Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-23@12:27:58 GMT

کاهش ۵۶ درصدی سفرهای جاده‌ای در آذربایجان شرقی

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۲۰۳۸۱

کاهش ۵۶ درصدی سفرهای جاده‌ای در آذربایجان شرقی

مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی با اشاره به کاهش تردد در حوزه‌های مختلف حمل و نقل هوایی، جاده‌ای و راه‌ آهن، گفت: کاهش ۵۶ درصدی سفر با وسایل حمل و نقل جاده‌ای را شاهد بودیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «ابوالقاسم سلطانی» در چهارمین نشست خبری شورای اطلاع رسانی و ستاد مبارزه با کرونای آذربایجان‌ شرقی با اشاره به کاهش تردد در حوزه‌های مختلف حمل و نقل هوایی، جاده‌ای و راه‌ آهن، اظهار کرد: در حوزه تردد با قطار، از ۲۸ اسفند ماه سال گذشته تا ۱۵ فروردین سال جاری، ۱۱ هزار و ۷۰۰ مسافر جابجا شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش ۹۳ درصدی را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی از کاهش ۵۶ درصدی سفر با وسایل حمل و نقل جاده‌ای خبر داد و گفت: در ایام نوروز سال گذشته ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار سفر و امسال ۶ میلیون و ۸۴۰ سفر انجام شده است.

وی ادامه داد: در مورد سفر هوایی نیز ۲۲ هزار و ۴۹۱ مسافر از ۲۸ اسفند ماه سال گذشته تا ۱۵ فروردین ماه سال جاری از طریق فرودگاه تبریز جابجا شده‌اند که در مجموع پروازهای داخلی و خارجی کاهش ۵۸ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد.

همچنین مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان شرقی با اشاره به تعداد پروازهای فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز در بازه ۲۵ اسفند سال گذشته تا ۱۵ فروردین امسال گفت: تعداد پروازهای نوروزی این فرودگاه در سال گذشته ۶۶۶ پرواز بود که امسال با کاهش ۵۷ درصدی به ۲۷۸ پرواز رسید.

رامین آذری از کاهش ۷۸ درصدی مسافران در نوروز امسال خبر داد و اضافه کرد: تعداد مسافران جابجا شده از طریق فرودگاه تبریز در نوروز امسال ۲۲ هزار و ۹۴۱ نفر بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش ۷۸ درصدی داشت.

وی از استرداد ۱۰۰ درصدی بلیت های کنسل شده به مسافران خبر داد و گفت: باتوجه به متضرر شدن شرکت‌های هواپیمایی مبالغ به تدریج به مسافران بازگردانده می شود. پس از شیوع ویروس کرونا به غیر از بارهای همراه مسافران، هیچ پرواز بار بری انجام نشده است.

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی در عین حال از تداوم انتقال تعدادی از ایرانی ها از استانبول به تبریز با پرواز یک طرفه خبر داد و گفت: پس از شیوع کرونا تا کنون شش پرواز یک طرفه از استانبول به تبریز به منظور انتقال هم استانی‌ها انجام شده است که دو مورد از این پروازها توسط شرکت هواپیمایی ایران ایر تور، دو مورد توسط شرکت هواپیمایی آتا و سه مورد نیز توسط شرکت معراج بوده است.

وی اعلام کرد: ۹۸۰ مسافر که اکثرشان نیز هم اهالی آذربایجان شرقی بودند توسط این ۶ پرواز یک طرفه از استانبول به تبریز منتقل شدند. آخرین پرواز دو طرفه رفت و برگشت به مقصد باکو در هشتم اسفند ماه سال گذشته و آخرین پرواز دو طرفه به استانبول توسط شرکت ترکیش در پنجم اسفند ماه انجام شده است.

آذری در ادامه، ضدعفونی روزانه اماکن، تجهیزات، ترمینال‌های داخلی و خارجی و رصد مسافران ورودی به استان توسط دوربین‌های حرارتی با همکاری مرکز بهداشت استان را از اقدامات پیشگیرانه شیوع ویروس کرونا، عنوان کرد و گفت: مورد مشکوکی در بین مسافران غربالگری شده مشاهده نشده است.

 مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان شرقی افزود: در همین راستا رستوران‌ها و اتاق سیگار فرودگاه تعطیل و آبسردکن‌ها نیز جمع آوری شده‌اند و تمامی ماشین‌آلات و هواپیماها نیز ضدعفونی می‌شوند.

پایان پیام/699

منبع: شبستان

کلیدواژه: پیشگیری از شیوع ویروس کرونا مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی سال گذشته اسفند ماه توسط شرکت حمل و نقل ماه سال جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۰۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اخذ مجوز تاسیس نیروگاه‌های خورشیدی و تجدیدپذیر در آذربایجان شرقی

 رحمتی در دومین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه آذربایجان شرقی که به ارائه برنامه تحولی دستگاه‌های اجرایی برای تحقق شعار سال در استان اختصاص داشت اظهار کرد: به نظر می‌رسد دچار تنش کمبود برق در بخش تولید هستیم بنابراین لازم است منابع مالی پروژه‌های برق کاملا تعریف شود و اجرای پروژه‌ها سرعت یابد.

وی با بیان این‌که معضل اصلی اقتصاد ما کمبود برق است افزود: راهی به جز مولدسازی برای اجرای برنامه‌ها نداریم تامین برق شهرک‌های صنعتی بسیار ضروری است و بر این اساس هم برق منطقه‌ای استان و شرکت توزیع برق تبریز باید برای رفع تنش برق برنامه‌های تحولی داشته باشند.

وی یادآوری کرد: نگاه تحولی می‌گوید برای رفع مسئله ناترازی برق تبریز نیاز به تاسیس نیروگاه داریم که حتما باید اتفاق افتد و همان طور که رئیس محترم جمهور نیز بار‌ها تاکید کرده مدیری که نگاه تحولی نداشته باشد و به اقدامات عادی و روزمره جهت رفع تکلیف قناعت کند در دولت جهادی جایی نخواهد داشت.

رحمتی بیان کرد: برای جلوگیری از مازوت سوزی طرح تکمیلی نیروگاه سیکل ترکیبی تبریز حتما باید اجرایی شود مجوز تاسیس نیروگاه‌های خورشیدی و تجدیدپذیر نیز اخذ شده که کار‌های اجرایی آن باید به جد دنبال و ظرفیت‌های بخش خصوصی در این عرصه به کار گرفته شود.

وی همچنین بر ضرورت حمایت از بخش صنعت برای تامین برق مورد نیاز خود از طریق احداث نیروگاه، تامین پست‌های برق و جابجایی تاسیسات زیرساختی شبکه توزیع برق تاکید کرد.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به تعریف میزان ۶.۲ همت پروژه برای سال ۱۴۰۳ در بخش راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، چارچوب برنامه‌های این دستگاه را مطلوب ارزیابی و تشریح کرد: مشکل اصلی شبکه حمل و نقل این است که راننده محور بوده و لازم است با شرکت‌محور کردن شبکه حمل و نقل باری استان بروزرسانی سامانه حمل و نقل به موقع انجام گیرد.

وی برنامه‌های تحولی شرکت آب منطقه‌ای استان را نیز موثر دانست و افزود: اولین مسئله ما در بخش آبی تامین آب شرب پایدار در  شهر‌ها و روستا‌ها است.

وی ارائه برنامه کمی جهت تامین آب مورد نیاز بخش‌های کشاورزی و صنعت تا پایان امسال را نیز ضروری برشمرد.

رحمتی تشریح کرد: سرعت دادن به تکمیل پروژه انتقال آب ارس به تبریز نیز بسیار مورد تاکید بوده و از هر گونه نوآوری و ابتکار عملی که این مهم را محقق کند استقبال می‌کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • برگزاری مسابقات ملی ارائه سه دقیقه‌ای در تبریز
  • تحقق ۱۳۱ درصدی سهم اشتغالزایی در آذربایجان شرقی
  • نخستین پرواز حج تمتع ۲۴ اردیبهشت از فرودگاه تبریز انجام می‌شود
  • اعزام چهار هزار و ۱۰۰ نفر از فرودگاه تبریز به سرزمین وحی
  • جزئیات انجام نخستین پرواز حج تمتع از فرودگاه تبریز
  • رضایت ۷۵ درصدی مسافران در سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ از فرودگاه‌های کشور
  • اخذ مجوز تاسیس نیروگاه‌های خورشیدی و تجدیدپذیر در آذربایجان شرقی
  • بازدید استاندار آذربایجان شرقی از اردوی والیبال نشسته مردان کشور در تبریز
  • آشفتگی و هرج و مرج در فرودگاه دبی در پی بارش‌های سیل آسا
  • تیم اقدمی تبریزبر صدر بسکتبال زیر ۱۴ سال دختران آذربایجان شرقی