Web Analytics Made Easy - Statcounter

چند هفته ای از تجربه آموزش های آنلاین و تلویزیونی به دانش آموزان می گذرد. حالا خانواده ها درگیر موضوع مهمتری شده اند و آن هم زمان وچگونگی برگزاری امتحانات آخر سال دانش آموزان شان است .

   برخی از خانواده ها می خواهند که مدارس درباره چگونگی برگزاری آزمون خرداد ماه دانش آموزان شان برنامه ریزی کنند اما خانواده هایی که دانش آموزان کنکوری دارند براین باورند  مدارس هیچ برنامه مشخصی درباره امتحانات نهایی دانش آموزان ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دراین میان اظهار نظر‌های متعددی هم درباره برگزاری کنکورمی شود که همین نظرها البته اضطراب کنکوری ها را چند برابرکرده است. آمارهای وزارت آموزش و پرورش نشان می دهد که دومیلیون و ٧٠٠ هزار دانش آموزپایه دوم متوسطه در کشور وجود دارد که ازاین تعداد٥٥٠ هزار دانش آموز پایه دوازدهمی امسال امتحانات نهایی دارند .همچنین براساس آمار سازمان سنجش آموزش کشور بیش از یک میلیون نفرهم در کنکور ٩٩ دانشگاه ها ثبت نام کرده اند که این داوطلبان هم هر روز با خبرهای متفاوتی از تاریخ برگزاری این آزمون  مهم روبه رو می شوند. ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش البته این نگرانی را بی مورد می داند و اعلام می کند: تکلیف کنکور کاملاًمشخص است.  از داوطلبان می خواهیم که اخبار مربوط به کنکور را فقط از طریق سازمان سنجش پیگیری کنند. ما براساس مصوبه ستاد ملی کرونا تصمیم گیری می کنیم این ستاد هم دو مصوبه برای کنکور داشته است اول اینکه کنکور ٢٠ روز بعد از امتحانات نهایی برگزار شود و مصوبه دیگر این بود که سال تحصیلی ٩٩ باید از مهرماه امسال آغاز شود. طبق مصوبه اول ، وزارت آموزش و پرورش باید تقویم امتحانات نهایی دانش آموزان پایه دوازدهم را مشخص کند. اگر تقویم آموزش و پرورش تغییر کند ، کنکور٢٠ روز بعدش برگزار می شود .

او به مصوبه ستاد ملی کرونا درباره آغاز سال تحصیلی اشاره می کند و می گوید: آموزش و پرورش باید به گونه ای برنامه ریزی کند که مهرماه امسال بتواند ، سال تحصیلی جدید را آغاز کند این موضوع هم دوباره بستگی به تقویم آموزشی این وزارتخانه دارد بنابراین تکلیف کنکورکاملاً مشخص است و هیچ ابهامی درباره زمان برگزاری کنکور وجود ندارد. ما منتظر تغییر تقویم آموزشی وزارت آموزش و پرورش هستیم. هر زمان که سال تحصیلی تمام شد ، ٢٠ روز بعدش کنکور برگزار می شود .

او می گوید: داوطلبان به اخبار اضطراب آور و بی پایه توجهی نکنند. تغییرات تاریخ کنکور ٩٩ دانشگاه ها از طریق سایت سازمان اطلاع رسانی خواهد شد.

هنوز زمان داریم

اما اظهارنظر مسئولان آموزشی کشور نشان می دهد که آنها هنوز تصمیمی برای تغییر تقویم آموزشی و برگزاری امتحانات  نگرفته اند.   موضوعی که علیرضا کمره ای معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش به آن اشاره می کند: هنوز تصمیمی درباره نحوه برگزاری امتحانات دانش آموزان گرفته نشده است. ما هفته آینده جلسه ای دراین باره داریم و می خواهیم نوع برگزاری امتحانات وهمچنین چگونگی امتحانات نهایی را بررسی کنیم البته ما مصوبات ستاد ملی کرونا را اجرایی می کنیم وهنوزبرای ما روشن نیست که چه زمانی از حالت بحرانی کشور خارج می شود بنابراین تصمیم گیری برای ما کمی سخت است .

او می گوید: تا خرداد ماه ٤٠ روز وقت داریم و ما باید متناسب با شرایط ایمنی دانش آموزان تصمیم گیری کنیم .

سناریوهایی برای پایان سال تحصیلی دانش آموزان

وزیر آموزش و پرورش نشستی مشترک با کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس داشته و درباره تصمیمات این نشست می گوید: درآموزش و پرورش سناریوهای مختلفی برای پایان سال تحصیلی بررسی می شود که متناسب با زمان پایان سال تحصیلی، کیفیت آزمون‌ها درشرایط مختلف چگونه باشد ما در حال بررسی این موضوع هستیم که محتوای آموزشی، باقی مانده محتوا و ارزیابی محتوای آموزشی داده شده به چه صورتی انجام شود.

