Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-25@05:58:20 GMT

روستای آق‌امام گلستان جابه‌جا می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۲۱۸۲۱

روستای آق‌امام گلستان جابه‌جا می‌شود

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، سید محمد حسینی گفت: وقوع بارندگی شدید نقطه‌ای در ۱۱ فروردین ۹۹ به پیکر ۲۵ واحد مسکونی روستای آق‌امام خسارت جدی وارد کرد و ساکنان این واحدهای مسکونی به صورت موقت اسکان داده شدند.

وی افزود: رانش زمین به واحدهای مسکونی و تأسیسات زیربنایی روستای آق‌امام حدود ۱۰ میلیارد تومان خسارت زده و جبران خسارت به مردم آسیب‌دیده از رانش روستای آق‌امام در دستور کار قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسینی گفت: در پی بارش شدید باران طی سال گذشته مطالعاتی در این منطقه انجام شد که نتیجه آن جابه‌جایی مردم این محله و انتقال به نقطه امن و جلوگیری از ساخت‌وساز جدید بوده است.

سرپرست بنیاد مسکن گلستان گفت: براساس مطالعات انجام شده فقط یک محله از روستای آق‌امام که در فاصله ۵۰۰ متری از روستا قرار دارد باید جابه‌جا و به نقطه امنی منتقل شوند و سایر نقاط این روستا مشکلی ندارد.

وی با بیان اینکه مطالعه و نقشه‌برداری و توپوگرافی زمین در عرصه جدید آغاز شده است، افزود: نقطه جدید و امن برای جابه‌جایی تا ۲۲ فروردین به مدیریت بحران استانداری گلستان، فرمانداری مراوه‌تپه و اهالی روستا اعلام می‌شود.

کد خبر 499100 برچسب‌ها استان گلستان روستا رانش‌زمين

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: روستا استان گلستان روستا رانش زمين روستای آق امام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۱۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز آبرسانی به هفت شهر و ۱۳۶ روستای هرمزگان


به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خلیج فارس، عبدالحمید حمزه‌پور افزود: برای آبرسانی به این شهر‌ها و روستا‌ها ۳۰ هزار و ۳۴۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.
وی گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تا پایان سال گذشته، در هرمزگان ۲۰۱ روستا و ۶ شهر از تنش آبی خارج شد.
حمزه پور افزود: پارسال طرح آبرسانی به شش شهر و ۱۵۶ روستا با اجرای ۶۶ طرح و سرمایه گذاری ۲۹ هزار و ۷۸۷ میلیارد ریال اجرایی شد که ۲۲۵ هزار و ۹۷۲ تن از جمعیت استان به آب پایدار دست یافتند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان گفت: در دولت سیزدهم نیز لوله‌گذاری خط انتقال به طول ۵۸۰ کیلومتر، توسعه شبکه توزیع آب به طول ۵۴۴ کیلومتر و اصلاح شبکه آب به طول ۲۰۶ کیلومتر از محل طرح‌های عمرانی و محرومیت زدایی و جاری در استان اجرا شد.
وی افزود: جهاد آبرسانی به شهر‌ها و روستا‌های به‌ویژه مناطق کم برخوردار و دارای تنش آبی یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم و طرح‌های شاخص وزارت نیرو است.

بیشتربخوانید:ساخت مخزن هزار متر مکعبی آب در بشاگرد
حمزه پور گفت: سالانه ۲۵۰ میلیون مترمکعب از منابع مختلف برای تامین آب آشامیدنی مردم هرمزگان تولید، انتقال و توزیع می‌شود که از این حجم ۴۰ درصد از چاه‌ها، ۳۵ درصد از آب شیرین‌کن‌ها و ۲۵ درصد نیز از محل منابع سد‌ها و چشمه‌ها تامین می‌شود.

دیگر خبرها

  • پیگیری ،مشکلات تردد اهالی روستای رباط قره بیل
  • ‌مسیرهای زیرکوه مسدود است
  • توقف قطار تا تخریب پل ثمره بارش‌های بهاری در گلستان
  • انسداد برخی محورهای روستایی شرق استان گلستان / بارندگی شب گذشته خسارت زد
  • آغاز آبرسانی به هفت شهر و ۱۳۶ روستای هرمزگان
  • بسته شدن ورودی روستای ماربین
  • جابه‌جایی ۵۵۹ هزار تن کالای اساسی توسط ناوگان باری آذربایجان غربی از مبدا بندر امام خمینی (ره)
  • خسارت بارش باران درشمال اصفهان/سیلاب در روستای صالح‌آباد جاری شد
  • وصل شدن برق تمام روستا‌های سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • برق ۴۴۵ روستا‌ی سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد