رژیم صهیونیستی نگران است بیش از ۸۰ سال عمر نکند
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۲۰۲۱۶
به گزارش گروه بینالملل ایسکانیوز، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزبالله لبنان شامگاه سه شنبه (۱۹ بهمن) در مورد نیمه شعبان، تحولات منطقه و این کشور سخنرانی کرد.
سید حسن نصرالله در ابتدای سخنرانی خود ضمن تبریک مناسبات ماه شعبان به ویژه نیمه شعبان به مسلمانان و شیعیان، از دکترها، پرستاران و کادر بیمارستانی به خاطر جهاد و تلاششان در مقابله با شیوع کرونا تقدیر و تشکر کرد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
او همچنین سالروز شهادت شهید محمد باقر صدر به همراه خواهرشان توسط صدام تسلیت گفت و گفت که شهید محمد باقر صدر، فیلسوف اسلامی و اندیشمند و مرجعی دینی بود.
سید حسن نصرالله گفت که شهید صدر هنگامی که انقلاب ایران به پیروزی رسید، فرمود که امام خمینی (ره) آنچه که انبیا به دنبال آن بودند را محقق کرد. او گفت که شهید محمد باقر صدر نمونه اخلاص و تواضع بود و امام خمینی و جمهوری اسلامی و انقلاب را کاملا تأیید میکرد و حامی آنها بود.
او گفت که شهید محمد باقر صدر همواره به ذوب در رهبری امام خمینی (ره) و تبعیت از دستورات و توصیه های ایشان دعوت میکرد.
دبیرکل حزبالله لبنان ضمن اعلام جمله شهید صدر «در امام خمینی ذوب شوید، همان گونه که امام در اسلام ذوب شده است» اعلام کرد که این مسیر ادامه خواهد داشت.
سید حسن نصرالله گفت که شب نیمه شعبان شب بزرگی است و جایگاه ویژهای نزد خداوند دارد. او به نقل از امام صادق (ع) در فضیلت این شب گفت که شب نیمه شعبان بعد از لیالی قدر برترین شب است که خداوند گناه بندگانش را میبخشد.
او گفت که مؤمنان در این شب باید به انجام اعمال مخصوص این شب از قبیل ادای نماز، قرائت قرآن و استغفار از درگاه خداوند بپردازند.
دبیرکل حزبالله لبنان نعمت سلامتی و تندرستی را نعمت بزرگی دانست که بیشتر انسانها و مؤمنان از آن غافل هستند و همین که این نعمت را از دست میدهند، حسرت میخورند. او گفت که انسانها حسرت میخورند که چرا عمر حاصل را در «هیچ» صرف کردند.
او گفت که بر اساس روایات و احادیثی که از پیامبر اکرم (ص) و ائمه معصومین (ع) نقل شده است، امام زمان (ع) با ظهور خود جهان را با عدل و صلح و محبت پر خواهد حال آنکه پیشتر از آن، پُر از جور و ظلم بود.
او گفت که اعتقاد به مُنجی منحصر در بین مسلمانان و شیعیان نبوده و مسیحیان نیز معتقد به رجعت مسیح عیسی بن مریم (ع) هستند.
سید حسن نصرالله ولادت امام زمان (ع) را به مثابه آغاز شمار معکوس برای تحقق وعده الهی دانست و گفت که باور به منجی در کتب سماوی، ادیان بوده و بسیاری از خاخامهای یهود منتظر ظهور ایشان هستند.
او به روایتهای تاریخی نقل شده در کیفیت ظهور امام اشاره کرد و گفت که مطابق برخی روایات، یهود بنی قریظه و بنی نضیر که در مدینه مستقر شده بودند، میدانستند که مهدی موعود از آن سرزمین ظهور خواهد کرد.
سید حسن نصرالله در ادامه به ترس و نگرانی صهیونیستها از ظهور مهدی موعود (عج) اشاره کرد و گفت که هماکنون در فلسطین اشغالی، رژیم غاصبی وجود دارد که نگران حفظ موجودیت سیاسی است و بیم آن دارد که این رژیم بیش از ۸۰ سال عمر نکند.
او در مورد نقل مطالب و روایات مشکوک و مخدوش منتسب به نبی اکرم (ص) هشدار داد و گفت که نباید این گونه مطالب بدون تحقیق و تدقیق در شبکههای ارتباط جمعی نقل و منتشر شود.
