Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-24@15:15:04 GMT

نگاهی به مهم‌ترین اخبارکرونایی قم

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۲۱۴۴۳

نگاهی به مهم‌ترین اخبارکرونایی قم

هیچ مراسم مردمی در جمکران برگزار نمی‌شود

تولیت مسجد مقدس جمکران، پیرو مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا و تعطیلی اماکن مذهبی تا پایان فروردین‌ماه جاری گفت: امسال تمام دعاها و مناسک مربوط به نیمه شعبان در مسجد مقدس جمکران بدون حضور زائران برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسن رحیمیان افزود: آیین و مناسک جشن نیمه شعبان به‌صورت زنده از طریق رسانه ملی پخش می‌شود و مردم می‌توانند از این طریق همراه شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توزیع بسته‌های رایگان بهداشتی در بین طلبه‌های غیرایرانی

بسته‌های بهداشتی شامل ماسک و محلول‌های شوینده از طرف دفتر آیت‌الله محمد یعقوبی از علمای نجف (عراق) و پایگاه آوای پاکستان به‌صورت رایگان در میان طلاب غیرایرانی حوزه‌های علمیه توزیع شد.

نماینده آیت‌الله یعقوبی در حاشیه این رویداد در گفت‌وگویی بیان کرد: پیامبر اکرم(ص) فرمودند که بهترین مردم کسی است که دیگران از وی نفع می‌برند.

حجت‌الاسلام شیخ هادی حسین افزود: آیت‌الله یعقوبی وعده داده بودند؛ طرح‌های خیریه، فرهنگی و آموزشی ما تنها به عراق محدود نخواهد شد و به همین دلیل امروز با همکاری دفتر ایشان در شهر قم در کنار برادران و فرزندان خود از طلاب علوم دینی و خانواده‌های آن‌ها در ایران ایستاده‌ایم.

ممنوع بودن تجمعات در نیمه‌شعبان

استاندار قم، با تاکید بر ممنوعیت تجمعات درنیمه شعبان گفت: جشن‌ها باید به‌صورت غیرحضوری و از طریق مجازی و رسانه ملی برگزار شود.

بهرام سرمست در جلسه ستاد پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قم ویژه بیماری کرونا، با اشاره به در پیش بودن جشن‌های نیمه شعبان افزود: هیچ‌گونه تجمعی در مسجد جمکران و سایر نقاط استان برای برگزاری جشن نداریم و مسئولان امر با هماهنگی رسانه ملی برای اطلاع‌رسانی کشوری این موضوع و لزوم عدم سفر از سایر استان‌ها به قم اقدام می‌کنند.

نگرانی از افزایش ۱۵ درصدی مراجعه مردم به مطب‌ها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: نگران رفتار برخی از مردم و عدم توجه آنها به خطرات ادامه شیوع ویروس کرونا و همچنین افزایش عملی مراجعه‌های مردم به مطب ها و درمانگاه های استان به میزان ۱۰ تا ۱۵ درصد هستیم.

محمدرضا قدیر در جلسه ستاد پیشگیری، کنترل و مبارزه با ویروس کرونا استان قم افزود: احساس می‌کنیم، رفتار ویروس کرونا تغییر کرده است و بیمارانی با علایم غیرمعمول مراجعه می‌کنند.

جزییات تازه از شیوع کرونا در ایران از زبان رییس نظام پزشکی قم

رییس سازمان نظام پزشکی قم گفت: همزمان با قم در ۱۵ استان کشور موارد مشکوک به ویروس کرونا وجود داشت، اما قم بر آزمایش و رسیدن به تشخیص نهایی کرونا، اصرار داشت و نخستین مورد تشخیص این ویروس در قم مشخص شد.

سید حسن عادلی افزود: موارد مشکوک را آزمایش کردیم و به تشخیص رسیدیم و در صورتی که استان‌های دیگر نیز برخلاف پروتکل های وزارت بهداشت، از موردهای مشکوک آزمایش می گرفتند، به طور حتم به عفونت ویروس کرونا می رسیدند.

تهیه لوازم بهداشتی مورد نیاز برای مناطق محروم

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم گفت: تهیه اقلام بهداشتی برای کارکنان ستادی و عواملی که درگیر مدیریت اماکن ورزشی بودند و تهیه لوازم بهداشتی مورد نیاز برای مناطق محروم توسط سمن‌های زیر مجموعه معاونت فرهنگی و امور جوانان در این ایام صورت پذیرفت.

رسول منعم در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: برای ما بسیار اهمیت داشت که تمام ورزشکاران، قهرمانان، ‌مدیران ورزشی و به ویژه پیشکسوتان عزیز در این ایام از کرونا آسیب نبینند، به همین دلیل پیگیری‌های جدی از وضعیت روحی و جسمی آن ها به ویژه افرادی که درگیر این موضوع بودند، انجام شد که خوشبختانه تعدادی از قهرمانان و پیشکسوتان بهود یافتند، اما زنده‌یاد محمود شریفی دبیر با سابقه هیات ورزش‌های جانبازان و معلولین به رحمت ایزدی پیوست.

استمرار انسداد بوستان‌ها تا ۳۰ فروردین

معاون خدمات شهری شهرداری قم گفت: به‌منظور پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، مسدودسازی بوستان‌های سطح شهر تا ۳۰ فروردین ماه جاری ادامه دارد و ممنوعیت‌هایی نیز در مسیرهای پیاده و سواره‌رو منتهی به مسجد جمکران اعمال می‌شود.

سید امیر سامع در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی پاسخ به بحران استان قم افزود: از شهروندان انتظار داریم که امسال با توجه به شرایط موجود جشن نیمه شعبان را در خانه برپا کنند.

درمان رایگان بیماران کرونایی

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: خدمات درمانی بیماران کرونایی به طور کامل ریگان است و تمامی هزینه‌های آنان پرداخت می‌شود.

محمدرضا قدیر بار دیگر اعلام کرد: طبق دستورالعمل وزارت بهداشت، آن‌هایی که زیر پوشش هر نوع بیمه ای هستند، فرانشیز آنان و هزینه های درمانی ایشان رایگان است.

کشف و توقیف ۲۷ هزار ماسک

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم اعلام کرد: ۲۷ هزار ماسک که به‌صورت غیرمجاز تولید و انبار شده بود، دراین استان کشف شد.

این تعداد ماسک در یک عملیات با همکاری سازمان اطلاعات سپاه و معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قم و سازمان صمت کشف و توقیف شد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا پاکستان خانواده قم مدیرکل ورزش و جوانان مسجد بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی دانشگاه علوم پزشکی قم نیمه شعبان استان قم قم گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۱۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک همه‌گیری دیگر در راه است!

آفتاب‌‌نیوز :

بحران شیوع آنفلوآنزای پرندگان- که به عنوان H۵N۱ شناخته می‌شود- در مزارع لبنی نشان از این واقعیت دارد که سازمان‌های سلامتی و بهداشت عمومی از همه‌گیری کرونا درس نگرفته‌اند- یا حداقل این که نتوانسته‌اند درس‌های کووید را جذب و هضم کنند.

شیوع آنفولانزای پرندگان در مزارع، مرغداری‌ها و گاوداری‌های ایالات متحده هم‌چنان با سرعت ادامه دارد و به گفته دانشمندانی که از سرعت و روند این شیوع شگفت‌زده شده‌اند، این روز‌ها این موضوع به مرحله هشداردهنده رسیده است.

هفته گذشته وزارت کشاورزی ایالات متحده آمریکا بالاخره تأیید کرد که H۵N۱ نه تنها از پرندگان به پرندگان یا از پرندگان به گله‌های دام سرایت می‌کند، بلکه در بین گاو‌ها نیز شروع به انتقال کرده است. این در حالی است که گزارش‌های رسانه‌ها حکایت از این می‌کند که در تعداد بسیاری از گاو‌ها انتقال و ابتلا به آنفلوآنزای پرندگان بدون علامت خاصی روی می‌دهد.

اگرچه هنوز خطر ابتلا به این بیماری برای انسان‌ها زیاد نیست، اما واضح است که برای این که مسیر و شیوه انتقال این ویروس کنترل شود، کار‌های بسیار بیشتری باید انجام گیرد.

این امر مستلزم آن است که سازمان غذا و داروی آمریکا و مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها از لاک خود بیرون آمده و مسیر درستی پیش بگیرند. در واقع این روز‌ها ناامیدی محسوسی در میان متخصصان بیماری‌های عفونی وجود دارد که آژانس‌های بهداشتی و سلامتی بیش از حد لازم از اطلاعات مهم محافظت می‌کنند و در نظارت بر ویروس و روش‌های انتقال آن بسیار محافظه‌کار و ترسو هستند. به عنوان مثال، تاکنون در زمینه مقابله با آنفلوآنزای پرندگان تعداد و روند آزمایش‌ها محدود بوده است و تا همین روز‌های اخیر به رغم شیوع محسوس بیماری در بین پرندگان و دام‌ها، اما، تنها تعداد انگشت‌شماری از توالی‌های ویروسی به صورت عمومی به اشتراک گذاشته شده بود- که می‌تواند رویکردی نگران‌کننده و هشدارآمیز به شمار آید.

منبع: شفقنا

دیگر خبرها

  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • مادر کارفرین وبا نگاهی اقتصاد نگر
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • آغاز به کار آزمایشی «سینما دانش» شهرستان قوچان 
  • (ویدئو) انتشار ویروس جدیدی به نام پزشک‌بلاگری
  • سندروم پس از کرونا چیست؟