Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@04:47:50 GMT

عربستان مدعی تلاش برای ایجاد ثبات در بازار نفت شد

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۲۰۷۴۵

عربستان مدعی تلاش برای ایجاد ثبات در بازار نفت شد

به گزارش خبرگزاری رویترز،، این شورا  روز سه شنبه در بیانیه‌­ای خاطر نشان کرد که دعوت عربستان از کشورهای عضو اوپک و شمار دیگری از کشورها برای نشست فوری به منظور تلاش برای رسیدن به توافقی عادلانه انجام شده است که توازن مورد نظر را به بازارهای نفت برگرداند.

براساس این بیانیه،  این اقدام در ادامه تلاش­های قبلی عربستان برای برقراری توازن، ثبات و ادامه تلاش‌های همیشگی این کشور برای حمایت از اقتصاد جهانی در این شرایط استثنائی انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 عربستان پنجشنبه هفته گذشته خواستار نشست فوری کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و دیگر کشورهای نفتی شد.

دولت ریاض اعلام کرد که این نشست در راستای تلاش برای حمایت از اقتصاد جهانی و در پاسخ به درخواست رییس جمهوری آمریکا صورت گرفته است.

درخواست عربستان برای نشست فوری اوپک و دیگر کشورهای  نفتی پس از آن روی می‌دهد که پیش از آن"دونالد ترامپ" رییس جمهوری آمریکا در خصوص شرایط جاری بازار نفت با "محمد بن سلمان" تلفنی گفت وگو کرده بود.

ترامپ در یک پیام توئیتری گفته بود که وی امیدوار است عربستان و روسیه ١٠ میلیون بشکه یا بیشتر از تولیدات نفتی‌شان را کاهش دهند.

قیمت نفت خام پس از عدم توافق اوپک با روسیه و کاهش قیمت‌ها توسط عربستان، بزرگ‌ترین سقوط قیمت را در نزدیک به ۳۰ سال گذشته تجربه کرد.

برچسب‌ها اوپک بازار نفت خبرگزاری رویترز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اوپک بازار نفت خبرگزاری رویترز اوپک بازار نفت خبرگزاری رویترز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۰۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حقابه ایران از افغانستان چه شد؟

حسن کاظمی قمی با تاکید بر اینکه ثبات و امنیت منطقه در گرو ثبات و امنیت افغانستان است، گفت: از نگاه ژئوپلیتیک افغانستان محاط در خشکی است و مسیر دسترسی‌اش به آب‌های آزاد امن، اقتصادی، کوتاه و پایدار آب‌های ایران است و بر همین اساس با توجه به شرایطی که امروز به ویژه بعد از بحران اوکراین ایجاد شده، کریدور‌های ترانزیت منطقه‌ای معنای جدی‌تری به خود گرفته است، چون حجم زیادی از ترانزیت کالا از چین و هند از مسیر روسیه به اروپا انجام می‌شد، که بحران اوکراین این مسیر را متوقف کرد. از این رو ترانزیت از آب‌های آزاد چابهار در ایران شرایط جدیدی را ایجاد کرده است.

به گزارش ایسنا، وی در بخشی دیگر از گفت‌وگویش با پایگاه خبری ایراف درباره موضوع حق‌آبه گفت که شماتت‌هایی که در اجتماع انجام می‌شود را می‌پذیریم، اما سعی می‌کنیم در چارچوب مصالح ملت حرکت کنیم.

نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان گفت که در مساله حق‌آبه اینکه امروز چه می‌خواهیم انجام دهیم مهم است. در دوره حکمرانان جدید در افغانستان از مسیر اقدامات دیپلماتیک و سایر اقدامات از جمله روش‌های اقتصادی این موضوع پیگیری و دنبال شده است.

دیگر خبرها

  • ثبات قیمت نفت در بازار‌های جهانی/ برنت ۸۷.۱۱
  • ثبات قیمت دلار و کاهش نرخ طلا و سکه در معاملات امروز
  • چالشی در خصوص تأمین و قیمت کالای شکر خوزستان ایجاد نشود
  • امروز ۴ اردیبهشت؛ قیمت ریال عربستان در بازار آزاد
  • قیمت ریال عربستان امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • پیش‌بینی قیمت دلار ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ثبات دلار کوتاه‌مدت است؟
  • حقابه ایران از افغانستان چه شد؟
  • فروپاشی اقتصادی با ارز ۹۰ هزار تومانی
  • ثبات قیمت دلار و سکه در معاملات امروز بازار
  • تلاش برای احیای هنر نمدمالی