دبیرکل حزب الله لبنان گفت که جعل روایات با اغراض سیاسی و به نفع شخصیتهای سیاسی در دورههای اسلامی به ویژه عصر بنی امیه معمول بوده است و روایتهای ملاحم و فِتن (روایات مربوط به پیشگوییها) و روایات اسرائیلی (احادیث نقل شده از علما و کتب یهود) از جمله روایات جعلی است.
وی ادامه داد: «خطرناک این است انسان به خرافات ایمان باور داشته باشد و خطرناکتر از آن این است که آثار عملی را بر این خرافات مرتب کند و از آنها نتیجه بگیرد».
سید حسن گفت که جنگها و وبا و ویورس کرونا منجر به فروپاشی ایدولوژیهایی خواهد شد و شرایط بعد از کرونا نشان میدهد که برخی در سراشیب انحطاط اخلاقی افتادهاند نمونه این، اظهارات برخی از مقامات فرانسه بود که میگفتند برای تست واکسن و داروی کرونا، از آفریقاییها استفاده کنیم.
او گفت که ما باید در این شرایط باید به تکالیف و مسئولیت خود عمل کنیم و انسانیت را فراموش نکنیم و به توصیههای گفته شده در مورد کرونا عمل کنیم.
104 / 361 سید حسن نصرالله حزب الله لبنان فلسطین نابودی اسراییل رژیم صهیونیستیمنبع: ایسکانیوز
کلیدواژه: سید حسن نصرالله حزب الله لبنان فلسطین نابودی اسراییل رژیم صهیونیستی دبیرکل حزب الله لبنان شهید محمد باقر صدر سید حسن نصرالله گفت که شهید امام خمینی نیمه شعبان او گفت
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۰۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
آیات و روایات، طبیعت را دارای شعور میدانند/ تاثیر تربت و آب زمزم بر گیاهان
حجتالاسلام والمسلمین مصطفی زارع اردکانی؛ استاد فلسفه دانشگاه باقرالعلوم(ع) شامگاه 2 اردیبهشت ماه در دومین جلسه نشست علمی «بررسی تجربی روابط شعورمندی و اختیار از حیث مباحث کوانتومی در فلسفه فیزیک، فلسفه ابنسینا و فلسفه ملاصدرا و آیات وحیانی» با بیان اینکه در فلسفه فیزیک غرب روابط اختیار و آگاهی براساس فلسفه معرفتشناسی به مشاهده، سنجش، آزمون و تجربه تقلیل یافته است، گفت: چون معرفتشناسی فلسفه غرب مبتنی بر روش تجربی است رابطه اختیار و آگاهی را به رابطه مغز و عمل ارادی تقلیل میدهند. آزمایشاتی هم در این زمینه طراحی و اجرا کردهاند تا آن را ثابت کنند و نشان دهند که ابتدا فعالیت مغزی سپس عمل ارادی انسان انجام میشود یعنی اراده صرفا مفهومی مادی است و اختیار یک انتخاب جبری است.
زارع اردکانی با بیان اینکه شاگردان دکتر گلشنی برخلاف نظر فوق گفتند که ما با پذیرش این نظریه یا باید اختیار را منکر شویم و یا در مفهوم زمان دستکاری کنیم، اظهار کرد: شاگردان ایشان با طراحی چند مدل در مورد رابطه اراده و مغز براساس فلسفه غربی، تاکید کردند که ما هیچکدام از این مدلها را با آزمایشات تاخیری که در غرب انجام شده نمیتوانیم توجیه کنیم و باید سراغ مدل دیگری برویم که آینده را در گذشته به تصویر بکشد لذا سراغ نظریات ابن سینا رفتند و گفتند نظرات وی این قابلیت را دارد تا بحث اراده را توجیه کند.
حاکمیت روح بر بدن در نظریه ابنسینا
این پژوهشگر اضافه کرد: نظریه ابنسینا معتقد است که روح بر بدن حاکم است و وقتی نفس انسان بخواهد چیزی را بفهمد عقل فعال هم فهمی را به او افاضه میکند و این حاکمیت مفهوم غایت را هم وارد نظریه او میکند. عقل فعال از سنخ مجردات و حاکم بر فعالیتهای مادی مغز است لذا عقل فعال فعالیتهای مادی مغز را مدیریت میکند به عبارت دیگر آینده در گذشته براساس مفهوم غایت در نظریه ابنسینا میتواند توضیح داده شود.
