Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-24@09:25:21 GMT

نرخ تورم در هلند متوقف شد

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۲۱۲۱۴

نرخ تورم در هلند متوقف شد

نرخ تورم هلند تا پایان مارس با 0.2 درصد کاهش به 1.4 درصد رسید.

 

به گزارش پول نیوز، به نقل از تریدینگ اکونومیکس، طی این مدت در هلند بیشترین کاهش قیمت‌ها در لوازم منزل ( از ۱.۵ درصد ماه فوریه به ۰.۴ درصد در ماه مارس)، کفش و پوشاک (از ۰.۳ درصد به منفی ۰.۶ درصد) آب و برق (از یک درصد به ۰.۵ درصد) و رستوران و هتلداری (از ۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲ درصد به ۱.۵ درصد) مشاهده شده است.

از سوی دیگر تورم در بخش مواد غذایی و نوشیدنی افزایشی بوده و از ۱.۹ درصد به ۳،۲ درصد رسیده است. هسته تورمی که به دلیل نوسانات بالا، تغییرات قیمتی گروه مواد غذایی و انرژی را در نظر نمی‌گیرد از ۲.۱ درصد در ماه فوریه به دو درصد در ماه مارس کاهش پیدا کرده است. تورم ماهانه این کشور نیز تنها ۰.۲ درصد بوده است.

متوسط نرخ تورم هلند در بازه زمانی ۱۹۷۱ تا ۲۰۱۹ برابر ۳.۲۱ درصد بوده است که بیشترین رقم ثبت شده مربوط به نوامبر ۱۹۷۴ با ۱۱.۱۹ درصد و کمترین رقم ثبت شده نیز مربوط به فوریه ۱۹۸۷ با منفی ۱.۳ درصد بوده است. در هلند بیشترین وزنه تورم مربوط به تورم آب و برق و گاز با ۲۴.۵ درصد است و پس از این بخش، حمل و نقل با ۱۱.۶ درصد و غذا و نوشیدنی با ۱۱.۳ درصد قرار دارند.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: نرخ تورم نرخ تورم تورم ماهانه پول نیوز هلند اقتصاد جهانی ۵ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۱۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ تورم فروردین اعلام شد

آفتاب‌‌نیوز :

مرکز آمار اعلان کرد: در فروردین ماه شاخص قیمت مصرف کننده خانوار‌های کشور به عدد ۲۳۶.۳ رسیده است که نسبت به ماه قبل، ۲.۶ درصد افزایش، نسبت به ماه مشابه سال قبل، ۳۰.۹ درصد افزایش و در دوازده ماهه منتهی به ماه جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل، ۳۸.۸ درصد افزایش داشته است.

تورم نقطه به نقطه خانوار‌های کشور

منظور از تورم نقطه به نقطه، درصد تغییر عدد شاخص قیمت نسبت به ماه مشابه سال قبل می‌باشد. در فروردین ماه ۱۴۰۳، تورم نقطه به نقطه خانوار‌های کشور، ۳۰.۹ درصد بوده است؛ یعنی خانوار‌های کشور به طور میانگین، ۳۰.۹ درصد بیشتر از فروردین ماه ۱۴۰۲ برای خرید یک «مجموعه کالا‌ها و خدمات یکسان» هزینه کرده‌اند. تورم نقطه به نقطه فروردین ماه ۱۴۰۳، در مقایسه با ماه قبل، ۱.۴ واحد درصد کاهش داشته است.

تورم ماهانه خانوار‌های کشور

منظور از تورم ماهانه، درصد تغییر عدد شاخص قیمت، نسبت به ماه قبل می‌باشد. در فروردین ماه تورم ماهانه خانوار‌های کشور برابر ۲.۶ درصد بوده است. تورم ماهانه برای گروه‌های عمده خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات، ۲.۹ درصد و برای گروه عمده «کالا‌های غیرخوراکی و خدمات»، ۲.۵ درصد بوده است.

نرخ تورم سالانه خانوار‌های کشور

منظور از نرخ تورم سالانه، درصد تغییر میانگین اعداد شاخص قیمت در یک سال منتهی به ماه جاری، نسبت به دوره مشابه قبل از آن می‌باشد. در فروردین ماه، نرخ تورم سالانه برای خانوار‌های کشور به ۳۸.۸ درصد رسیده که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل، ۱.۹ واحد درصد کاهش یافته است.

دیگر خبرها

  • نرخ تورم ماهانه و نقطه به نقطه استان یزد کاهش یافت
  • معافیت ایرباس از تحریم های روسیه
  • تورم ماهانه و نقطه به نقطه یزد مهار شد
  • حمل ۴۰ درصد از کالای استان یزد مربوط به مصالح معدنی است
  • تورم فروردین ماه ۱۴۰۳ اعلام شد
  • اعزام ۵۰ درصد زائران عمره از فرودگاه امام خمینی(ره) به سرزمین وحی
  • تورم نقطه‌ای فروردین به ۳۰.۹ رسید
  • نرخ تورم فروردین اعلام شد
  • تورم فروردین ماه اعلام شد
  • ۶۳ درصد حیوان گزیدگی در استان سمنان مربوط به سگ است