Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-24@12:18:51 GMT

آیا محیط زیست مدیون کروناست؟

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۲۰۷۷۳

آیا محیط زیست مدیون کروناست؟

طی ماه‌های اخیر به دلیل شیوع کرونا رفتار افراد در حوزه‌های مختلف تغییر کرده اما این تغییر رفتار سبب تغییر در تخریب محیط زیست شده است؟

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛  شیوع کرونا فرصت‌ها و تهدید‌های متعدد را برای بشر به دنبال داشته است. به گفته برخی کارشناسان محیط‌زیست کرونا نقش موثر برای کاهش آسیب‌های بشر در محیط زیست داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه به گزیده‌ای از نظرات کارشناسان درباره تاثیر کرونا بر طبیعت می‌پردازیم.

کرونا به داد طبیعت رسید

هومان خاکپور، کارشناس محیط‌ زیست، گفت: بی‌شک بروز اپیدمی کرونا در اقدامات منابع طبیعی و محیط‌ زیست برای کاهش میزان قطع و تخریب درختان در ماه‌های اخیر بی‌تاثیر نبوده است.

او افزود: گزارش‌های متعدد درباره کاهش گازهای گلخانه‌ای، کاهش گازهای هوا و ... در ایام شیوع کرونا را شاهد هستیم. این امر در بهبود وضعیت محیط‌زیستی در کشورهای مختلف بی‌تاثیر نبوده است.

این کارشناس محیط زیست افزود: نباید بر این باور بود که همگان دوستدار طبیعت هستند، بلکه بخش قابل توجهی از رفتارهای محیط‌ زیستی به دلیل هراس از گسترش بیماری کرونا در ماه‌های‌ اخیر است.

مشارکت اجتماعی مناسب برای طبیعت

احمد حکمتیان، مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد، درباره تاثیر کرونا بر طبیعت گفت: با شیوع کرونا تعداد قطع درختان در منطقه زاگرس کاهش یافته است.

به گفته او هر ساله بخش قابل توجهی از مردم از طبیعت متبوع بهار استفاده و وارد عرصه‌های طبیعی می‌شدند، اما در سالجاری به دلیل شیوع کرونا شاهد کاهش تردد در طبیعت بودیم. برای مثال در روزهای اخیر به ویژه در روز طبیعت بسیاری از راه‌ها به سوی مناطق جنگلی و گردشگری بسته شد. این اقدام در قالب مشارکت مردمی بروز کرد.

گشت و گذار در طبیعت نیازمند فرهنگسازی و آموزش

محمد درویش، متخصص سرشناس محیط زیست، گفت: در 13 فروردین امسال شاهد کمترین میزان خسارت به طبیعت ایران بودیم، همین قضیه نیز چندان دلگرم کننده نیست چون مردم از هراس ابتلا به کرونا از رفتن به طبیعت خود را منع کردند.

این متخصص سرشناس محیط زیست افزود: در حالی که مردم باید با خرد و منطق با طبیعت رفتار کنند تا در هر گشت‌وگذار فقط ردپای آنها باقی بماند، نه آنکه با رهاسازی انواع زباله خسارت‌های جبران ناپذیر به طبیعت وارد کنیم.

او تاکید کرد: امیدواریم در جهان پسا کرونا  شاهد توجه جدی در زمینه محیط زیست باشیم.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: محیط زیست محمد درویش کرونا شیوع کرونا محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۰۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزی جهانی برای پاسداشت محیط زیست

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ روز جهانی زمین پاک را که هر ساله در ایران در دوم اردیبهشت ماه برگزار می‌شود، باید یک پویش محیط زیستی تلقی کرد تا همگان از اهمیت زمین و مزایای بی بدیل آن و گام‌هایی که می‌توانند برای حفظ آن بردارند، آگاه شوند.

در کلانشهر اراک پارک آبخیزداری گردو در فصل بهار میزبان طبیعت دوستان بسیاری است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: در سال‌های اخیر اقدامات خوبی برای حفظ خاک، کنترل روان آب‌ها و پاکسازی طبیعت در این منطقه گردشگری صورت گرفته است.

محمدی افزود: اجرای ۱۷۲ سازه آبخیزداری در کنترل یک و نیم میلیون متر مکعب روان آب این منطقه موثر بوده و بستر تغذیه سفره‌های زیر زمینی و سیراب شدن تالاب میقان را فراهم کرده است.

او ادامه داد: همچنین در این منطقه ۵۷ هزار درخت جنگلی مقاوم و کم آب بر کاشته شده که در حفظ پوشش گیاهی و خاک اثر گذار است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • لطفا طبیعت را جارو نکنید!
  • پاکسازی ۹۱۲ هکتار از اراضی خراسان رضوی با مشارکت مردم
  • بخش عمد‌ه‌ای از سرماخوردگی‌ها کروناست
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • روزی جهانی برای پاسداشت محیط زیست
  • پاکسازی محیط زیست از زباله در سربیشه
  • هوای زمین را داشته باشیم
  • ما ریشه در زمین داریم
  • جمع آوری زباله های طبیعت توسط دوستدار محیط زیست