Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-24@19:15:01 GMT

گروه های خونی منفی جهت اهدای خون اقدام کنند

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۲۱۵۷۵

گروه های خونی منفی جهت اهدای خون اقدام کنند

ساعت24 -سخنگوی سازمان انتقال خون کشور اعلام کرد که در حال حاضر اولویت ما اهدای خون افراد دارای گروه‌های خونی منفی است.

دکتر بشیر حاجی بیگی ، از آغاز طرح جهادی اهدای خون بسیجیان خبر داد و گفت: با دستور رییس سازمان بسیج مستضعفان کشور، طرح جهادی اهدای خون بسیجیان با شعار "اهدای خون بانوان، هر خانه یک پایگاه اهدای خون" از دیروز از سوی سازمان بسیج زنان کشور از دوشنبه ۱۸ فروردین ماه در مراکز انتقال خون سراسر کشور آغاز شد و به مدت یک هفته ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره وضعیت ذخایر خونی در کشور، افزود: فعلا ذخایر خون و فرآورده‌های آن در کشور در حد قابل قبولی است و میزان مراجعات مردم برای اهدای خون خوب شده است و نیاز فوری نداریم.

حاجی‌بیگی تاکید کرد: البته اولویت ما اهدای خون افرادی است که دارای گروه خونی منفی و به ویژه O منفی است. باید توجه کرد که ۱۰ درصد اهداکنندگان خون در کشور دارای گروه‌های خونی منفی هستند که از این میزان سه تا چهار درصدش هم O منفی هستند. بنابراین اولویت ما اهدای خون افرادی است که دارای گروه خونی منفی به ویژه O منفی که به عنوان دهنده عمومی شناخته می‌شود، هستند.

اهدای خون بیش از ۲ میلیون نفر در سال ۱۳۹۸

سخنگوی سازمان انتقال خون کشور در ادامه صحبت‌هایش با اشاره به آمار اهدای خون در سال گذشته نیز گفت: در سال ۱۳۹۸، نزدیک به سه میلیون و ۵۲۵ هزار واحد خون و فرآوره‌های آن شامل گلوبول قرمز فشرده‌شده، پلاکت و پلاسما در مراکز درمانی و بیمارستانی کشور توزیع شده است. همچنین میزان مراجعه اهداکنندگان به مراکز اهدای خون در سال گذشته دو میلیون و ۵۵۲ هزار مراجعه‌کننده بوده است که از این تعداد دو میلیون ۴۰۶ هزار واحد خون اهدا شده است.

منبع:ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: اهدای خون گروه خونی دارای گروه خونی منفی اهدای خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۱۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور سند برای ۵۶ هزار هکتار از بستر و حریم رودخانه‌ها در خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر عامل سازمان آب و برق خوزستان با اعلام خبر گفت:  بیش از ۲۵ هزار هکتار از این اسناد در دولت سیزدهم صادر شده که در نوع خود اقدامی بی نظیر است.

وی با اشاره به نقش مهم خوزستان در اقتصاد کشور به دلیل وجود یک سوم آب‌های سطحی کشور در این استان، اظهار کرد: مسئولین باید محافظت از رودخانه‌ها را به عنوان یک تکلیف مهم در نظر گرفته و به آن عمل کنند چرا که رودخانه‌ها به عنوان شریان‌های حیاتی، نقش مهمی در آبادی منطقه دارند.

مدیر عامل سازمان آب و برق خوزستان ادامه داد: بر اساس ماده ۲ قانون توزیع عادلانه آب و آیین نامه تعیین حد و بستر و قانون حد نگار کشور، در تفاهم نامه میان وزارت نیرو و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور که در گذشته منعقد شده، شرکت‌های آب منطقه‌ای استان‌ها و سازمان آب و برق خوزستان مکلف شدند نسبت به مطالعه تعیین حد بستر و حریم رودخانه‌ها اقدام کنند و پس از آن نتایج و نقشه‌های این مطالعات را در سامانه حد نگار کشور بارگذاری کنند که به دنبال آن و پس از بررسی و راستی آزمایی نسبت به صدور سند برای این رودخانه‌ها اقدام شود.

صدریان فر  با بیان اینکه صدور سند گامی مهم برای جلوگیری از دست اندازی و تجاوز به رودخانه‌ها برای حفظ شریان‌های حیاتی است، بیان کرد: در استان خوزستان حدود ۴۸۵ کیلومتر رودخانه اصلی و فرعی به غیر از مسیل‌ها و نهر‌ها وجود دارد که حریم و بستر آنها بیش از ۹۵۰۰ کیلومتر است؛ این سازمان مکلف است مطالعات آنها را انجام داده و برای فرآیند صدور سند اقدام کند.

وی گفت:  با وجود محدودیت‌های موجود همکاران ما در سال‌های گذشته نسبت به نقشه برداری و مطالعات بر اساس آیین نامه‌ها و ضوابط حد بستر رودخانه‌ها اقدام کردند و حدود ۴۱۰۰ کیلومتر که معادل ۲۸۷ هزار هکتار است را در سامانه ثبت اسناد و املاک کشور بارگزاری کردند که در این مسیر حدود ۲۱۰ هزار هکتار آن برای دقت و تطبیق بیشتر به ادارات ثبت اسناد و املاک شهرستان‌ها ارسال شد.

 

دیگر خبرها

  • افزایش ۵.۶ درصدی اهدای خون همدانی‌ها در سال گذشته
  • اهدای یک هزار سند مالکیت در دو شهرک به مردم
  • صدور سند برای ۵۶ هزار هکتار از بستر و حریم رودخانه‌ها در خوزستان
  • نیاز انتقال خون اصفهان به گروه‌های خونی O و A منفی
  • انتقال خون اصفهان به گروه‌های خونی O و A منفی نیازمند است
  • اهدای خون فرماندار و معاونان فرمانداری کرمان + تصویر
  • آثار مخرب شبه‌علم‌ها به اقتصاد سلامت کشور/ تازه شدن دعوای اهدای خون و حجامت
  • آثار مخرب شبه‌علم‌ها به اقتصاد سلامت کشور/ تازه شدن دعوای اهدای خون و حجامت با تعرفه‌های پزشکی 1403
  • مراجعه بیش از یک هزار ایلامی به پایگاه انتقال خون
  • مشارکت بیش از یک‌ هزار ایلامی در اهدای خون