Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-23@11:54:48 GMT

تولید شیر افزایش و مصرف آن کاهش داشته است

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۲۰۹۷۹

تولید شیر افزایش و مصرف آن کاهش داشته است

عضو هیأت مدیره شرکت تعاونی گاوداران استان اصفهان گفت: شیوع ویروس کرونا بر مصرف شیر تأثیر گذاشته و همزمانی با نوروز باعث شده تا مصرف لبنیات کاهش قابل توجهی داشته باشد.

پیروز علوی‌نیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در مورد وضعیت دامداران استان اصفهان اظهار داشت: شیوع ویروس کرونا بر مصرف شیر تأثیر گذاشته و همزمانی با نوروز باعث شده تا مصرف لبنیات کاهش قابل توجهی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو هیأت مدیره شرکت تعاونی گاوداران استان اصفهان ادامه داد: کارخانه‌های لبنی نرخ خرید شیرشان را پایین آورده‌اند و دامدار هم مجبور است به هر قیمتی که کارخانه می‌خرد بفروشد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر قیمت مصوب هر لیتر شیر ۲۶۵۰ است اما تعدادی از کارخانه‌ها قیمت خرید را کاهش داده و ۲۳۵۰ تومان می‌خرند اما قیمت تمام‌شده را کاهش نداده‌اند.

علوی‌نیا در پاسخ به این سؤال که با کاهش مصرف لبنیات، تکلیف شیر دامداران چه می‌شود اظهار داشت: دامدار مجبور به دوشیدن گاو است و از آنجا که نمی‌تواند شیر را ذخیره کند، به قیمت روز به کارخانه‌های لبنی می‌فروشد، آن‌ها هم با توجه به شرایط حاکم بر بازار، شیر را تبدیل به شیر خشک می‌کنند تا در زمان مناسب صادر کنند.

عضو هیأت مدیره شرکت تعاونی گاوداران استان اصفهان تصریح کرد: با توجه به طولانی شدن روز و هوای مناسب در فصل بهار و تابستان زایش گاو و شیردهی آن‌ها افزایش می‌یابد، اما در حال حاضر مصرف رو به کاهش است.

وی در خصوص مسائل بهداشتی اذعان داشت: هیچ مورد ابتلا به کرونا از گاوداری‌های استان اصفهان گزارش نشده، دلیل این موضوع رعایت نکات بهداشتی در گاوداری‌هاست که از پیش از شیوع ویروس کرونا موارد لازم رعایت می‌شود، مضاف بر این تب برفکی که قبل از عید در بین دام‌ها شیوع پیدا کرد قرنطینه را به دامداران تحمیل کرد.

علوی‌نیا با بیان این که به دلیل شرایط قرمز اصفهان با توجه به شیوع کرونا بسیاری از راننده‌ها که باید نهاده‌های دامی را از بندر به اصفهان بیاورند حاضر به انجام این کار نیستند، عنوان کرد: به همین دلیل امروز سویا به قیمت هر کیلو ۴۲۰۰ و ذرت ۲۳۵۰ تومان عرضه می‌شود که فاصله بسیاری تا نرخ مصوب دولتی که ۱۳۵۰ تومان است، دارد.

عضو هیأت مدیره شرکت تعاونی گاوداران استان اصفهان در پایان خاطرنشان کرد: پای تولید ملی ایستاده‌ایم اما دست‌های خیانت‌کاری هستند که در شغل ما کارشکنی می‌کنند.

انتهای پیام/۶۳۰۶۴/ج۲۰/

منبع: فارس

کلیدواژه: خبر گزاری فارس عضو هیأت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۰۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت نفت افزایش یافت

تداوم تنش‌ها در خاورمیانه قیمت نفت را روز دوشنبه افزایش داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ادامه ارزیابی خطرهای ژئوپلیتیک در منطقه خاورمیانه از سوی سرمایه‌گذاران، سبب شد قیمت‌ نفت روز سه‌شنبه (چهارم اردیبهشت‌)، پس از کاهش در معامله‌های روز پیش، افزایش یابد.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال روز سه‌شنبه تا ساعت ۶ و ۳۴ دقیقه به‌وقت گرینویچ با ۱۸ سنت افزایش به ۸۷ دلار و ۱۸ سنت برای هر بشکه رسید.

در همین حال، نفت خام شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا روز سه‌شنبه با ۱۶ سنت افزایش، ۸۲ دلار و ۶ سنت برای هر بشکه معامله شد.

پس از نشانه‌هایی مبنی بر تأثیر اندک تنش‌های بین ایران و رژیم صهیونیستی بر عرضه نفت از خاورمیانه، قیمت هر دو شاخص نفت خام در معامله‌های روز دوشنبه (سوم اردیبهشت) ۲۹ سنت کاهش یافت.

سگاندا ساچدوا، بنیان‌گذار شرکت تحقیقاتی اس‌اس ولث استریت در دهلی، گفت: کاهش صرف ریسک ژئوپلیتیکی به‌دلیل مختل‌نشدن قابل‌ توجه عرضه نفت به‌تازگی سبب کاهش قیمت نفت خام شده است. بااین‌حال، تحولات چشم‌انداز ژئوپلیتیک همچنان در تنظیم قیمت نفت خام بسیار تأثیرگذار است.

وی افزود: با اینکه هیچ نشانه‌ای مبنی بر یک جنگ تمام‌عیار زودهنگام بین کشورهای درگیر وجود ندارد، اما تشدید تنش‌ها می‌تواند به‌سرعت روند کنونی را معکوس کند.

تحلیلگران مؤسسه ای‌ان‌زد هم با انتشار پادکستی اعلام کردند: هم‌اکنون تحولات ژئوپلیتیک هنوز هم با خطرهای زیادی همراه است، بنابراین واضح است که تا زمان مشخص‌نشدن موضوع شاهد نوسان‌های زیادی خواهیم بود.

سرمایه‌گذاران همچنین منتظر انتشار آمار مربوط به تولید ناخالص داخلی ایالات‌متحده و داده‌های مربوط به شاخص هزینه‌های مصرف شخصی در ماه مارس به‌عنوان معیار تورم ترجیحی بانک مرکزی آمریکا در اواخر این هفته هستند تا مسیر سیاست پولی را ارزیابی کنند.

دیگر خبرها

  • قیمت نفت افزایش یافت
  • امسال قیمت برق افزایش نمی یابد
  • شکم تخت می‌خواهید؟ | ۷ ماده غذایی مفید و موثر برای چربی‌ سوزی شکم
  • این شکلات سطح کلسترول بد را افزایش می‌دهد | چه نوع شکلاتی انتخاب کنیم؟
  • قیمت تخم‌مرغ کاهش یافت
  • خطرات از دست دادن آب بدن؛ چگونگی تأمین
  • قرص جی سی بهتره یا گلوریا
  • حق نداریم بنزین را به قیمت جهانی اما خودروهای ۲ دهه عقب‌تر به مردم بدهیم
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است / دوران کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • سیرابی و این همه خاصیت؟