استاد فلسفه حوزه علمیه با بیان اینکه چهار مدلی را که فلاسفه غرب در مورد رابطه مغز و اراده ارائه کرده دارای اشکال بود زیرا فعالیت مغز را مادی، فرض و تاثیر ماورا بر ماده را هم انکار میکنند، اظهار کرد: سیستم فعالیت مغز در فلسفه غرب، بسته است ولی اگر این سیستم را براساس نظریه ابنسینا توجیه کنیم در این صورت با ورود عقل فعال و افاضه آن در قالب موجذره یا اشعه، بحث غیراختیاری بودن فعالیتها رد خواهد شد و اثبات این کار توسط شاگردان دکتر گلشنی در حال انجام است.
وی تاکید کرد: لذا تفاوت فلسفه غرب با فلسفه ابنسینا در این است که وقتی ما قائل به حاکمیت عالم مجردات بر ماده شویم در این صورت اشعههایی که از طریق عقل فعال وارد مغز شود و میتواند مفهوم غایت و آینده در گذشته را توجیه کند یعنی قبل از اینکه عمل ارادی انجام شود میتوانیم فعالیتها و مفاهیم دیگری را وارد مغز کنیم.
شعورمندی طبیعت هماهنگ با آیات قرآن
زارع اردکانی با برشمردن تفاوت میان فلسفه ابنسینا و ملاصدرا، افزود: در فلسفه ابنسینا فقط انسان مختار است و جمادات، حیات و شعور ندارند و حیوانات بر اساس غریزه کار میکند ولی براساس نظریه ملاصدرا حتی جمادات سطحی از شعور را دارند. اولین فرق میان فلسفه ابن سینا و ملاصدرا در این است که در نظریه ملاصدرا شعور منحصر به انسان نیست و این نظر با آیات قرآن هم هماهنگ است.
این پژوهشگر تصریح کرد: ملاصدرا چون قائل به تشکیک وجود است طبیعتا در نظریه او، اشعه ماورائی که وارد مغز میشود از یک سطح بالاتری نسبت به اشعههای داخل مغز برخوردار است به تعبیر دیگر در نظریه ملاصدرا اشعهای(موجذره) که از طریق عقل فعال به مغز انسان افاضه میشود، از سطح وجودی بالاتری برخوردار است.
این پژوهشگر و استاد حوزه با طرح این پرسش مبنی بر اینکه بگوییم موجودات اختیار و شعور دارند و بر آنان مرتبهای از عقل فعال هم افاضه میشود، چگونه قابل آزمایش است، گفت: به تعبیر دیگر انسان وقتی فکر میکند موجذرهای در ذهن او ایجاد میشود ولی اثبات این مسئله در جمادات چگونه ممکن است یعنی باید ثابت کنیم در آنها هم موجذره ایجاد میشود؟ شهید مطهری معتقد است که نظریه دین در اینجا به ما کمک میکند.
وی افزود: از دید او نظریه دین این است که طبیعت وقتی غایت داشته باشد یعنی در جهت تکامل، بی تفاوت نیست و حوادثی که واقع میشود اگر در خلاف مسیر تکامل باشد جهان عکسالعمل مخالف نشان خواهد داد. شهید مطهری میگوید شعور و اختیار جمادات با عکسالعمل مثبت و منفی آنها مشخص میشود یعنی اگر انسان در جمادات تصرفی بکند که متناسب با خلقت آنان نیست عکسالعمل منفی نشان خواهد داد.
عکسالعمل طبیعت در برابر انسان
وی با بیان اینکه آیات و روایات زیادی هم در اثبات این مسئله وجود دارد، تصریح کرد: اگر بخواهیم نظریه ملاصدرا را آزمایش کنیم باید ببینیم عکسالعمل جمادات در برابر اعمال ما چگونه است؟ فلسفه غرب، یک سطح مادی داشت؛ نظریه ابنسینا هم عقل فعال را مطرح کرد ولی ملاصدرا سطح اختیار ماده را به این دو نظر افزود یعنی موجوداتی که اختیار بیشتری دارند درک و فهم بیشتری هم دارند و برعکس. بنابراین یک مفهوم اضافه در نظریه دین وجود دارد که در سطوح بالاتر قرار دارد و نظریه ملاصدرا در ذیل آن مطرح است.
تاثیر تربت و آیات قرآن بر رشد گیاهان
زارع اردکانی اضافه کرد: فیزیک غرب بر اساس موجذرات، بحث تراریخته را مطرح کرده است یعنی اشعهها را وارد مواردی مانند دانه گندم و یا میوههای دیگر میکند و برخی از این دانهها را رشد میدهد و رشد برخی را متوقف میکند؛ ما همین را به شکل مثبت انجام دادیم یعنی در کنار دانه گندم موجذراتی از طریق تربت و حرز و آیات قرآن و آب زمزم و ... در فضای یک گلخانه ایجاد کردیم و این اتفاق افتاد که بذرهایی که در کنار آن تربت، آیات قرآن و ... نبود دچار آفت شدند ولی گندمی که در کنار آن موج ذرات تربت، آب زمزم و .. بود نه تنها گرفتار آفت نشدند بلکه رشد بیشتری هم داشتند.
وی افزود: در آزمایش دیگری، مرغها بر اثر یک آفت میمردند، ما مقداری آب را که تحت تاثیر موجذرات کوانتومی مثبت مانند تربت و آب زمزم و ... بودند برای شستن چشمان این مرغها استفاده کردیم و به تدریج شاهد بهبودی مرغها بودیم. آب در نظریه فیزیک دو اتم هیدروژن و یک اتم اکسیژن است ولی در نظریه فیزیک دینی، این عناصر، موجذراتی هستند که از ماوراء افاضه میشوند طبیعتا امکان تقویت این موجذرات و تضعیف آن وجود دارد؛ اگر ما موجذرات را با موجذرات مثبت دیگر تقویت کردیم در این صورت میتوان از آب به عنوان یک منبع درمانی استفاده شود و برعکس.
زارع اردکانی تصریح کرد: در فیزیک ما با پدیدهای مواجهیم که هیچ سابقه مادی ندارد یعنی ناگهان موجذرهای از عالم دیگری ایجاد میشود که در بین فیزیکدانان محل بحث است؛ این ایجاد، نیازمند فرضیه است؛ شاگردان آقای گلشنی برای توجیه این مسئله سراغ عقل فعال رفتهاند و میگویند انسان وقتی فکر کند جرقهای در ذهن او ایجاد میشود که همان موجذره است؛ ایجاد این موجذره فرازمانی است و به محض ایجاد، بحث زمان درباره آن مطرح است. فیزیکدانان آن ر ا نوعی خلق میدانند و ما میگوییم ایجاد است.
وی افزود: ما یکسری اذکار و ادعیه را در کنار گلولههای کوانتومی در درون آب قرار دادیم و نتایج نشان داد که وضعیت آبی که اذکار در آن بود با آبی که این موارد را نداشت، تفاوت داشت. دانشمندان ژاپنی هم چنین آزمایشی را انجام دادهاند؛ نکته مهم این است که اگر حقیقت اشیاء را موجذرات داخل آن در نظر بگیریم در حقیقت همان نوری است که هر شیء دارد و از طریق آن میتوان نبض هدایت هر موجود را در دست گرفت. نتیجه اینکه تقویت موجذرات فضیله و رذیله آثار مثبت و منفی دارد.
این پژوهشگر با بیان اینکه فردی که ایمان دارد از مشاهده یک پدیده چیزی را میفهمد که ممکن است فرد بیایمان و کافر نفهمد، گفت: هر دو به یک پدیده نگاه میکنند ولی فهم آنان متفاوت است؛ در آیات قرآن بیان شده است که وقتی انسانها از کنار خرابههای ناشی از مجازات اقوام گناهکار عبور میکنند دو نوع مشاهده دارند؛ افراد مؤمن، عبرت میگیرند ولی افراد بیایمان، عبرت نمیگیرند؛ به تعبیر قرآن «وَلَقَدْ ذَرَأْنَا لِجَهَنَّمَ کَثِیرًا مِنَ الْجِنِّ وَالْإِنْسِ لَهُمْ قُلُوبٌ لَا یَفْقَهُونَ بِهَا وَلَهُمْ أَعْیُنٌ لَا یُبْصِرُونَ بِهَا وَلَهُمْ آذَانٌ لَا یَسْمَعُونَ بِهَا أُولَئِکَ کَالْأَنْعَامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ أُولَئِکَ هُمُ الْغَافِلُونَ».
منبع: ایکنا (خبرگزاری بینالمللی قرآن)