Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-03-19@05:23:35 GMT

طرز تهیه کباب ترش به روش گیلانی‌ها

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۲۰۱۹۲

طرز تهیه کباب ترش به روش گیلانی‌ها

رویداد۲۴ مواد لازم در تهیه کباب ترش

گوشت گوسفند یا گوساله: نیم کیلو
پیاز: ۱ عدد
رب انار: ۳ قاشق سوپ خوری
گردوی آسیاب شده: ۱۰۰ گرم
سبزی شامل جعفری، ترخون، گشنیز، مرزه: ۲ قاشق سوپ خوری (اگر از سبزی‌های محلی شمالی مانند چوچاق استفاده کنید بهتر است.)
سیر: ۲ حبه
نمک و فلفل: به مقدار لازمبیشتر بخوانید: طرز تهیه کباب حسینی + نکته های کلیدی

طرز تهیه کباب ترش

ابتدا گوشت را به قطعات مناسب کبابی خرد کنید و تمیز بشویید و کنار بگذارید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
سپس یک پیاز را پوست کنده و بشویید و با رنده ریز رنده کنید. گردو‌ها را با غذاساز آسیاب کرده یا آن‌ها را با هاون بکوبید و به پیاز‌های رنده شده اضافه کنید. رب انار را نیز به مخلوط اضافه کنید. سبزی‌ها را بشویید و به قطعات ریز خرد کنید و آن‌ها را به مخلوط پیاز و گردو و رب انار بیفزایید. در صورتی که تمایل داشتید می‌توانید مقداری آب انار هم به مخلوط اضافه کنید تا سس رقیق تری داشته باشید. سبزی‌های شمالی مخصوص این غذا هستند و اگر از سبزی‌های محلی مانند چوچاق، خالواش و بینه در کباب ترش استفاده کنید طعم دلپذیری را تجربه خواهید کرد. مقداری سیر هم در سس تهیه شده رنده کنید و در آخر فلفل را اضافه کنید.
توجه داشته باشید که نمک را به هیچ عنوان در این زمان اضافه نکنید، چون باعث سفت شدن گوشت می‌شود. تکه‌های گوشت را در سس خوابانده و در ظرف را پوشانده و حداقل به مدت ۴ ساعت در یخچال قرار دهید تا استراحت کند. هر چه گوشت مدت زمان بیشتری در سس بماند طعم دارتر می‌شود. می‌توانید یک کیوی هم در مخلوط رنده کنید تا گوشت شما ترد‌تر شود. بعد از در آوردن گوشت‌ها از یخچال، آن‌ها را به سیخ کشیده و در منقل روی زغال کباب کنید. دائم سیخ‌ها را جا به جا کنید تا کباب نسوزد و به طور یکنواخت بپزد. چند عدد گوجه فرنگی را هم بشویید و سر سیخ بزنید و آن‌ها را هم کباب کنید.
غذای شما آماده است، کباب ترش را می‌توانید با نان یا همراه با برنج نوش جان کنید. کباب ترش را می‌توانید در قابلمه و روی گاز هم درست کنید. برای درست کردن کباب ترش روی شعله ابتدا گوشت‌ها را کمی کوبیده تا بافتشان نرم شود و سپس درون ظرفی گردوی آسیاب شده و رب انار و سبزیجات و نمک و فلفل را مخلوط کرده و با گوشت مخلوط کنید. سپس مقداری آب و روغن به آن اضافه کرده و شعله را کم کنید تا گوشت بپزد. کباب ترش روی اجاق گاز به خوشمزگی پختن این غذا با زغال و آتش نیست، اما برای مواقعی که به زغال و منقل دسترسی ندارید مناسب است.

نکاتی در مورد پخت کباب ترش

شمالی‌ها در این غذا از سبزی چوچاق استفاده می‌کنند، اگر این سبزی در دسترستان نیست می‌توانید به جای آن از نعنا و گشنیز و جعفری استفاده کنید.
طعم ترشی کباب ترش را می‌توانید بسته به ذائقه تان تغییر دهید، اگر طعم ترشی بیشتر را دوست دارید از رب انار ترش و اگر زیاد به ترشی علاقه ندارید از رب انار ملس و شیرین استفاده کنید.
می‌توانید به جای رب انار از رب نارنج هم استفاده کنید، اما توجه داشته باشید که رب نارنج خیلی ترش است و مقدار کمی از آن را باید استفاده کنید.
بهترین زمان برای اضافه کردن نمک به کباب زمانی است که کباب روی زغال کمی خود را بگیرد، در این حالت کباب ترد می‌شود. اما در صورت اضافه کردن نمک در ابتدای پخت کباب آب میان بافتی خود را از دست داده و سفت می‌شود.
دقت کنید که آتش منقل کم باشد، در صورت زیاد بودن شعله آتش رب انار‌هایی که روی گوشت‌ها آغشته هستند می‌سوزند و کباب طعم بدی به خود می‌گیرد.
می‌توانید به جای کباب کردن گوشت‌ها، آن‌ها را در یک تابه و مقداری روغن هم سرخ کنید.
هرچه ترش کباب فلفل بیشتری داشته باشد و تندتر باشد لذیذتر است.
در سس حاوی رب انار و گردو و سبزی می‌توانید از یک قاشق غذاخوری روغن زیتون هم استفاده کنید.
کباب ترش را باید وقتی هنوز کمی آبدار است از روی آتش برداشت، پس مواظب باشید کبابتان زیاد خشک نشود.
در این غذا می‌توانید به جای رب انار، خود انار را ساییده و به گوشت اضافه کنید.
کباب ترش با کته خیلی خوشمزه‌تر از زمانی است که برنج به صورت چلو پخته شود و در نواحی شمالی کشورمان معمولاً کباب ترش را با کته و سیر ترشی می‌خورند.
کباب ترش را می‌توانید همراه با ترشی، زیتون، سیر ترشی میل کنید.
این کباب را هم مانند سایر کباب‌ها با دوغ نوش جان کنید.

ترش کباب نه تنها در کشور خودمان و مخصوصا توسط مسافرانی که به شمال کشور سفر می‌کنند، طرفداران زیادی دارد بلکه توریست‌هایی نیز که به ایران سفر کرده اند، این کباب را به عنوان لذیذترین کباب بین تمام کباب‌ها انتخاب کرده اند. امیدواریم شما هم این کباب لذیذ را طبق دستور بالا درست کنید و در کنار خانواده یا دوستان خود میل کنید و از طعم آن لذت ببرید.   منبع: اکالا لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۰۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرز تهیه سمنو خانگی برای سفره هفت سین؛ آسان و خوش‌رنگ و لعاب!

طرز تهیه سمنو برای سفره هفت سین یکی از آن فوت‌وفن‌هایی است که برای داشتن یک سفره هفت سین خانگی، دلنشین و سنتی باید یاد بگیرید. با زی‌سان همراه باشید تا سمنوی خانگی را به سادگی به شما آموزش دهیم.

زی‌سان: سمنو یکی از اجزای اصلی سفره هفت‌سین ایرانی‌ها و یک دسر سنتی ایرانی است. مدت زمان تهیه این دسر خوشمزه و پرخاصیت برخلاف دسر‌های دیگر زیاد است؛ اما اگر با حوصله و دقت درست شود، طعم متفاوت و خوشمزه آن شما را به یکی از طرفداران سمنو تبدیل خواهد کرد. بیشتر افراد فکر می‌کنند پخت سمنو در خانه کار دشواری است؛ اگر شما هم این طور فکر می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را تا انتها مطالعه کنید، چون در ادامه آسان‌ترین روش پخت سمنو خانگی را به شما آموزش داده‌ایم.

آنچه در ادامه خواهید آموخت:

مواد لازم سمنو  طرز تهیه سمنو نکات پخت سمنو طرز تهیه سمنو خانگی برای سفره هفت سین

مرحله اول: برای پخت سمنو ابتدا باید جوانه گندم درست کنید. برای درست کردن جوانه گندم، مقدار گندم دستور را با آب بشویید سپس در آب سرد خیس کنید. گندم‌ها باید به مدت ۳ روز در آب بمانند. در این ۳ روز آب ظرف را مرتب عوض کنید تا گندم خراب نشود.

پس از گذشت این مدت گندم‌ها را آبکش کنید و لای یک پارچه نخی مرطوب بریزید تا جوانه بزنند. (در طول روز چندین بار با استفاده از اسپری آب پارچه را مرطوب کنید).

وقتی که ریشه گندم‌ها بیرون آمد آن‌ها را در چند سینی پهن کنید و پارچه خیسی روی آن‌ها قرار دهید تا گندم‌ها ساقه نقره‌ای بزند.

مرحله دوم: زمانی که گندم به این مرحله رسید آن را بکوبید یا چرخ کنید سپس مقداری آب به گندم‌ها اضافه کنید و خوب مخلوط کنیدبعد مخلوط را از صافی رد کنید تا شیره سفید رنگی از پوسته گندم بیرون بیاید.

مرحله سوم: به گزارش زی‌سان، آرد را داخل قابلمه مناسب بریزید و شیره گندم را به آرامی به آن اضافه کنید، هم بزنید تا آرد در شیره حل شود و یک مایع رقیق تبدیل شود. قابلمه را روی حرارت قرار دهید و مدام مایع را هم بزنید تا به جوش بیاید و غلیظ شود. وقتی مایع به شکل حلوا در آمد و آب اضافی آن کامل کشیده شد، آن را کمی تفت دهید سپس مقداری آب سرد به سمنو اضافه کنید تا خوش‌رنگ‌تر و رقیق‌تر شود.

مرحله آخر: سمنو را در یک ظرف مناسب بریزید و به مدت ۳۰ دقیقه در فر یا روی اجاق گاز با حرارت ملایم قرار دهید تا دم بکشد. در آخر می‌توانید به سمنو خلال بادام یا پسته اضافه کنید. 

نکات پخت سمنو شیرینی سمنو از شیره گندم است پس اصلاً به سمنو شکر اضافه نکنید. برای پخت سمنو حتماً از گندم تازه و مرغوب استفاده کنید. تعداد روزی که گندم‌ها در آب می‌مانند بستگی به گرمی و سردی هوا دارد. در فصل تابستان ۲ روز در آب بمانند کافی است. اگر سمنو خیلی غلیظ شد، کمی آب به آن اضافه کنید و اجازه دهید کمی بجوشد. با این کار مشکل غلیظی سمنو برطرف خواهد شد. زمان جوانه‌زنی گندم، حواستان باشد که ساقه سبز رشد نکند؛ زیرا باعث می‌شود سمنو مزه سبزی و تلخی بگیرد. برای خوش رنگ‌تر شدن سمنو، در اواسط دم کشیدن آن، ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری روغن حیوانی اضافه کنید.

اگر این دستور پخت برای شما مفید بود، آن‌را برای عزیزانتان هم ارسال کنید. نوش جان!

 

*دستور پخت: زهرا راستین

tags # عید نوروز ، هفت سین سایر اخبار (تصاویر) این چهره نخستین اروپایی شناخته شده تاریخ است! (عکس) جانور عجیبی که آنقدر رابطه جنسی برقرار می‌کند تا بمیرد! چگونه رابطه جنسی اجداد ما با نئاندرتال‌ها آنها را منقرض کرد؟! کاربرد عجیب آلت تناسلی سنگی در بین انسان‌های اولیه

دیگر خبرها

  • (ویدیو) طرز تهیه کباب کوبیده مرغ و گوشت به روش خلاقانه و خاص
  • نحوه برش زدن ماهی تن 290 کیلوگرمی (فیلم)
  • طرز تهیه کباب کوبیده مرغ و گوشت به روش خلاقانه و خاص (فیلم)
  • اعترافات عجیب کباب پزی که کباب می‌دزدید
  • شله زرد + طرز تهیه و نکات پخت
  • می توانید شیرخشک مورد نظرتان را در سامانه تیتک جست و جو کنید
  • طرز تهیه لذیذترین کاپ کیک‌ هویج و دارچین + فیلم
  • طرز تهیه سالاد ماکارونی خوشمزه + مواد مورد نیاز
  • سفر به بندرعباس از برنامه ریزی تا خرید بلیط و رزرو هتل
  • طرز تهیه سمنو خانگی برای سفره هفت سین؛ آسان و خوش‌رنگ و لعاب!