Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@10:00:51 GMT

استاندار:حمایت از اقشار آسیب‌پذیرقم موردتوجه قرار گیرد

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۲۱۵۸۰

استاندار:حمایت از اقشار آسیب‌پذیرقم موردتوجه قرار گیرد

"بهرام سرمست" شامگاه سه‌شنبه درجلسه ستاد مردمی خیرین سلامت استان قم بابیان اینکه در بحث کرونا به همگرایی بسیار خوبی بین دستگاه‌های دولتی، نهادها و خیرین دست‌یافته‌ایم که بایستی تقویت شود؛ خاطرنشان کرد: تجمیع و یکپارچه‌سازی بانک اطلاعات نهادهای مختلف حمایتی از خانواده‌های آسیب‌پذیر استان قم نیز بایستی در دستور کار قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اقدامات خیرخواهانه نیز بایستی غیرموازی و به‌صورت یکپارچه باشد تا همه‌ نیازمندان به‌صورت برابر از کمک‌های خیر مردم بهره‌مند شوند.

وی نقش خیرین درمقابله و کنترل بیماری کرونا را بسیار چشمگیر قلمداد کرد و آگاهی بخشی به مردم در راستای شرکت در فعالیت‌های خیرخواهانه را ضروری دانست.

استاندارقم با اشاره به اینکه استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد در بحث پیشگیری، آموزش و خدمات مشاوره‌ای باید در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی باشد، اظهار داشت: متولیان این دانشگاه بایستی در این راستا اهتمام ویژه داشته باشند.

وی دربخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر برگزاری مراسم مذهبی جشن‌های نیمه شعبان به‌صورت مجازی و غیرحضوری گفت: بر اساس مصوبه‌ ستاد ملی و استانی کرونا از هرگونه تجمعی در ایام پیش رو بایستی پرهیز شود.

وی افزود: صداوسیما برنامه‌های بسیار خوبی را برای جشن‌های نیمه شعبان در نظر گرفته‌است که الگوی برگزارکنندگان جشن‌های ولادت امام عصر (عج) خواهد بود.

تهیه دستگاه زباله‌سوز در دستور کار است

وی اولویت‌بندی و نیازسنجی دربحث دریافت کمک‌های خیرین را ضروری دانست و گفت: اعلام اولویت‌ها از سوی دانشگاه علوم پزشکی از هدر رفت منابع جلوگیری می‌کند.

وی همچنین کاهش ورودی بیمارستان‌ها، جذب منابع ملی، توسعه‌ زیرساخت‌ها و ارائه‌ی خدمات به بیماران در استان قم را نیز ناشی از عملکرد مطلوب مدیران استان دانست.

سرمست خاطرنشان کرد: دو بیمارستان در چنین شرایطی در حال افتتاح هستند و تهیه‌ دستگاه زباله‌سوز برای امحاء زباله‌های بیمارستانی نیز در دستور کار است.

وی گفت: بعد از عبور از این مرحله رسیدگی به آثار و پیامدهای کرونا برای استان قم از درجه اهمیت بالا برخوردار خواهد بود.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: تاکنون ۶۲ هزار و ۵۸۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۳۳ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، فوت ناشی از این ویروس در کشور به سه هزار ۸۷۲ نفر رسید.

کیانوش جهانپور روز سه شنبه درباره آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از آن بیان کرد: از دیروز تا امروز ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی دو هزار و ۸۹ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

برچسب‌ها مسجد مقدس جمکران ویروس کرونا قم بهرام سرمست پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مسجد مقدس جمکران ویروس کرونا قم بهرام سرمست مسجد مقدس جمکران ویروس کرونا قم بهرام سرمست دستور کار ویروس کرونا استان قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۱۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید استاندارسیستان و بلوچستان برپیگیری مشکلات مردم سیل زده

