Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ محمدحسین تقی‌پور روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: طرح غربالگری کرونا به همت کارکنان مراکز بهداشتی و درمانی، پاسداران و بسیجیان در ۲ نوبت صبح و عصر اجرا شد که در این طرح، وضعیت سلامت خانوارها به صورت تلفنی مورد ارزیابی قرار گرفت. 

وی ادامه داد: با تکمیل شدن ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و روستایی شهرستان دامغان، اجرای طرح غربالگری سلامت به مرحله دوم خود یعنی گام عملیاتی رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

تقی‌پور اظهار داشت: در گام عملیاتی طرح غربالگری، افرادی که شرایط بیماری داشتند به درمانگاه‌های تحت پوشش خود جهت بررسی بیشتر اعزام می‌شوند.

وی بیان کرد: در مرحله اولیه این طرح، روزانه ۳۰ الی ۴۰ نفر از خواهران و برادران بسیجی دامغانی کار ارزیابی وضعیت سلامت مردم را برعهده داشتند. 

تقی‌پور خاطرنشان کرد: طرح غربال‌گری با هدف شناسایی و جلوگیری از حاد شدن وضعیت مبتلایان به ویروس کرونا اجرایی شده است. 

وی تصریح کرد: مردم می‌توانند در صورت دارا بودن علائم بیماری کرونا شامل تب، سرفه خشک و تنگی نفس، با مراجعه به سامانه خودمراقبتی کرونا به نشانی اینترنتی salamat.gov.ir و پاسخ به پرسش‌های ساده غربالگری بیماری کووید۱۹، نظام سلامت کشور را در پیشگیری، شناسایی و مراقبت افراد جامعه برای مقابله با ویروس کرونا یاری کنند.

فرمانده سپاه ناحیه دامغان گفت: در حال حاضر، سه کارگاه با ظرفیت تولید روزانه ۲ هزار ماسک به همت خواهران بسیجی در سطح شهرستان ایجاد شد که ماسک‌ها جهت توزیع در بین مردم به ستاد مردمی مبارزه با کرونا واگذار شده است.

شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته(آذر/دی) از کشور چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در چین و سایر کشورها به این ویروس مبتلا شدند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا بهداشتی و درمانی جامعه چین شهری و روستایی ماسک بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۱۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۱۴۸۹ میلیون دلار محصولات تولیدی آذربایجان‌غربی از گمرکات استان طی سال گذشته

ایسنا/آذربایجان غربی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی از افزایش بیش از ۳۱ درصدی صادرات محصولات تولیدی استان در سال گذشته خبرداد.

عبدالحمید سرتیپی در گفت و گو با ایسنا افزود: طی ۱۱ ماهه منتهی به اسفندماه سال گذشته بیش از یک میلیون تن انواع محصولات تولید شده در داخل استان به ارزش نزدیک به ۱۴۸۹ میلیون دلار از گمرکات استان به بازارهای جهانی صادر شده است که نسبت به مدت زمان مشابه سال ۱۴۰۱ بیش از ۳۱ درصد رشد داشته است.

وی افزود: هم چنین در بازه زمانی یاد شده بیش از ۲ میلیون و ۵۴۵ هزار تن انواع کالاهای بازرگانی به ارزش بیش از یک میلیارد و ۱۱۰ میلیون دلار از گمرکات استان به بازرهای جهانی صادر شده است که از لحاظ وزنی ۴۳ درصد نسبت به ۱۱ ماهه ۱۴۰۱ رشد داشته است.

سرتیپی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال گذشته تا پایان بهمن ماه، ۳۶۸ هزار و ۶۲۲ تن انواع کالاهای مورد نیاز کشور به ارزش ۸۳۸ میلیون و ۴۸۹ هزار دلار از گمرکات استان وارد کشور شده است که از لحاظ وزنی ۳۵ درصد و از لحاظ ارزشی ۲۰ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل صنعت، معدن وتجارت استان عنوان کرد: از ابتدای سال گذشته تا پایان بهمن ماه ۸۱۰ فقره کارت بازرگانی صادر و ۴۳۳ فقره نیز تمدید گردید که از لحاظ صدور ۵۷ درصد و از لحاظ تمدید ۷۶ درصد افزایش داشته است. همچ نین در ۱۱ ماهه سال گذشته ۸۲۹ فقره کارت پیله وری در استان صادر شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۱۰ فروردین؛ ۲۹ فوتی و ۳ هزار ابتلای جدید
  • افراد بزرگسال تا ۸۰۰ بار در روز صورت خود را لمس می‌کنند/ ما چطور مریض می‌شویم؟
  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۹ فروردین؛ ۳۳ فوتی و ۵ ابتلای جدید
  • راز کثیف؛ دستان ما چگونه بیماری‌ها را انتقال می‌دهند؟
  • صادرات ۱۴۸۹ میلیون دلار محصولات تولیدی آذربایجان‌غربی از گمرکات استان طی سال گذشته
  • دستان ما چگونه بیماری‌ها را منتشر می‌کنند؟
  • اهمیت اجرای نظام مراقبت بیماری‌های واگیر و غیر واگیر در کیش
  • مشارکت ۷۵۰ هزار کردستانی در پویش غربالگری دیابت و فشار خون
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا