Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24-یک عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری می گوید: شناخت نیروهای انقلاب از منتخبین مجلس یازدهم این است که مسئولیت ها و کرسی ریاست در مجلس یازدهم را به هم تعارف کنند نه اینکه درگیری داشته باشند.

محسن کوهکن درخصوص اختلافات موجود میان برخی چهره ها و گروه های سیاسی بر سر کرسی ریاست مجلس یازدهم  گفت: باید خطاب به همه عزیزان منتخب مجلس یازدهم، جریان مجلس هفتم را یادآوری کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در آن مجلس و در ایامی که بحث و گفتگوهای غیررسمی درباره کرسی ریاست و هیت رییسه مجلس مطرح بود دغدغه ای وجود داشت که از یک طرف آقای حدادعادل حضور دارد، از طرف دیگر آقای احمد توکلی و همچنین آقای باهنر که اتفاقا ارتباط تشکیلاتی خوبی هم با اکثریت نمایندگان آن مجلس داشت.

مجلس هفتمی‌ها خیال بزرگان نظام را راحت کردند

کوهکن ادامه داد: با این حال یکی از زیباترین حرکت ها توسط این آقایان انجام شد. هر سه نفر یک پیام نانوشته ای انتقال دادند که بسیار به دل منتخبین مجلس هفتم و بزرگان نظام نشست؛ اعلام کردند که خاطر نیروهای انقلاب راحت باشد چون ما هیچ گاه بر سر کرسی ریاست با هم دعوا نمی کنیم.

این نماینده اصولگرای مجلس خاطر نشان کرد: مطمئن باشید با شان و شناختی که از این برادران منتخب مجلس یازدهم دارم می دانم که نهایتا روی این مسائل با هم دعوا و درگیری نخواهند داشت. اما اینکه بنشینند و با مشارکت و همفکری برای اداره مجلس تصمیم گیری کنند امری معقول است. شاید عده ای اسم آن را سهم خواهی بگذارند اما به هرجهت افرادی که تجربه حضور در مجلس و مدیریت های کلان داشته اند مجموعه ای هستند که می توانند با کمک یکدیگر مجلس را اداره کنند.

کرسی ریاست مجلس را بهم تعارف کنید

کوهکن همچنین تاکید کرد: دوستان منتخب باید هشیار باشند که فکر می کنم هستند و نیازی به تذکر نیست. باید بدانند چشمان نیروهای انقلاب به آنها است و اگر در اولین قدم ها با چالش مواجه شود امید آنها هم به یاس تبدیل می شود. دیدگاه آنها این است که منتخبین مسئولیت ها و کرسی ریاست در مجلس یازدهم را به هم تعارف کنند نه اینکه بر سر قدرت درگیری داشته باشند. شناخت نیروهای انقلاب از منتخبین خود به این صورت است و من فکر می کنم بعد از تشکیل مجلس بسیاری حواشی پایان خواهد یافت.

افرادی به دنبال اختلاف افکنی و تخریب هستند/دست غیب الهی همه را دور هم می نشاند

وی با بیان اینکه از نیروهای انقلابی و ولایی انتظار نمی رود بخواهند یکدیگر را بر سر کرسی ریاست و قدرت تخریب کنند، افزود: به هرحال واقعیت این است که افرادی برای اختلاف افکنی و تخریب در تلاش هستند اما فکر می کنم دست غیب الهی در دقیقه نود همه را دور هم می نشاند تا با مشارکت یکدیگر مجلس یازدهم را اداره کنند.

این فعال سیاسی اصولگرا درخصوص نقش شورای ائتلاف در جریان انتخاب رییس مجلس، گفت:  تجربه های گذشته نشان می دهد گاهی به مجموعه هایی که برای انتخابات زحمت کشیدند و تلاش کردند بی توجهی می شود. از سویی چون ما در کشور حزب نداریم ارتباطات تشکیلاتی نیست اما توقع می رود در ماه های اول شکل گیری مجلس، مجموعه ای که در بیرون تلاش کرد و زحمت کشید تا مجلس شکل بگیرد نقش مشورتی و همراهی خود را داشته باشد؛ این امری طبیعی است و به یک جریان خاص اختصاص ندارد. کاری عقلانی است تا با کمترین هزینه بهترین تصمیم ها گرفته شود.

مجلس جای تعامل منطقی است نه درگیری و حاشیه سازی

کوهکن همچنین اظهار کرد: به هر ترتیب برداشت و استنباط من با شناخت از افراد حاضر در مجلس یازدهم این است که بدون درگیری و با خرد جمعی امر انتخاب رییس و هییت رییسه مجلس را پیش می برند اما اگر کسی هم خلاف خرد جمعی عمل کند جواب نمی گیرد.

وی افزود: تجربه موجود این است که امور مجلس باید با با روش های اقناعی و در کنار آن لابی و تماس و مشورت پیش برد. اگر این موراد کنار هم قرار گیرد مشکلی پیش نخواهد آمد. درست است که منتخبین از نظر وزن تجربه و شخصیت با هم متفاوت هستند اما از نظر قانونی کسی بر دیگری برتری ندارد بنابراین باید با شیوه های اقناعی تجربه خود را به دیگران ثابت کنند و نهایتا از خرد جمعی تبعیت کند. چون مجلس جای تعامل منطقی و معقول است نه درگیری و حواشی.

منبع: خبرآنلاین

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد نیروهای انقلاب مجلس یازدهم کرسی ریاست هم تعارف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۱۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متکی: نباید در کمیسیون‌ها سرگرم رسیدن به ریاست باشیم

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، منوچهر متکی در گفت‌وگویی رادیویی با بیان اینکه ایران ظرفیت های داخلی و ملی فراوانی در حوزه های اقتصادی دارد که باید از قوه به فعل برسند، گفت: در خارج از مرزها با ظرفیت های قابل تاملی اعم از ایرانیان و علاقه مندان به ایران که از تمکن مالی خوبی برخوردار هستند مواجه هست؛ بکارگیری این ظرفیت ها در سایه یک دیپلماسی روشن صمیمانه، صلح جویانه و دوستانه می تواند افق های جدیدی را در حوزه اقتصاد ایران باز کند. در بخش نرم افزاری و نگاه به مسائل اقتصادی ایران، باید نقش دولت و نقش بخش خصوصی و همچنین نقش مردم که در پیام نوروزی مقام معظم رهبری هم به آن اشاره شده است را باز تعریف کنیم. اینها از باب تزیین نیست باید باورهایمان را تصحیح کنیم. من همانطور که قبلا هم گفته ام دولت باید اقتصاد را رها کند؛ دولت ها در 45 سال گذشته اقتصاد را به گروگان گرفته اند و این موجب شده است که آن شکوفایی لازم در زمینه اقتصاد به وجود نیاید.

وی افزود: باید یک آشتی و صمیمیتی بین دولت و حکمرانی با ظرفیت های اقتصادی به وجود بیاید و این دقیقا همان شایسته سالاری است که مبتنی بر دین ماست. ما نگاهمان نسبت به ایرانیان مقیم در خارج  از کشور در طی دهه های گذشته فراز و نشیب داشته و یک امر مسلم است که هر ایرانی در هرکجای دنیا باید یک ظرفیت تلقی بشود او نام ایران را با خودش دارد مثل کسانی که مدارج عالی علمی را سپری کرده اند و در مراکز علمی دنیا نقش آفرین هستند و مانند کسانیکه در مسائل اقتصادی رکورد زده اند و جزو فعالین اقتصادی در جای جای جهان هستند. نخبگانی که در حوزه های علمی که فکر می کنند که در خارج از کشور ظرفیت های بیشتری برای شکوفایی علمیشان وجود دارد و می روند ما اینها را هم به عنوان ظرفیت کشور و مام میهن تلقی بکنیم؛ اگر این نگاه را داشته باشیم آنها را سرکوفت نمی زنیم و با انگ های مختلف نمی رانیم، این افراد هر کجای جهان باشند ایران در دلشان است. 

نماینده برگزیده مجلس یازدهم یادآور شد: از شکل‌گیری مشروطیت تا تشکیل مجلس ما دائما داریم قانونگذاری می‌کنیم هیچ کشوری به اندازه ما این حجم از قانون‌نویسی و قانون‌گذاری را ندارد. در یک دهه معین بررسی کردند و قانونگذاری ایران و فرانسه را مقایسه کردند؛ ما بیش از ۱۰ برابر فرانسه قانون وضع کردیم و نکته دوم بحث نظارت بر اجرای قانون است. ما قوانین خوب بسیاری داریم که اجرا نمی شوند و بالای دو دهه است که مقام معظم رهبری سیاست های کلی نظام را بیان کردند؛ از حوزه فرهنگ و سیاست، بهداشت، آسیبهای اجتماعی و مسائل امنیت اجتماعی. ما سیاست‌های کلان ابلاغی مقام معظم رهبری را داریم که اجرا نمی‌شوند.

متکی با بیان اینکه از وظایف مهم مجلس نظارت است، اظهار کرد: در حال حاظر این نظارت جدی نیست کمیسون‌های پا به پای دستگاه‌های هم‌تراز اجراییشان باید مسائل اجرایی کشور را پیگیری کنند. ما نباید در کمیسیون هایمان سرگرم رسیدن به ریاست باشیم اگر یک دستگاه اجرایی در مجلس نمره منفی گرفت آن کمیسیون مربوط هم باید استیضاح شود چون به کار آن دستگاه نظارت نداشته است. 

وی یادآور شد: اجرای قوانین، ساده‌سازی و نظارت بر اجرا یکی از رمزهای موفقیت کشورهایی است که از پیچیدگی فرار کرده‌اند؛ نمی‌دانم ما قدرت را برای این تحول بزرگ، ولی این تحول وظیفه اصلی مجلس است.

دیگر خبرها

  • متکی: نباید در کمیسیون‌ها سرگرم رسیدن به ریاست باشیم
  • «قانون مجازات قاچاق اسلحه» در مجلس یازدهم اصلاح می‌شود؟
  • امیدواریم در مجلس یازدهم «قانون تشکل‌های مردم‌نهاد» تصویب شود
  • همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با پافشاری مجلس محقق شد
  • مجلس یازدهم در تصویب قوانین مسئولانه عمل کرده است
  • کنعانی‌مقدم: سوداگران کرسی ریاست مجلس، وقت خود را تلف می کنند / تحریم‌کنندگان انتخابات میت سیاسی هستند + فیلم
  • کنعانی‌مقدم: سوداگران کرسی ریاست مجلس وقت خود را تلف می کنند / تحریم‌کنندگان انتخابات میت سیاسی محسوب می‌شوند + فیلم
  • مردم در کدام انتخابات به زنان بیشتر اعتماد کردند؟
  • بررسی سهم زنان در انتخابات ادوار مجلس شورای اسلامی
  • اطلاعیه معاونت پارلمانی ریاست جمهوری علیه انتقادهای یک نماینده مجلس یازدهم