به گزارش جام جم آنلاین،محمد کرمی در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که در فرمانداری شهرستان چابهار برگزار شد گفت: در زمینه تامین اعتبار و تهیه امکانات برای خدمات رسانی به سیل زدگان با هیچ گونه کمبود و مشکلی مواجه نیستیم.
وی افزود: در زمینه کمک رسانی باید بین میزان خسارات وارده و کمک رسانی تناسب وجود داشته باشد و بر اساس نیاز‌های مردم اقلام مورد نیاز تهیه و تامین شود.
استاندار سیستان و بلوچستان از مدیران استانی خواست؛ از ظرفیت حضور مسئولان کشوری سازمان‌های مربوطه در منطقه به بهترین نحو مطلوب در راستای تامین زیرساخت‌ها بهره برداری کنند.
وی با تاکید بر پایداری آب روستا‌ها گفت: تا زمان پایداری آب مناطق، مجموعه‌های اجرایی و قرارگاه جهادی در زمینه تامین آب مورد نیاز مردم امدادرسانی کنند.
کرمی اذعان کرد: دانشگاه علوم پزشکی کنترل و نظارت لازم در زمینه اعزام اکیپ‌های بهداشتی و پزشکی در مناطق آسیب دیده را داشته باشد.
استاندار سیستان و بلوچستان در بحث امدادرسانی سازمان هلال احمر افزود: تاکنون اقدامات بسیار خوبی در زمینه تامین اقلام ضروری و مواد غذایی مورد نیاز مردم انجام شده است، در ادامه نیز تا زمان پایداری شرایط، با همکاری قرارگاه جهادی کمک رسانی به مردم تداوم خواهد داشت.
وی با تاکید بر توزیع آرد به خصوص در بخش‌های روستایی بیان داشت: فرمانداران موظف هستند؛ به صورت روزانه نیازمندی‌های روستا‌ها را بررسی و نسبت به تامین و رفع مشکلات مردم اقدام کنند.
کرمی اظهار داشت: سازمان‌های راهداری و راه و شهرسازی؛ بازگشایی راه‌هایی که همچنان مسدود هستند را با سرعت پیگیری کنند و مسیر‌های بازگشایی شده را از نظر دارا بودن تابلو و علائم رانندگی بررسی نمایند تا مشکلی برای افراد به وجود نیاید.
استاندار سیستان و بلوچستان بر پایداری برق همه مناطق سیلزده تاکید و اضافه کرد: قطعی خطوط فیبر نوری نیز باید به سرعت ترمیم شود.
وی تصریح کرد: در زمینه ساختمان‌های آسیب دیده باید تعمیرات لازم انجام شود، ساخت مسکن آسیب دیده از سیل قبل آغاز شده و مسکن‌های آسیب دیده جدید نیز با کد ارتفاعی و رعایت تمام اصول ساختمان سازی بزودی آغاز شود.
استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر رفع مسائل مرتبط با بنادر، شیلات و تامین سوخت گفت: جهاد کشاورزی تا رفع مشکلات بندسارها و قنات‌هایی که آسیب دیده و خسارات وارده به این بخش را تا حصول نتیجه پیگیری کند.

دیگر خبرها

  • امنیت و ایمنی اراضی کوره معک باید در دستور کار قرار گیرد
  • فرمانداران مشکلات مردم سیل‌زده را با دقت و فوریت پیگیری کنند
  • تاکید استاندارسیستان و بلوچستان برپیگیری مشکلات مردم سیل زده
  • کمیته تخصصی تعاونی‌های البرز تشکیل می‌شود
  • تقویت زیرساخت‌های انرژی شهرک‌های صنعتی در دستور کار
  • دستور استاندار قم برای احیای واحد‌های تعطیل و نیمه‌راکد
  • صنایع بزرگ معاملات خود را در سامانه ستاد انجام دهند/ لزوم حمایت مسئولین از صنایع کوچک
  • صنایع بزرگ معاملات خود را در سامانه ستاد انجام دهند/لزوم حمایت مسئولین از صنایع کوچک
  • قدردانی سپاه امام رضا (ع) از اقشار مختلف مردم در حمایت پاسخ تنبیهی به رژیم اشغالگر قدس
  • دستور استاندار قم برای رسیدگی به مشکلات تیم‌های ورزشی