Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-24@23:40:39 GMT

زخمی شدن محیط‌بانان خوزستان توسط صیادان متخلف

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۲۰۲۹۲

زخمی شدن محیط‌بانان خوزستان توسط صیادان متخلف

درگیری صیادان غیرمجاز با ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان شوشتر به مجروح شدن فرمانده یگان حفاظت اداره کل محیط زیست خوزستان ، رییس و یکی از محیط بانان شوشتر منجر شد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان دوشنبه شب ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان شوشتر پس از تعقیب و گریز چند گروه صیاد غیرمجاز ماهی در منطقه گلالک که به وسیله ادوات برق و در فصل ممنوع اقدام به صید نموده بودند با مقاومت و گریز متهمان بین آنان درگیری رخ داد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با حمله گروهی از سوی صیادان غیر مجاز این درگیری به زخمی و مصدوم شدن ماموران از جمله فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خوزستان، رییس اداره حفاظت محیط زیست شوشتر و یکی از محیط بانان اداره شوشتر منجر شد که مجروحان به بیمارستان منتقل و تحت مداوا قرار گرفتند.

در این درگیری ماموران حفاظت محیط زیست توسط عده ای از اقوام متخلفان با چوب ، سنگ و چاقو مصدوم شدند.

۲ نفر از متخلفان از سوی ماموران محیط زیست دستگیر و ادوات صید غیرمجاز آنها ضبط و متهمان تحویل مقام قضایی شدند.

۲ صیاد متخلف دیگر نیز باکمک نیروی انتظامی دستگیر و چهار نفر دیگر نیز شناسایی و با حکم دادستان شوشتر تحت تعقیب قرار گرفتند.

لینک کوتاه: asriran.com/0031wg

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: خوزستان حفاظت محیط زیست یگان حفاظت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۰۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حفاران غیرمجاز در شهرستان سنندج دستگیر شدند

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ محمدرضا زارعی پیش از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برابر گزارش واصله به اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سنندج مبنی بر حفاری غیرمجاز در زمین‌های زراعی یکی از روستاهای اطراف شهرستان، بررسی‌ها و تحقیقات در دستور کار قرار گرفت.

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان اظهار کرد: با همراهی یگان حفاظت شهرستان و کارشناس باستان‌شناسی و همکاری پاسگاه انتظامی بخش سیروان دو نفر در محدوده حفاری غیرمجاز با هویت بومی شناسایی و به مراجع قضائی معرفی شدند.

وی با بیان اینکه از متهمان یک دستگاه موتور برق و سه عدد میله فلزی کشف و ضبط شد، افزود: متهمان اقدام به حفر یک چاله به عرض ۱.۵ متر و عمق ۵ متر به قصد کشف اشیای تاریخی کرده بودند.

سرهنگ زارعی عنوان کرد: پرونده قضائی عوامل دستگیر شده تشکیل و این موضوع از طریق مراجع قانونی در حال پیگیری است.

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان یادآور شد: شهروندان در صورت اطلاع از فعالیت‌های غیرمجاز افراد سودجو و سوداگران آثار تاریخی، مراتب را در اسرع وقت به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان فرماندهی یگان حفاظت شماره تلفن ۰۸۷۳۳۱۷۸۸۵۵ گزارش و ما را در حفاظت از این سرمایه ملی یاری نمایند.

کد خبر 6087468

دیگر خبرها

  • حفاران غیرمجاز در شهرستان سنندج دستگیر شدند
  • رفع تصرف ۱۲۶ هزار مترمربعی اراضی ملی در خوزستان
  • استفاده از پهپاد برای پایش‌تالاب‌ها
  • تجهیز محیط بانان با به‌روزترین فناوری‌های دنیا
  • ٢۵ خودروی عملیاتی محیط‌بانی رونمایی شد
  • کشف لاشه دو قوچ وحشی از شکارچیان غیرمجاز در قوچان
  • کشف توله شیر در خانه‌باغی در ساری
  • شکارچی غیرمجاز در شهرستان قوچان دستگیر شد
  • یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی جز پنج یگان برتر کشور اعلام شد
  • اولویت‌دهی به بهبود معیشت محیط بانان و نیرو‌های یگان حفاظت