Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- یک متخصص بیماری های عفونی به بیان توضیحاتی درباره قرمز شدن چشم مبتلایان به کرونا پرداخت. تاریخ انتشار: 03:00 - 20 فروردين 1399 - کد خبر: ۶۱۰۶۵۸

شروین شکوهی متخصص بیماری های عفونی در گفت وگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، در پاسخ به این سوال که آیا احتمال انتقال ویروس کرونا از متوفی در هنگام دفن به افراد وجود دارد گفت: احتمال انتقال بسیار کم است، ولی وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نباید مراسم برای آن‌ها برگزار شود و به آن دست بزنند. مردم نباید در این مراسم‌ها جمع شوند و تجمع کنند. یکی از معضات ما در این زمان مراسمات ختم و تجمع است.

شکوهی در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا ویروس کرونا دو نوع ضعیف و شدید دارد گفت: نوع ضعیف و شدید در پیشرفت بیماری مشخص می‌شود.

بیشتر بخوانید: تست کرونا درب منزل! / ۵۰۰ هزارتومان بدهید دوساعته جواب بگیرید

شکوهی در ادامه گفت: یکی از علائم ویروس کرونا به وجود آمدن مشکلات گوارشی است، ولی خیلی نادر است. امکان این نیز وجود دارد که تنها نشانه‌ی ابتلای فرد به کرونا به وجود آمدن مشکلات گوارشی باشد. هیچ کار علمی و تحقیقاتی روی این موضوع صورت نگرفته است، ولی احتمال اینکه افرادی کرونا داشته باشند و علائم آن فقط مشکلات گوارشی باشد و این بیماری در بدن فرد شدت پیدا نکند وجود دارد.

شکوهی در ادامه درباره عارضه چشم صورتی گفت: چینی‌ها در تحقیقی بیان کرده اند که ۳۰ درصد از مبتلایان به کرونا دچار عارضه چشم صورتی می‌شوند، ولی ما در کشور از بین مبتلایان این ۳۰ درصد را مشاهده نکرده ایم، ولی تعدادی از مبتلایان بوده اند که دچار عارضه چشم صورتی شده اند، ولی نه در حد ۳۰ درصدی که در چین بوده است.

لازم به ذکر است، محققان چینی در مطالعه ای اعلام کردند که از بین ۳۸ بیمار مبتلا به COVID-۱۹، ۱۲ نفر دارای عارضه چشم صورتی بودند. در دو تن از این بیماران، ویروس کرونا هم در آب چشم و هم در اب بینی شأن وجود داشت.

دکتر «لیانگ لیانگ»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه تری گورجز چین، در این باره می‌گوید: «برخی از بیماران مبتلا به COVID-۱۹ دارای علائم چشمی هستند و ممکن است کروناویروس جدید در ترشحات ملتحمه بیماران مبتلا به COVID-۱۹ وجود داشته باشد.»

ملتحمه، غشای پوشاننده سفیدی چشم و غشای قسمت داخلی پلک است. به گفته لیانگ، کروناویروس ممکن است به این بخش از چشم بیماران مبتلا به COVID-۱۹ حاد حمله کند.

این بدین معناست که اگر فرد چشم‌های آلوده به این ویروس را بمالد و سپس با فرد دیگری تماس داشته باشد یا حتی در زمان معاینه چشم، امکان انتقال این ویروس وجود دارد.

هرچقدر شدت بیماری فرد مبتلا به COVID-۱۹ بیشتر باشد، احتمال بروز عارضه چشم صورتی در وی بیشتر است.

براساس این یافته‌ها، محققان تاکید دارند تمام کادر درمانی مراقبت کننده از این بیماران باید علاوه بر لباس، دستکش و کلاه مخصوص، عینک محافظ هم داشته باشند.

همچنین عنوان می‌شود افراد باید از تماس با چشم و صورت خودداری نمایند و به جای لنز‌های تماسی در این دوره شیوع بیماری، از عینک استفاده کنند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ویروس کرونا قرمزی چشم عارضه چشم صورتی مبتلا به COVID ۱۹ ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۰۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیماری زنگ زرد در مزارع گندمان مشاهده نشد

حسن رحمانی با اشاره به رصد و پایش بیماری زنگ زرد در مزارع گندم و جو بخش گندمان گفت: در حال حاضر در پایش‌های میدانی علائم این بیماری در مزارع مشاهده نشده و توصیه‌های لازم به بهره برداران در صورت مشاهده علائم بیماری ارائه شده است.

بیشتر بخوانید

مشاهده کانون‌های آفت زنگ زرد در گندمزار‌های چهارمحال و بختیاری

مدیر جهاد کشاورزی بروجن افزود: در صورت عدم کنترل بیماری که قابلیت اپیدمی گسترده دارد، عملکرد محصول به شدت کاهش می‌یابد.

وی اضافه کرد: رصد و پایش مستمر مزارع توسط کارشناسان تخصصی ادامه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • ببینید | علائم و عوارض بیماری کاوازاکی
  • علائم و عوارض بیماری کاوازاکی + فیلم
  • با ۷ مرحله آلزایمر آشنا شوید؛ از تغییرات خاموش تا فراموشی کامل
  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • بی حسی در اندام بدن که باید آن ها را جدی بگیرید
  • سونامی دیابت در ایران/ بسیاری از مبتلایان به دیابت از بیماری خود بی اطلاع هستند
  • توصیه‌هایی برای پیشگیری از بیماری‌های شایع در فصل بهار/ از آلرژی فصلی تا ابتلا به آنفلوآنزا و کرونا
  • بیماری زنگ زرد در مزارع گندمان مشاهده نشد