مقام ارشد دولت فرانسه، با احتساب قربانیان خانه های سالمندان،  جمع کلی فوتی های این کشور به رقم 10328 نفر رسید. این رقم روز دوشنبه 8911 نفر بود.

تعدا کل مبتلایان قطعی به به کرونا در این کشور 109069 نفر اعلام شده است و از این مجموع 19377 نفر معالجه شده اند.

وزیر بهداشت فرانسه امروز همچنین گفت نقطه اوج همه‌گیری ویروس کرونا در این کشور هنوز رخ نداده است. وران در یک مصاحبه تلویزیونی با بیان اینکه هنوز به پیک کرونا در فرانسه نرسیده‌اند، توضیح داد: «ما هنوز در مرحله وخیم‌شدن این همه‌گیری هستیم.» (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: فرانسه وزیر کشور اسپانیا کرونا ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۹۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنش در روابط پاریس - باکو

  وزارت خارجه فرانسه بامداد دیروز از فراخوانده شدن «آنه بویلون» سفیر این کشور در باکو برای انجام مشورت‌هایی خبر‌داد.این وزارتخانه در بیانیه‌ای گفت که سفیر فرانسه در جمهوری آذربایجان به دلیل تداوم اقدامات باکو که به روابط دوجانبه آسیب زده، برای انجام مشورت‌هایی فراخوانده شده است.به نوشته وبگاه«فرانس۲۴»، دراین بیانیه آمده است که امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه با سفیر این کشور بعد از بازگشت به پاریس، دیدار و گفت‌وگو کرده است.وزارت خارجه فرانسه توضیح داد که ماکرون در دیدار با بویلون گفت که از اقدامات باکو متاسف است و ابراز تمایل کرده که جمهوری آذربایجان در مورد نیات خود شفاف‌سازی‌کند.طبق این گزارش، این بیانیه می‌افزاید که فرانسه بر حمایت خود از عادی‌سازی روابط جمهوری آذربایجان و ارمنستان با رعایت قوانین بین‌المللی و تمامیت ارضی دو کشور تاکید می‌کند.وزارت خارجه جمهوری آذربایجان در بیانیه‌ای در واکنش به اقدام فرانسه که سفیر خود را از پایتخت این کشور فراخوانده، پاریس را به اقدامات ضدباکو متهم کرد.«طرف آذربایجانی بارها به فرانسه گفته که صحبت با زبان تهدید و فشار نتیجه‌ای نخواهد داشت و باردیگر اعلام می‌کند که تمام اقدامات لازم را برای حفاظت از منافع ملی خود انجام خواهد داد»، این اظهارات سخنگوی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان، آیخان حاجی‌زاده است که چهارشنبه در قالب یک بیانیه به اقدام فرانسه که سفیر خود را از باکو فراخواند، اعتراض کرد. باکو در بیانیه خود فرانسه را به اقدامات آشکار و صریح ضدآذربایجانی بعد از جنگ قره‌باغ در سال ۲۰۲۰ متهم کرده و گفته اقدامات فرانسه در سه سال و نیم گذشته تلاش‌ها برای عادی‌سازی روابط جمهوری آذربایجان و ارمنستان براساس حاکمیت و تمامیت ارضی را به طور جدی زیر سؤال برده و باعث تشدید اوضاع شده است.به گفته باکو، «ابتکارات فرانسه علیه جمهوری آذربایجان در اسناد و قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد، اتحادیه اروپا و دیگر بسترهای بین‌المللی ثابت کرده که ادعای این کشور مبنی بر این که میانجی بی‌طرف است، کاملا بی‌اساس است».
وزارت خارجه فرانسه بامداد چهارشنبه در بیانیه‌ای گفت که سفیر خود در جمهوری آذربایجان را به دلیل تداوم اقدامات باکو که به روابط دوجانبه آسیب زده، برای انجام مشورت‌ فراخوانده است.پاریس همچنین اعلام کرد که بر حمایت از عادی‌سازی روابط جمهوری آذربایجان و ارمنستان با رعایت قوانین بین‌المللی و تمامیت ارضی دو کشور تاکید می‌کند.

دیگر خبرها

  • تنش در روابط پاریس - باکو
  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • نخست وزیر جوان فرانسه هم نتوانست ماکرون را از مشکلات برهاند
  • واکنش وزیر فرانسوی به جدایی کیلیان امباپه از پار‌ی‌سن‌ژرمن
  • فرانسه سفیر خود را از باکو فراخواند
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • تسلیت کنعانی به دولت و مردم عمان
  • تسلیت ایران به دلیل خسارات انسانی سیل در عمان
  • سخنگوی وزارت امور خارجه جان‌باختن شهروندان عمانی در حادثه سیل را تسلیت گفت
  • کنعانی جان‌باختن شهروندان عمانی در حادثه سیل را تسلیت گفت