Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-24@09:15:54 GMT

جیب خالی فدراسیون فوتبال در برابر بدهی ۳۰ میلیارد تومانی!

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۲۰۶۷۴

به گزارش ایسنا، ابراهیم شکوری، سرپرست دبیرکلی سابق فدراسیون فوتبال می‌گوید در حال حاضر این فدراسیون حدود ۵۰، ۶۰ میلیارد تومان بدهی دارد که ۳۰ میلیارد تومان از این بدهی هنگفت، مربوط به قرض دو میلیون دلاری فدراسیون از شستا (شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی) است که مدیران سئول نشین باید این مبلغ را تا پایان فرودین با این شرکت دولتی تسویه حساب کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مبلغ آبان سال گذشته برای پرداخت قسط اول و دوم قرارداد مارک ویلموتس تهیه و حساب سرمربی سابق تیم ملی واریز شد تا او با وجود دریافت این مبلغ، قراردادش را با فدراسیون فوتبال به علت بدقولی و عمل نکردن به تعهدات خود فسخ کند و مجددا خواستار دستمزد کامل خود با این فدراسیون شود.

با این حساب، در کنار پرونده حدودا شش میلیون دلاری که ویلموتس علیه ایران در فیفا به راه انداخته، فدراسیون فوتبال حدود ۱۰ روز فرصت دارد تا بدهی شستا را تامین کند و در کنار مسائل مختلف جاری در این فدراسیون، گرفتار شکایت شرکت شستا نشود.

*حساب فدراسیون فوتبال خالی است

واقعیت این است که فدراسیون در ماه جاری با کمبود منابع مالی برای پرداخت دستمزد کارکنان خود مواجه است و برای رفع این مشکل به وزارت ورزش و جوانان نیز مراجعه کرده اما به نتیجه نرسیده است. با این حساب در شرایط فعلی هیچ پولی در فدراسیون فوتبال نیست که بتواند از شر بدهی ۳۰ میلیارد تومانی خود به شستا خلاص شود.

حتی ابراهیم شکوری فاش کرده که اگر کرونا بازی های ملی را در نوروز ۹۸ به تعویق نیانداخته بود، این فدراسیون پولی برای تامین هزینه پرواز یک میلیارد و پانصد میلیون تومان تیم ملی به کامبوج را هم نداشته است.

برای حل این مشکلات، شکوری چندی پیش راهی سوئیس شد تا بتواند از این طریق مبلغی از پاداش های بلوکه شده ایران در حساب فیفا را آزاد کند و به سراغ طلبکاران فدراسیون فوتبال برود که هیچ یک از بانک های سوئیسی به علت تحریم های آمریکا، همکاری لازم را با فدراسیون ایران نداشته‌اند.

*نبی گره‌گشای فدراسیون می‌شود؟

با رفتن مدیران باسابقه و دارای نفود فدراسیون فوتبال در ماه‌ها و سال‌های اخیر، الان این فدراسیون با مشکلات مدیریتی نیز مواجه شده است و مدیران قبلی هم در قبال بدهی‌های باقی مانده از دوران خود پاسخگو نیستند.

ادامه بحران های مالی و اداری در فدراسیون فوتبال در نخستین روزهای فروردین منجر به جا به جایی در بخش دبیرکلی شد تا مهدی محمدنبی با سابقه کار کردن در این سمت و به علت داشتن ارتباطات کاری، جایگزین شکوری شود.

در کنار بدهی‌های موجود، فدراسیون فوتبال یک بدهی مالیاتی ۵۰ میلیارد تومانی هم دارد که در شرایط کنونی و با نبود نقدینگی در برنامه های مدیران این مجموعه قرار ندارد اما سوال اصلی این است که مدیریت فوتبال ایران به چه شکل می خواهند این بدهی هنگفت را با شستا تسویه کنند؟

منبع: الف

کلیدواژه: فدراسیون فوتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۰۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرپرست سپاهان به کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال احضار شد

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، با اعلام کمیته اخلاق، رضا فتاحی – مدیر (سرپرست) تیم فوتبال سپاهان اصفهان جهت ادای پاره‌ای از توضیحات روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه باید در محل این کمیته حضور داشته باشد.

عدم حضور مانع از برگزاری جلسه رسیدگی و اتخاذ تصمیم نخواهد بود.

کد خبر 6086161

دیگر خبرها

  • فحش‌های پول‌ساز؛ درآمد باورنکردنی فدراسیون فوتبال از ۳ پرونده!
  • فحش‌های پول‌ساز! ۴۵۰ میلیون درآمد فدراسیون از ۳ پرونده
  • فحش های پول ساز / ۴۵۰ میلیون درآمد فدراسیون از ۳ پرونده
  • احضار مدیر سپاهان به کمیته اخلاق
  • سرپرست سپاهان به کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال احضار شد
  • فرصت یک‌ماهه برای خرید بسته ۶۰۰ هزار تومانی مادران دارای فرزند زیر دو سال
  • فرصت یکماهه برای خرید بسته ۶۰۰ هزار تومانی مادران دارای فرزند زیر دو سال
  • آشنایی با انواع وام بانک مهر ایران + شرایط و جزئیات دریافت وام از ۱۰۰ تا ۳۰۰ میلیون
  • مساعدت ۴ میلیارد تومانی مردم اردبیل به حساب ۱۰۰ امام (ره)
  • بدهی ۴۰۰ میلیارد تومانی بیمه‌ها به دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال‌وبختیاری