Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-19@22:21:20 GMT

مرمت ۵۰ اثر منقول فرهنگی و تاریخی در استان زنجان

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۲۱۴۹۷

مرمت ۵۰ اثر منقول فرهنگی و تاریخی در استان زنجان

امیرارجمند با اشاره به اینکه سال گذشته ۵۰ اثر منقول فرهنگی و تاریخی استان مرمت شد، گفت: این آثار شامل ۲۰ عدد سکه و ۳۰ عدد سفال است.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان زنجان، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: سال گذشته ۵۰ شیء فرهنگی و تاریخی موجود در مخزن اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان که شامل ۲۰ عدد سکه و ۳۰ عدد سفال می‌شود، توسط مرمت‌گران در کارگاه مرمت اشیای موزه ذوالفقاری مرمت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امیرارجمند تصریح کرد: اقدامات انجام شده بر روی ۵۰ شیء فرهنگی و تاریخی شامل بررسی و مشاهدات ماکروسکوپی، آسیب‌شناسی اشیا و انجام آزمایشات اولیه جهت شناسایی عوامل آسیب‌رسان، پاکسازی به دو روش مکانیکی و شیمیایی و تثبیت نهایی اشیاء است.

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، ادامه داد: اشیای فرهنگی و تاریخی با جنسیت‌های مختلف از جمله سفال، فلز، منسوجات، پوشاک و غیره متعلق به گنجینه‌های استان ساماندهی حفاظتی شد و اطلاعات مربوط به ۵۰ شیء تاریخی موجود در موزه‌های استان در سامانه جامع اموال منقول فرهنگی تاریخی ثبت شده است.

پایان پیام/73

منبع: شبستان

کلیدواژه: سفال مرمت آثار تاریخی میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان زنجان فرهنگی و تاریخی میراث فرهنگی استان زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۱۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۲ هزار اثر تاریخی در خراسان رضوی ثبت ملی شد

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی با اشاره به وسعت و تعدد آثار تاریخی در استان خراسان رضوی افزود: بیش از ۸۲۵ نفر ساعت در شورای فنی استان پیرامون مسائل مرمتی و حفاظتی میراث فرهنگی بحث و بررسی شده است.

 احسان زهره وندی افزود: انجام طرح پژوهشی مطالعات راهبردی پهنه تاریخی شهرستان نیشابور و پروژه پارکینگ (ساختمان چند منظوره) واقع در بافت تاریخی تربت جام به ترتیب اولین و آخرین طرحی بود که در شورای فنی میراث فرهنگی خراسان رضوی بررسی و به نتیجه رسید.

معاون میراث فرهنگی خراسان رضوی ادامه داد: بیشترین تعداد طرح های بررسی شده در شورای فنی میراث فرهنگی استان مربوط به شهرستان های نیشابور و مشهد بوده است.

هم اکنون استان خراسان رضوی دارای بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ اثر تاریخی ثبت شده در فهرست ملی است و بیش از ۱۰ هزار اثر معنوی، تاریخی و فرهنگی دارای ظرفیت ثبت درفهرست ملی را دارد.

 
 

دیگر خبرها

  • کاوش و سامان‌دهی قلعه تپه تاریخی ابهر
  • هزینه۱۳ میلیارد ریالی مرمت آثار تاریخی تربت‌حیدریه
  • ۴۲ دستور کار برای حفاظت و مرمت از میراث فرهنگی خراسان رضوی
  • ۴۲ دستورکار برای حفاظت و مرمت از میراث خراسان رضوی
  • بیش از ۲ هزار اثر تاریخی در خراسان رضوی ثبت ملی شد
  • بازدید از آثار تاریخی زنجان به مناسبت روز جهانی بناها رایگان است
  • حرم شاه عبدالعظیم مرمت می‌شود
  • کاخ عالی‌قاپوی اصفهان ۳۰ فروردین تعطیل است
  • مرمت حرم شاه عبدالعظیم طی ۶ ماه آینده
  • تجلیل از استادکار پیشکسوت حوزه میراث فرهنگی قزوین