Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@18:11:51 GMT

کاهش نرخ ترک‌ تحصیل دانش‌آموزان زنجانی در دوره متوسطه

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۲۱۳۴۳

کاهش نرخ ترک‌ تحصیل دانش‌آموزان زنجانی در دوره متوسطه

ایسنا/زنجان معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: نرخ ترک‌ تحصیل دانش‌آموزان زنجانی با کاهش‌ ۱۹ صدم درصدی، به ۵ درصد رسیده است.

داوود بهرامی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: تحلیل شاخص‌های آموزشی استان در همه زمینه‌ها، نگاه تحلیل توصیفی به این شاخص‌ها را در کنار تحلیل‌های آماری از ضروریات سازمانی اهمیت دارد و شاخص‌های آموزشی حوزه معاونت آموزش متوسطه استان در اکثر شاخص‌ها رو به رشد بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول با اشاره به پوشش تحصیلی دانش‌آموزان در سال تحصیلی جاری، ادامه داد: طبق ارزیابی وزارتی نرخ پوشش تحصیلی در دوره متوسطه اول و دوم نسبت به سال تحصیلی گذشته رشد داشته است. در دوره اول متوسطه نرخ پوشش تحصیلی واقعی استان با ثبت ۹۴.۲۴ درصد در مقایسه با سال گذشته با ۲ درصد رشد و با اختلاف یک درصدی بالاتر از میانگین کشوری قرار گرفته است و این در حالی است که در سال گذشته پایین‌تر از میانگین کشوری قرار داشتیم.

وی افزود: در خصوص شاخص ارتقای پایه تحصیلی در دوره اول نیز با ثبت ۹۵ درصد و در مقایسه با سال گذشته استان توانسته است همسطح میانگین کشوری قرار گیرد.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان، با اشاره به نرخ ترک تحصیل در دوره متوسطه، تصریح کرد: برای رسیدن به وضعیت مطلوب باید تلاش بیشتری صورت گیرد ولی در نتیجه تلاش‌های انجام‌شده با ثبت ۵ درصد نسبت به سال گذشته کاهش ۱۹ صدم درصدی را شاهد هستیم و توانسته‌ایم فاصله خود را با میانگین کشوری به نیم درصد کاهش دهیم.

بهرامی، نرخ‌ گذر از دوره ابتدایی به متوسطه اول استان در سال تحصیلی جاری را ۹۸.۹۳ و بالاتر از میانگین کشوری که ۹۸.۶۸ در صد است اعلام کرد و یادآور شد: نرخ گذر از دوره اول به دوره دوم در استان ۹۰.۴۴ درصد است. هر چند در مقایسه با عملکرد سال گذشته رشد یک درصدی را در این شاخص شاهد هستیم ولی در مقایسه با شاخص ۹۲ درصدی میانگین کشوری بایستی تلاش بیشتری صورت گیرد.

این مسئول با اعلام ۷۸ درصدی نرخ پوشش واقعی دوره دوم متوسطه در سال تحصیلی جاری، سهم دختران را ۷۳.۶۳ درصد و سهم پسران را ۸۲.۱۱ درصد که نسبت به سال گذشته یک درصد رشد داشته است، اعلام کرد.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان، خاطرنشان کرد: نرخ ترک تحصیل استان در دوره دوم متوسطه شاخه نظری در سال تحصیلی جاری ۱.۹۵۴ درصد در مقایسه با ۲.۱۶  درصد میانگین کشوری، پایین‌تر است و این در حالی است که شاخص استان در سال تحصیلی گذشته با ثبت ۴.۲۸ درصد بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد. در زمینه پوشش تحصیلی دانش‌آموزان به‌ویژه دختران در سطح مناطق کم‌برخوردار و روستایی بایستی تلاش بیشتری برای سال تحصیلی آتی داشته باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی زنجان آموزش و پرورش میانگین کشوری قرار سال تحصیلی جاری میانگین کشوری آموزش متوسطه پوشش تحصیلی دانش آموزان سال گذشته نرخ ترک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۱۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰ درصد معلمان امسال وارد نظام دوری می شوند |‌ جزئیات درباره این شیوه به کار گیری معلمان

به گزارش همشهری آنلاین ، حمید طریفی حسینی با بیان اینکه ۴۰ درصد معلمان رسمی آموزش و پرورش در قالب نظام دوری امسال سازماندهی می‌شوند تا همراهی سه ساله معلمان با دانش‌آموزان امکان‌پذیر باشد گفت: به کارگیری نیروهای بازنشسته، خریدخدمات و حق‌التدریس در دوره اول ابتدایی در نظام دوری انجام نمی‌شود و این نیروها در دوره دوم ابتدایی سازماندهی و به کار گرفته می‌شوند.

طریفی حسینی با بیان اینکه در سازماندهی نظام دوری یک معلم سه سال متوالی با دانش‌آموزان خود همراه است گفت: با توجه به شناخت دقیق و عمیق معلم از استعدادها، ظرفیت‌ها، توانایی‌ها، نیازها و مشکلات دانش آموزان محیط مناسبی برای رشد و هدایت استعدادی و شکوفایی استعدادهای دانش‌آموز به وجود می‌آید.

وی با بیان اینکه در نظام دوری، معلمان دوره اول ابتدایی رسمی آموزش و پرورش به کار گرفته می شوند افزود: امسال ۴۰ درصد معلمان رسمی آموزش و پرورش در قالب نظام دوری سازماندهی می‌شوند تا همراهی سه ساله معلمین با دانش آموزان امکان‌پذیر باشد؛ به کارگیری نیروهای بازنشسته، خریدخدمات و حق‌التدریس در دوره اول ابتدایی انجام نمی‌شود و در دوره دوم ابتدایی سازماندهی می شوند.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه توانمندسازی معلمین دوره اول ابتدایی برنامه‌ریزی شده است ادامه داد: با همکاری سازمان پژوهش و دانشگاه فرهنگیان نظام نامه‌ای برای توانمندسازی معلمان اول ابتدایی برای چگونگی روش تدریس کتاب‌ها و شناسایی مهارت‌های معلم در قالب نظام دوری برای آگاهی از استعدادها و ظرفیت‌های دانش‌آموزان و هدایت تحصیلی درست آن‌ها آماده شده که اصول و مبانی به معلمان آموزش داده می شود، بحث مهارت آموزی، خلاقیت پروری بچه‌ها و شایستگی‌های حرفه‌ای معلمان برای فعالیت در قالب نظام دوری مورد توجه است، کار آموزش و توانمندسازی خانواده‌ها هم با کمک انجمن اولیاء و مربیان برنامه ریزی می‌شود تا معلم، خانواده و مدرسه فضای بانشاطی برای دوره اول ابتدایی ایجاد کنند.

محتوای کتب درسی ابتدایی‌ها مهارت‌محور می‌شود

طریفی با بیان اینکه بحث اصلاح جدول عناوین دروس و ساعات تدریس هفتگی دوره اول ابتدایی با همکاری سازمان پژوهش پیگیری می‌شود گفت: عناوین دروس و ساعات تدریس توسط سازمان پژوهش بازنگری می‌شود و بعد از آن، با تصویب شورای عالی آموزش‌وپرورش بازنگری کتابهای درسی انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه بناست محتوای کتاب‌های درسی کاربردی و مهارت محور شود افزود: این تغییر معطوف به رشد استعدادها و ظرفیت‌های دانش آموز است. کتاب‌ها متناسب با هویت دوره ابتدایی و اقتضائات و ویژگی‌های دوره ابتدایی برای دانش آموزان طرح‌ریزی می‌شوند، کار بازنگری کتاب‌های درسی از دوره ابتدایی آغاز و به سایر دوره‌های درسی می‌رسد، امسال مستندات قانونی کار فراهم، ریل گذاری انجام می‌شود و بعد از مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش، سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش کشور کار بازنگری را آغاز می کند.

تغییر محتوای درسی کلاس اولی‌ها از مهر ۱۴۰۳ | عذرخواهی آموزش و پرورش از دانش‌آموزان

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش‌وپرورش اظهار کرد: سازمان پژوهش طرحواره کلی از شایستگی‌های پایه‌ای که یک دانش‌آموز در کل دوره تحصیلی باید داشته باشد طراحی کرده که مبتنی بر مدل مفهومی شایستگی‌های پایه است.

کد خبر 844875 منبع: ایسنا برچسب‌ها وزارت آموزش و پرورش معلمان خبر مهم مدرسه و مدارس

دیگر خبرها

  • معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش: آزمون های شبه نهایی از ۹۰ درصد محتوای برنامه و کتاب درسی است
  • ۴۰ درصد معلمان امسال وارد نظام دوری می شوند |‌ جزئیات درباره این شیوه به کار گیری معلمان
  • ثبت سفارش کتاب درسی از امروز؛ ۲۸ فروردین
  • شرایط تحصیل اتباع خارجی در دانشگاه های ایران چیست؟
  • اعلام شرایط تحصیل اتباع خارجی در دانشگاه‌های ایران
  • شرایط تحصیل اتباع خارجی در دانشگاه‌های ایران چیست؟
  • افزایش امتحانات نهایی به سه مقطع تحصیلی
  • کاهش آمار بازماندگی از تحصیل در مقطع متوسطه در خوزستان
  • کاهش ۰.۴۱ درصدی نرخ بازماندگی از تحصیل در مقطع متوسطه در خوزستان
  • توزیع بسته حمایتی تحصیلی میان دانش‌آموزان کم برخوردار فارس