محسن حاجی میرزایی اظهار می کند: در حال حاضر گروهی مشغول برنامه‌ریزی هستند که آیا ما پس ازاین دوهفته جریان آموزشی‌ مان چگونه  خواهد بود و اینکه آیا به صورت حضوری یا غیرحضوری باید جریان آموزش همچنان ادامه پیدا کند؟ اگر حضوری باشد چه مدت و کیفیت آزمون به چه صورتی انجام می‌شود و اگر به صورت غیرحضوری باشد آیا می‌توانیم آزمون‌ها را به صورت حضوری برگزار کنیم و یا باید  روش‌های دیگری را برای آزمون در نظر بگیریم.

وزیر آموزش و پرورش ادامه می دهد: به خانواده‌ها اطمینان و آرامش می‌دهیم که نگران سال تحصیلی فرزندانشان نباشند زیرا قطعاً متناسب با محتوای آموزش داده شده هماهنگی‌های لازم به عمل خواهد آمد و نباید نگران ازدست رفتن سال تحصیلی فرزندانشان نباشند و به کسانی هم که دغدغه کنکور دارند اطمینان می‌دهم که  پس از اینکه پایان سال تحصیلی را اعلام کنیم سه هفته فرصت دارندکه خودشان را برای کنکورآماده کنند تا با آرامش بتوانند در کنکور شرکت کنند.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: وزارت آموزش و پرورش برگزاری امتحانات پایان سال تحصیلی امتحانات نهایی تقویم آموزش دانش آموزان خانواده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۰۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید در حوزه آموزش‌های ناب تربیتی تمرکز شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدمحمد عبدالنبی موسوی فرد بعد از ظهر امروز چهارشنبه در اجلاس مدیران و رؤسای آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به توجه به راهبرد تقویت تفکر توحیدی در بین دانش آموزان بیان کرد: تربیت دانش آموزانی در تراز ارزش‌های اسلام ناب محمدی و متصف به صفاتی چون خلاقیت، متفکر بودن و معتقد به آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی باید به عنوان یک اصل در دستور کار مجموعه تعلیم و تربیت استان قرار گیرد.

وی با اشاره به هجمه سهمگین فرهنگی دشمنان علیه مردم خوزستان توضیح داد: دانش آموزان قبل از عمل به گفتار به رفتار و کردار ما عمل خواهند کرد و بر این اساس دانش آموزان الگوهای رفتاری معلمان را دنبال می‌کنند و در این راستا باید تمام تلاش آموزش و پرورش در راستای تربیت انسان‌هایی معتقد، خلاق، فکور و با ایمان متمرکز شود چرا که دشمنان به دنبال از بین بردن اعتقادات مردم استان هستند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان ادامه داد: دانش آموزان امانت‌های الهی هستند و در این راستا آموزش و پرورش باید همه تلاش خود را در حوزه آموزش‌های ناب تربیتی متمرکز کند چرا که امروز تربیت صحیح دانش آموزان مهمترین نقش را در شکل‌گیری شخصیت بزرگسالی این دانش آموزان ایفا می‌کند.

حجت الاسلام موسوی فرد گفت: مقام معظم رهبری تاکید داشتند که استان خوزستان منبع غنی و سرشار تولید فرهنگ در کشور است و این یک تکلیف بزرگ بر دوش مردم خوزستان قرار داده تا همه تلاش خود را در راستای تقویت بنیان‌های فرهنگی به کار ببندند.

کد خبر 6063812

دیگر خبرها

  • ۳۰ هزار کتاب برگزیده رشد در سامانه دانش آموزان قرار گرفت
  • طرح «شهید محمودوند» برای جذب بازماندگان از تحصیل در سقز اجرا شود
  • فعالیت یکصد کمپ مطالعاتی ویژه دانش آموزان در فارس
  • باید در حوزه آموزش‌های ناب تربیتی تمرکز شود
  • ارائه خدمات مراکز مشاوره روانشناختی به ۲۷۵۶ دانش آموز همدانی
  • تاثیر مستقیم Chat GPT بر افت تحصیلی دانش آموزان، نگران کننده است!
  • اجرای پویش ملی در پناه خدا ویژه دانش آموزان در ایام نوروز و ماه رمضان
  • ۱۱ مرحله ثبت نام نوبت دوم کنکور
  • افزایش ۲۲۰ درصدی رتبه‌های برتر کنکور توسط دانش‌آموزان مناطق محروم
  • زمان نام‌نویسی نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳ اعلام شد