Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@21:06:06 GMT

هوش مصنوعی ویروس کرونا را تشخیص می‌دهد

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۲۰۴۴۲

هوش مصنوعی ویروس کرونا را تشخیص می‌دهد

برنامه‌نویسان رایانه مدعی شدند که هوش مصنوعی می‌تواند با استفاده از اشعه ایکس، خیلی سریع‌ افراد مبتلا به بیماری کووید-۱۹ را تشخیص دهد.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از دیلی‌میل، برنامه‌نویسان رایانه مدعی شدند که هوش مصنوعی می‌تواند با استفاده از اشعه ایکس، خیلی سریع‌ افراد مبتلا به بیماری کووید-۱۹ را تشخیص دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این برنامه که توسط شرکت Zegami ساخته شده، عکس  اشعه ایکس قفسه سینه بیماران را بررسی می‌کند و با سرعت بیشتری در تشخیص مبتلایان به ویروس کرونا عمل می‌کند.

شرکت زیگامی با استفاده از اطلاعات بنیادی مرتبط با دانشگاه آکسفورد، موفق به توسعه این مدل یادگیری ماشین شده که با بررسی عکس اشعه ایکس قفسه سینه افراد، به ابتلا  آنها به ویروس کرونا پی می‌برد.

محققان این پژوهش تأکید می‌کنند، هوش مصنوعی در صورتی که به طیف وسیعی از تصاویر اشعه ایکس قفسه سینه بیماران دسترسی داشته باشد، می‌تواند ویروس کرونا را به طور گسترده مورد بررسی قرار دهد.

رابرت نوبل مدیر ارشد اجرایی زیگامی  نیز از سازمان سلامت همگانی آکسفورد تقاضای دسترسی به عکس‌های بیشتری کرده تا سیستم هوش مصنوعی را آموزش دهد.

این شرکت در سال ۲۰۱۶  در دانشگاه آکسفورد راه اندازی شد تا محققان و شرکت‌ها بتوانند با استفاده از مدل های یادگیری ماشینی مطالعات گسترده‌تری انجام دهند.

منبع: فارس

کلیدواژه: هوش مصنوعی ویروس کرونا تشخیص رایانه عفونت کووید 19 ویروس کرونا هوش مصنوعی اشعه ایکس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۰۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از کوچک‌ترین مدل هوش مصنوعی مایکروسافت

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، مایکروسافت یک مدل هوش مصنوعی مقرون‌به‌صرفه و کوچک را معرفی کرد که می‌تواند کار‌هایی مانند تولید محتوا و ایجاد پست‌های رسانه‌های اجتماعی را در حالی که از داده‌های کمتری استفاده می‌کند، انجام دهد.

این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک مدل هوش مصنوعی به نام «فی ۳ مینی» (Phi-۳-mini) معرفی کرده است که می‌تواند از مدل‌های دو برابر اندازه خود در معیار‌های مختلفی که توانایی‌های زبان، کدنویسی و ریاضی را ارزیابی می‌کنند، بهتر عمل کند.

مایکروسافت گفت که مدل‌های کوچک‌تر هوش مصنوعی برای انجام کار‌های ساده‌تر طراحی شده‌اند و استفاده از آنها توسط شرکت‌هایی با منابع محدود آسان‌تر می‌شود.

مایکروسافت اضافه کرد که یک کسب و کار می‌تواند از «فی ۳» برای خلاصه کردن نکات اصلی یک سند طولانی، استخراج بینش‌های مرتبط و روند‌های صنعت از گزارش‌های تحقیقات بازار استفاده کند.

این شرکت گفت که «فی ۳ مینی» بلافاصله در پلتفرم خدمات ابری مایکروسافت، کاتالوگ مدل‌های هوش مصنوعی آژور، پلتفرم مدل یادگیری ماشین «هاگینگ فیس» (Hugging Face)، و «اولاما» (Ollama) در دسترس خواهد بود.

هفته گذشته، مایکروسافت ۱.۵ میلیارد دلار در شرکت هوش مصنوعی «جی ۴۲» G۴۲ مستقر در امارات سرمایه گذاری کرد. همچنین قبلاً با استارت‌آپ فرانسوی «میسترال‌ای آی» (Mistral AI) همکاری کرده بود تا مدل‌های آنها را از طریق پلتفرم محاسبات ابری آژور در دسترس قرار دهد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ویدیو/ تشخیص نارسایی قلبی توسط هوش مصنوعی با اسکن پا
  • تشخیص گرایش سیاسی افراد از روی چهره‌شان توسط هوش مصنوعی
  • تشخیص سه سرطان مرگبار با هوش مصنوعی
  • چاقوی هوش مصنوعی چگونه نظام سلامت را جراحی می‎‌کند
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • هوش مصنوعی به زودی امکان درمان در خانه را فراهم خواهد کرد
  • رونمایی از کوچک‌ترین مدل هوش مصنوعی مایکروسافت
  • بیماری ایکس ؛ همه گیری بعدی جهانی در راه است؟
  • بیماری ایکس؛ همه‌گیری بعدی جهانی در راه است
  • هوش مصنوعی نارسایی قلبی را از طریق اسکن پا تشخیص می‌دهد