Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاد سطح عالی حوزه با بیان این که شب نیمه شعبان می‌تواند مقدمه تقدیر نیک در شب های قدر باشد، گفت: شیخ عباس قمی در مفاتیح دعاهای عالی نقل کرده که خوب است در این شب از آنها غفلت نکنیم.

حجت الاسلام والمسلمین «علی نظری‌منفرد» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم، با اشاره به فرارسیدن پربرکت نیمه شعبان اظهار داشت: ماه شعبان بسیار با عظمت است و ماه پیامبر نامیده شده است است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم ابراز داشت: در دعای شجره النبوه یا همان صلوات شعبانیه در عظمت ماه شعبان می خوانیم: «الذی کان رسول الله یدأب فی صیامه و قیامه فی لیالیه و ایامه» بنابراین هم روزه داشتن در این ماه و هم احیای شب ها و هم صدقه دادن و استغفار کردن سفارش شده است.

 

وی با بیان این که شب نیمه شعبان شب خیلی بزرگ و با عظمتی است، گفت: البته بدون شک این شب، شب قدر نیست چون وقتی آیات قرآن مجید را کنار هم می گذاریم شب قدر قطعا در ماه مبارک رمضان است و قرآن در ماه رمضان نازل شده است، ولی نیمه شعبان به اصطلاح از نظر اهمیت و ارزش شاید مثل شب قدر باشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین نظری‌منفرد عنوان کرد: حتی از همسران رسول خدا(ص) نقل شده که شب نیمه شعبان بلند شدم و متوجه شدم که رسول خدا(ص) در بستر نیست، در تاریکی شب دنبال کردم دیدم ایشان سر خود را روی سجده گذاشته اند و در حال دعا و مناجات هستند و دعاهایی می خواندند که مرحوم شیخ عباس قمی آنها را در مفاتیح الجنان آورده است.

 

وی با بیان این که این ادعیه نشان می دهد که شب نیمه شعبان چه مقدار ارزش دارد، تصریح کرد: همانطور که گفتیم شب قدر در ماه رمضان واقع شده اما می توانیم بگوییم که شاید شب نیمه شعبان مقدمه شب قدر است و می توانیم از همین حالا با احبا و دعا و نماز در این شب برای رقم خوردن تقدیری نیک دست به دعا و مناجات برداریم.

 

حجت الاسلام والمسلمین نظری‌منفرد بیان داشت: به هرحال شب نیمه شعبان شب بزرگی است که پیامبر خدا عبادت می کردند و مرحوم قمی دعاهای خوبی را در مفاتیح نقل کرده است و همین طور مناجات شعبانیه ای که از امیرالمؤمنین(ع) نقل شده است را بخوانیم.

 

وی با اشاره به ولادت امام زمان(عج) در روز نیمه شعبان خاطرنشان ساخت: روز نیمه شعبان نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است که باید در این روز به امام عصر(عج) متوسل شویم و توجه به خدا داشته باشیم به ویژه الان در این شرایط جدا نیاز به دعا و نیایش و اقبال به خدای متعال داریم تا حالت اضطرار در ما پیش بیاید و خداوند این بیماری را از سر ما بردارد.

پایان پیام/694

منبع: شبستان

کلیدواژه: شب نیمه شعبان احیای شب نیمه شعبان شب نیمه شعبان شب قدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۰۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی مدیر بنیاد مسکن کبودراهنگ

صبح امروز مراسم تودیع و معارفه مدیربنیاد مسکن شهرستان کبودراهنگ با حضور مدیر کل بنیاد مسکن استان همدان، فرماندارکبودراهنگ ومعاونان برگزار شد.

در این مراسم از زحمات و خدمات رسانی ۲ ساله محمد کرم معصومی مدیر بنیاد مسکن پیشین این شهرستان تقدیر و تجلیل شد همچنین محمد داودی به عنوان مدیرجدید این نهاد انقلابی در کبودراهنگ معرفی شد.

مسلم غلامی فرماندار کبودراهنگ در این مراسم با اشاره به نقش مهم تاثیرگذار بنیاد مسکن در ساخت سرپناه به جامعه هدف بیان کرد: این نهاد خدمات ارزنده‌ای به مردم محروم و نیازمند عرضه می‌کند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان هم ضمن تقدیر و تجلیل از زحمات معصومی مدیر پیشین خطاب به مدیر جدید این نهاد افزود: امید است در ساخت مسکن محرومان و نهضت ملی مسکن نیز تلاش‌های جدی را شاهد باشیم و با همکاری دستگاه‌های اجرایی در استان بتوانیم به اهداف موردنظر دست یابیم.

مسعود رضایی اظهار داشت: تمام مدیران گذشته در این نهاد انقلابی تلاش کردند و امیدواریم مدیرجدید این مجموعه نیز بتواند این مسیر خدمت رسانی را ادامه دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • رفع موانع ازدواج و فرزندآوری مقدمه جوان سازی و ازدیاد جمعیت
  • تقدیر از دانش آموزان بر‌تر مساباقات قرآنی و ورزشی
  • گزارش تصویری | تقدیر دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از سریال رستگاری
  • تقدیر از «جین کمپیون» با یوزپلنگ افتخاری لوکارنو
  • معرفی مدیر بنیاد مسکن کبودراهنگ
  • تقدیر ابوعبیده از عملیات انتقامی ایران + فیلم
  • سلامت زیر بنا و اساس جامعه است
  • این گروه از نمایندگان برای تقدیر از فعالیت های پلیس در حوزه حجاب به دیدار سردار رادان رفتند
  • تقدیر باشگاه سپاهان از هواداران در انزلی (عکس)
  • مدیرکل شیلات هرمزگان تقدیر شد