Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار کرمانشاه از اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند از 23 فروردین‌ماه خبر داد و گفت: مردم از خانه‌هایشان بیرون نیایند، با کسانی که غیرهوشمندانه در جامعه حضور یابند برخورد قانونی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، هوشنگ بازوند امروز در جمع اصحاب رسانه، اظهار داشت: بیماری کرونا ویروس تنها حوزه سلامت را تحت تاثیر قرار نداده بر تمامی حوزه‌ها از جمله اجتماعی، فرهنگی و به‌خصوص اقتصادی تاثیر منفی گذاشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به تهیه نقشه راه برای مقابله با کرونا در استان اشاره کرد و افزود: این برنامه از 15 اسفندماه سال گذشته اجرا شده و تا 15 اردیبهشت‌ماه جاری ادامه دارد، در این نقشه راه وظایف و اقدامات مشخص شده و اولویت این طرح تاکنون به حوزه سلامت سپرده شده که طبیعتا باید از این به بعد به حوزه‌های دیگر نیز بپردازیم.

استاندار کرمانشاه در توضیح مفاد این نقشه راه، گفت: پیک بیماری را برای یک‌هزار نفر پیش‌بینی کردیم متناسب با آن تجهیزات و امکانات را در استان فراهم و برنامه‌ها را چیده‌ایم، الان به‌حمدالله علی‌رغم اینکه 320 تخت فعال برای بیماران کرونایی در بیمارستان آماده داریم نزدیک به 120 تا 135 تخت بیشتر اشغال نشده است.

وی با بیان اینکه در ابتدا هیچ واحد تولید کننده ماسک در استان نداشتیم، تصریح کرد: با همکاری بخش خصوصی و دیگر ارگان‌ها تاکنون 600 هزار ماسک در استان تولید و در اختیار مجموعه‌های درمانی و داروخانه‌ها قرار گرفته است.

بازوند خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود 50 هزار ماسک در سطح استان تولید می‌شود که با تلاش‌های صورت گرفته تا پایان فرودین‌ماه، تولید ماسک را به 90 هزار عدد در روز خواهیم رساند.

این مقام عالی دولت در استان کرمانشاه از سرسامان دادن حوزه سلامت با توجه به شیوع کرونا در استان خبر داد و گفت: برای حل مشکلات به وجود آمده در حوزه فرهنگی نیز مسؤولان فرهنگی، مذهبی، غیرمذهبی، ائمه جماعات و به خصوص نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه آیت‌الله مصطفی علما، انصافا همکاری خوبی داشته‌اند.

وی به کنترل حوزه امنیتی با همکاری نیروی انتظامی اشاره و بیان کرد: مردم در حوزه اقتصادی خیلی همکاری داشتند، انتظار داریم این همکاری ادامه داشته باشد.

بازوند افزود: از طرح فاصله‌گذاری اجتماعی عبور کردیم و وارد مرحله‌ای دیگر به‌نام فاصله‌گذاری هوشمند شدیم یعنی با بازگشت فعالیت برخی از صنوف کم‌ریسک از 23 فروردین‌ماه، هوشمندانه از خود مراقبت کنیم.

وی با بیان اینکه ستاد ملی مبارزه با کرونا مشاغل کم‌ریسک را اعلام خواهد کرد، گفت: این فاصله‌گذاری اجتماعی یعنی بازگشت فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی برخی صنوف با رعایت پروتکل‌های بهداشتی است به حدی که از تعطیلی جامعه جلوگیری شود تا مشکلات اقتصادی زیاد نشود و دانشگاه علوم پزشکی موظف بر نظارت این پروتکل‌ها است.

بازوند اضافه کرد: طرح هوشمند به معنی این نیست که مردم از خانه‌هایشان بیرون بیایند و دیگر رعایت نکنند با کسانی که غیرهوشمندانه در جامعه حضور یابند برخورد قانونی می‌شود.

استاندار کرمانشاه در خصوص کمک دولت به اقشار آسیب‌دیده از کرونا، ادامه داد: طبق مصوبه دولت 4 میلیون خانوار آسیب‌دیده از کرونا می‌توانند وام یک‌میلیونی (خانوار یک نفر) و دو میلیونی(خانوار 2 نفره به بالا) دریافت کند؛ جزئیات پرداخت آن توسط دولت مشخص می‌شود.

وی از ثبت‌نام بیش از 9 هزار و 200 کارگر در استان برای دریافت بیمه بیکاری خبر داد و گفت: البته این ثبت‌نامی‌ها پالایش نشده، حتما باید مشمول قانون‌کار و تامین اجتماعی باشند تا از بیمه بیکاری به مدت سه ماه (از اسفندماه تا پایان اردیبهشت‌ماه) برخوردار شوند.

بازوند دیگر کمک دولت به این اقشار را در قالب کمک معیشتی عنوان کرد و گفت: خلاصه دولت با بیمه بیکاری، کمک معیشتی و وام یک‌میلیون و دومیلیون تومانی به قشر کارگر کمک می‌کند.

این مسؤول به دردسر‌های میهمانان نوروزی برای استان اشاره کرد و افزود: میهمانان نوروزی سبب شدند مبتلایان استان سیر صعودی داشته باشد و دردسرهایی را برای مردم و کادر درمان به جا گذاشتند.

وی با بیان اینکه 75 درصد مردم استان توصیه‌ها و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند از 25 درصد باقی‌مانده خواست همکاری لازم را داشته باشند، چرا که هر چه زودتر از این بحران عبور کنیم به نفع خودمان است و زندگی به روال عادی برگردد.

انتهای پیام/پ

منبع: فارس

کلیدواژه: کرمانشاه فارس استاندار بازوند کرونا برنامه ماسک طرح هوشمند فعالیت اقتصادی فاصله گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۱۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای «طرح نور» هوشمند می‌شود!

پلیس در هیچ حالتی به دنبال پرونده سازی برای موضوعاتِ هنجاری و ارزشی نیست و به شهروندانِ عزیز این نوید را می‌دهد که در نهایت "طرح نور" به سمتِ هوشمندسازی پیش خواهد رفت.

به گزارش فارس، فرماندهی انتظامی کشور اطلاعیه شماره چهار خود در خصوص "طرحِ نور" (عفاف و حجاب) را منتشر کرد.

در این اطلاعیه آمده است: در زمان و زمانه‌ای که جریان‌هایِ رسانه‌ایِ بَدخواهِ ملتِ ایران به دنبال اختلاف افکنی و دوقطبی سازیِ جامعه با اجرایِ "طرحِ نور" بودند؛ مردمِ عزیز و نخبگانِ فهیم با اِدراکی قابلِ ستایش در کنارِ پلیسِ قرار گرفتند تا شأن، حریم، حرمت و کرامتِ بانویِ ایرانی حفظ شود.

برای آنکه افکارعمومی و مراکز تصمیم‌گیر، شناختِ بیشتری از دلایلِ فراجا در اهمیت اجرای طرح نور داشته باشند، طیِ روز‌های آینده چند پرونده مهم از باندهایِ تبهکارِ سازمان یافته که در سطح بین‌المللی و داخل کشور اقدامات مجرمانه در زمینه فساد و فحشا، تجارتِ جنسی، * و... داشته‌اند منتشر خواهد شد.

در پیوند با موضوعِ پیش گفته؛ گزارش‌هایِ میدانی و اخذِ نظراتِ مردمی در کنارِ حمایت‌هایِ روسای محترمِ جمهور و قوه قضائیه، صداوسیما و برخی نمایندگان مجلس و ائمه جمعه وجماعات و سایرِ نهادهایِ مسئول نشان دهندهِ شناختِ مطلوب از نبض‌سنجیِ اجتماعیِ فراجا در اجرایِ "طرح نور" است.

همچنین بررسی‌ها و مشاهداتِ عینیِ روزانه در شهر‌ها نشان دهنده‌یِ حرکتِ مطلوبِ جامعه به سمت حفظِ حریم و حرمت زنان و بانوانِ سرزمین‌مان است.

پلیس در هیچ حالتی به دنبال پرونده سازی برای موضوعاتِ هنجاری و ارزشی نیست و به شهروندانِ عزیز این نوید را می‌دهیم که در نهایت "طرح نور" به سمتِ هوشمندسازی پیش خواهد رفت.

این مهم زمانی بهتر و عملیاتی‌تر خواهد شد که نهادهایِ متولیِ کار که وظیفه مستقیم در اقدامات فرهنگی و ایجابی در حوزه عفاف و حجاب دارند، عملکرد قابل قبول و درخور توجهی داشته باشند.در

پایان قدردانِ کارکنانِ سخت‌کوش و پُرتلاشی هستیم که چنین خالصانه و مُشفقانه به ارتقای ارزش‌های اجتماعی یاری می‌رسانند و انتظار داریم تا با همّتِ مسئولینِ محترم و انجام بموقع وظایف دستگاه‌های مسئول روندِ هوشمندسازی نیز، پُرشتاب‌تر به سرانجامِ مطلوب و موردِ رضایتِ مردم برسد.

دیگر خبرها

  • عبور قطار از فاصله چند سانتی‌متری ساختمان‌ها + فیلم
  • بارسلونا در خطر از دست دادن یک جام دیگر
  • طرح نور هوشمند می‌شود
  • پلیس به دنبال پرونده‌سازی برای موضوعات هنجاری و ارزشی نیست/ طرح نور هوشمند می‌شود
  • اجرای «طرح نور» هوشمند می‌شود!
  • ملت که نباید همیشه در شعب ابی طالب زندگی کنند
  • شناسایی باند‌های فحشا و تجارت جنسی/ طرح نور هوشمند می‌شود
  • تمرکز جدی بر اجرای طرح مولدسازی و مصوبات سفر رئیس جمهور
  • تمرکز جدی بر اجرای طرح مولدسازی اموال مازاد دولت و مصوبات سفر رئیس جمهور
  • خانه به دوشان؛ ۴ دهک توان اجاره مسکن را ندارند