Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@17:11:09 GMT

تاب‌آوری اجتماعی رمز پیروزی بر کرونا است

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۲۱۷۴۵

تاب‌آوری اجتماعی رمز پیروزی بر کرونا است

دکتر نصیر دهقان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا اظهار داشت: از سوی دیگر، پاندمی اخیر کرونا در دنیا ما را با اهمیت مفهوم تاب آوری اجتماعی مواجه کرد که ناظر بر فرآیندهای روانی - اجتماعی بشر است. این تعامل می تواند به صورت رفتار مناسب با اعضای خانواده، گروه همسالان و البته سالمندان در داخل و خارج از منازل جلوه نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: نکته حائز اهمیت دیگر اینکه جدا از مقوله خود مراقبتی، بتوانیم دگر مراقبتی را نیز در منش زندگی مان نهادینه کنیم و با همدلی، اعتماد متقابل و همبستگی بتوانیم سرمایه اجتماعی مان را بیش از پیش ترمیم و بهبود داده تا از این گلوگاه به سلامت عبور نماییم.
عضو مرکز تحقیقات طب پیشگیری و سلامت جمعیت دانشگاه علوم پزشکی ایران افزود: در این مسیر نقش جوامع مدنی شامل انجمن های علمی، سازمان های مردم نهاد و خیریه ها، پر رنگ جلوه می کند و این مجموعه ها با مشارکت فعال خود در کنار بخش های دولتی و خصوصی، می تواند مردم را به سرمنزل مقصود برسانند.
دهقان ادامه داد: تاب آوری در مفهوم عام خود به صورت توانایی مقابله با شرایط دشوار و پاسخ انعطاف پذیر به فشارهای زندگی روزانه است. این ظرفیت مقاومت، می تواند ما را در برابر انواع تنش و استرس های زندگی واکسینه نماید.
وی بیان داشت: فرد تاب آور در تعادل زیستی روانی در شرایط دشوار جامعه، توانمند است و این بهبود تاب آوری منجر به پیشرفت افراد در به دست آوردن تفکر و مهارت خود مراقبتی خواهد شد.  
عضو مرکز تحقیقات طب پیشگیری و سلامت جمعیت دانشگاه علوم پزشکی ایران خاطرنشان کرد: در واقع، تاب آوری جوامع شهری پایه و اساس اصلی پایداری کلیت یک جامعه در برابر بحران ها و حوادث غیرمترقبه است.  
دهقان ادامه داد: نتیجه مطالعات نشان می دهد که این مهارت، به متغیرهایی مانند مواجه شدن با عدم قطعیت، انعطاف پذیری، میزان پنهان سازی احتمال خطر و عوامل آسیب پذیر افراد وابستگی شدیدی دارد. همچنین، جوامع و افرادی که تنها به یک منبع اقتصادی - جتماعی متکی هستند از آنانی که منابع گوناگونی در اختیار دارند، تاب آوری کمتری خواهند داشت.
وی همچنین گفت: در سال های اخیر با گسترش جهانی شدن، شهرنشینی و البته سالمندی در سراسر جهان، تلاش انسان در راستای سازگاری و غلبه بر انواع خطر و سختی افزایش چشم گیری یافته است.

به گزارش ایرنا، کیانوش جهانپور رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز گذشته اعلام کرد: تاکنون ۶۲ هزار و ۵۸۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۳۳ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، فوت ناشی از این ویروس در کشور به سه هزار ۸۷۲ نفر رسید.

برچسب‌ها کرونا دانشگاه علوم پزشکی ایران تاب آوری پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا دانشگاه علوم پزشکی ایران تاب آوری کرونا دانشگاه علوم پزشکی ایران تاب آوری تاب آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۱۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلامتی و خوشبختی خانواده‌ها در دست اعضای یک جامعه است

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، سید محمد طباطبایی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به هفته سلامت (یکم تا هفتم اردیبهشت ماه سال جاری) عنوان کرد: هفته سلامت، فرصتی مغتنمی است برای شناسایی هرچه بهتر خدمات حوزه سلامت به عموم مردم؛ بنابراین با بهره مندی از ظرفیت‌های اطلاع رسانی در این هفته می‌توان سهم بزرگی در آگاهی و افزایش سواد سلامت جامعه برداشت تا به اهداف و اصول سلامتی که در پی آن هستیم برسیم.

وی با اشاره شعار امسال در هفته سلامت، یعنی “سلامت خانواده با مردمی سازی سلامت”، تصریح کرد: شعار امسال بر این حقیقت تاکید دارد که سلامتی و خوشبختی خانواده‌ها در دست تک تک اعضای یک جامعه است. با توجه به این شعار، ما در دانشگاه علوم پزشکی ایران، تلاش خود را برای ترویج فرهنگ سلامت در بین مردم و خانواده‌ها ادامه خواهیم داد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران خاطرنشان کرد: براین اساس به عنوان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران، این فرصت را غنیمت شمرده و با ابراز اهمیت سلامت برای تک تک اعضای جامعه و هم میهنان این ایام را به همکاران حوزه بهداشت و درمان کشور تبریک عرض می‌کنم. با امید به اینکه همه ما بتوانیم در این هفته، به سلامت خود و خانواده‌هایمان بیشتر اهمیت دهیم و با ایجاد تغییرات مثبت در سبک زندگی خود، گامی بزرگ در راه سلامتی برداریم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انواع شیرخشک در تمام داروخانه‌های قم موجود است
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • کمبود ۱۰۰۰ نیروی انسانی در حوزه بهداشت و درمان قم
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • همه ابعاد پیشرفت اجتماعی از خانواده آغاز می‌شود
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است/ دوران شیوع کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است / دوران کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • نباید در حوزه فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی دچار غفلت شویم
  • سلامتی و خوشبختی خانواده‌ها در دست اعضای یک جامعه است