Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-24@13:38:25 GMT

حملات جنگی به بیمارستان‌های سوریه

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۲۰۵۹۴

براساس چکیده گزارشی که کمیته تحقیقات سازمان ملل درخصوص حملات به تاسیسات غیرنظامی سوریه به ویژه بیمارستان‌ها در روز دوشنبه منتشر کرد، روسیه طرف مسؤول این حملات شناخته نشده است.

اخبار بین الملل-سازمان ملل متحد مختصات دقیق این پایگاه‌ها را برای در امان نگه داشتن آن از حملات در اختیار طرف‌های متخاصم در سوریه قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کمیته در جمع بندی خود بر اساس چهار مورد از هفت موردی که ابعاد آن را مورد بررسی قرار داد، مستقیما نامی از روسیه نبرده است.

دیده بان حقوق بشر بعد از انتشار چکیده تحقیقات سازمان ملل که در آن به وضوح نامی از روسیه به عنوان طرف مسؤول برده نشده این امر را بسیار ناامید کننده خواند.

این گزارش، حملات به اماکنی همچون یک مدرسه، دو مرکز بهداشتی و یک اردوگاه پناهجویان فلسطینی را مورد بررسی قرار داد که مختصات برخی از آنها تحویل روسیه شده است.

در گزارش کمیته تحقیقات سازمان ملل ادعا شد، احتمالا دولت سوریه مسؤول برخی از این حملات است.

مسکو که هم‌پیمان سیاسی و نظامی اصلی دولت سوریه است نیز هرگونه حمله هوایی به مواضع غیرنظامی این کشور توسط روسیه را تکذیب کرد.

این چکیده توسط آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد تهیه و به ۱۵ عضو شورای امنیت سازمان ملل ارائه شد.

گوترش روز دوشنبه به شورای امنیت اطلاع داد که نظام سوریه مسؤول مانع‌تراشی در عملکرد کمیته تحقیقات بین‌المللی است.

پیام گوترش به انضمام خلاصه گزارش ویژه تیم تحقیقات تقدیم خوزه سنگر، رئیس کنونی شورای امنیت شده است.

در پیام گوترش ادعا شده است، دمشق ویزای اعضای تیم تحقیقات سازمان ملل که می‌توانستند به واسطه آن وارد سوریه شوند را نداده و این امر منجر به مشکلات زیادی در عملکرد تیم تحقیقات شده است.

در اواخر ژوئیه سال ۲۰۱۹، ۱۰ عضو شورای امنیت از گوترش خواستند تا تحقیقات درباره حملات هوایی به تأسیسات پزشکی را آغاز کند.

کمیته تحقیقات در ماه سپتامبر تشکیل شد و قرار بود گزارش خود را تا پایان سال ۲۰۱۹ ارائه کند اما تا ۹ مارس به تعویق افتاد.

گوترش تأکید کرد، تحقیقات این کمیته جنایی نیست، بلکه هدف آن بهبود اقدامات سازمان ملل و جلوگیری از تکرار مجدد این نوع حملات در آینده است.

چندین کشور غربی و سازمان‌های غیردولتی تأکید کرده‌اند که باید برخورد قانونی در رابطه با حملات هوایی به اهداف غیرنظامی در سوریه صورت گیرد و با آن به عنوان جنایات جنگی رفتار شود.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: سوریه روسیه جنایات جنگی سوریه ویروس جنایات جنگی ویروس کرونا کرونا تحقیقات سازمان ملل کمیته تحقیقات شورای امنیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۰۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله مقاومت عراق به پایگاه آمریکا در دیرالزور سوریه

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از تلویزیون المیادین، خبرنگار این شبکه در سوریه اعلام کرد که صدای چند انفجار در داخل پایگاه نظامی آمریکا در روستای «الخضراء» در نزدیکی میدان نفتی «العمر» در حومه شرقی «دیرالزور» در شرق سوریه شنیده شد.

کانال تلگرام «رووداو» با انتشار تصویری نوشت: اینها موشک هایی است که امشب از منطقه «زمار» در «نینوا» به سمت یک پایگاه نظامی آمریکایی در سوریه شلیک شد.

منابع خبری از حمله موشکی به پایگاه غیرقانونی ارتش تروریستی و اشغالگر آمریکا موسوم به خراب الجیر در شمال شرق خبر دادند بر اساس این گزارش، صدای دستکم ۳ انفجار پیاپی از این پایگاه شنیده شد. 

 این حملات بعد از توقف ۲ ماهه حملات علیه پایگاه های آمریکایی در شرق سوریه، انجام گرفت. رویترز گزارش داده این حملات از مبدأ موصلِ عراق بوده و تلفات داشته است.

خبرنگار المیادین در حلب گزارش داد: پایگاه آمریکایی‌ها در میدان نفتی العمر با ۴ موشک و پایگاه خراب الجیر با ۳ موشک و یک پهپاد هدف قرار گرفتند.

 

دیگر خبرها

  • معاون وزیر دفاع روسیه بازداشت شد
  • معاون وزیر دفاع روسیه به ظن دریافت رشوه بازداشت شد
  • بازداشت معاون وزیر دفاع روسیه
  • احتمال احیای داعش در منطقه تا چه حد جدی است؟
  • حمله اوکراین به قدیمی‌ترین کشتی جنگی روسیه که از جنگ جهانی اول و دوم جان به در برد
  • دو پایگاه آمریکا در شرق سوریه در کمتر از یک ساعت هدف حمله قرار گرفت
  • حمله مقاومت عراق به پایگاه آمریکا در شمال شرق سوریه
  • حمله مقاومت عراق به پایگاه آمریکا در دیرالزور سوریه
  • حملات پهپادی به پایگاه نظامیان آمریکا در سوریه
  • حملات پهپادی به پایگاه نظامیان آمریکایی در سوریه