Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان سالاری صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون برای توسعه مراکز بیمارستانی به تجهیزات امحاء زباله، اکسیژن ساز، لنژری، انواع اتوکلاو، دیزل ژنراتور و یا ACT اقدامات خوبی انجام شده است.

وی افزود: بحران کرونا موجب شد تا عقب‌ماندگی‌های گیلان در بخش‌های بهداشت و درمان با توجه مسئولان ملی به توسعه زیرساخت‌های درمانی استان بیشتر شده تا بخشی از کمبودهای موجود رفع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان یکی از اقدامات مؤثر و دوراندیش دانشگاه در این دوران را احداث آزمایشگاه در مرکز آموزشی، درمانی و پژوهشی رازی رشت عنوان کرد و گفت: فضای آزمایشگاهی بیمارستان رازی بسیار کم بود و کفاف ارائه خدمات به مردم و حتی تجهیز آزمایشگاه به تجهیزات پیشرفته تشخیصی را نداشت.

سالاری با بیان اینکه بر اساس چارت سازمانی، بیمارستان رازی باید حداقل فضای آزمایشگاهی ۶۰۰ مترمربعی داشته باشد، افزود: در حال حاضر فضای آزمایشگاهی بیمارستان رازی کمتر از ۲۰۰ مترمربع است و اقدامات تشخیصی و آزمایشگاهی را برای کادر آزمایشگاه و خدمات بگیران سخت کرده است.

وی با اشاره به احداث و نهایی شدن آزمایشگاه بیمارستان رازی در فضایی ۴۰۰ مترمربع، ادامه داد: برای احداث فضای آزمایشگاهی بیمارستان رازی یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان هزینه صرف شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه این آزمایشگاه به عنوان آزمایشگاه مرکزی استان محسوب خواهد شد، افزود: بسیاری از بخش‌های فیزیکی آزمایشگاه نهایی شده و در انتظار تجهیز است در تلاشیم تا در نیمه نخست اردیبهشت ماه این مرکز افتتاح شود.

کد خبر 4895264

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشكی گیلان آزمایشگاه ویروس کرونا ستاد مقابله با کرونا شیوع کرونا بوشهر فاصله گذاری اجتماعی شهرکرد گرگان ایلام بیرجند بارش باران طرح غربالگری روز طبیعت ماسک طبی استانداری قزوین فضای آزمایشگاهی بیمارستان رازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۱۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«تشخیص طبی» پیش شرط خدمات درمانی است

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری‌ آنا، بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پیامی، ضمن تبریک فرارسیدن روز آزمایشگاه و علوم آزمایشگاهی به جامعه آزمایشگاهیان کشور، "تشخیص طبی" را پیش شرط خدمات درمانی و نیز اولویت پژوهش‌های آزمایشگاهی را به مثابه یکی از درگاه‌های ورود به عرصه پیشرفت‌های دانش و فناوری پزشکی، عنوان کرد.

متن کامل پیام عین اللهی به مناسبت روز آزمایشگاه و علوم آزمایشگاهی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
از آن هنگام که طبیب نام آور ایرانی و مولف گرانقدر "ذخیره خوارزمشاهی"، نخستین کتاب جامع پزشکی به زبان شیرین فارسی که جزییات تازه‌ای از "نحوه آزمایش روی نمونه‌های انسانی" را به دنیای د‌انش آن روز عرضه کرد، حدود هزار سال سپری شده است؛ در طول این راه طولانی و دشوار که مشعلداران آن، استادان دانشمند علوم آزمایشگاهی و رهروان آن، متخصصان و کارشناسان و دانش پژوهان خستگی ناپذیر این رشته بوده اند، در هر روزگار افتخاراتی ارزشمند در خدمت به مردم و بویژه دردمندان و بیماران جامعه، بروز و ظهور یافته تا در زمانه ما به اوج شکوفایی و رشد رسیده است.

امروزه اهمیت "تشخیص طبی" به عنوان پیش شرط خدمات درمانی و نیز اولویت پژوهش‌های آزمایشگاهی به مثابه یکی از درگاه‌های ورود به عرصه پیشرفت‌های دانش و فناوری پزشکی، محل اتفاق نظر دنیای علم است و درخشش دستاورد‌های فعالان این عرصه در ایران عزیز، پیوسته نگاه جهانیان را به خود معطوف کرده است.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همواره یافته‌ها و محصولات علمی و فناوری دست اندرکاران فاضل و خدوم علوم آزمایشگاهی را قدر نهاده و از آنها در راه سیاستگذاری‌های کلان نگر خود در حوزه‌های پیشگیری و درمان بهره‌های وافر برده است.

اینجانب فرارسیدن سی ام فروردین، زادروز "حکیم اسماعیل جرجانی"، پدر دانش آزمایشگاهی ایران را که بحق روز آزمایشگاه و علوم آزمایشگاهی نامیده شده، به جامعه آزمایشگاهیان کشور تبریک و تهنیت گفته و توفیق روزافزون همه فعالان این عرصه را از درگاه احدیت مسألت می‌نمایم.




بهرام عین اللهی
وزیربهداشت، درمان و آموزش پزشکی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سی ام فروردین، روز آزمایشگاه
  • بالای ۸۰ درصد از تشخیص بیماری‌ها در ایران وابسته به آزمایشگاه‌ها است
  • ۷۰ درصد تشخیص پزشکان وابسته به آزمایشگاه است
  • توسعه کمی و کیفی خدمات آزمایشگاهی در فارس
  • فعالیت ۲۵۴ آزمایشگاه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد
  • بهره‌برداری از ۷۱ طرح درمانی طی دو سال گذشته در لرستان
  • بهره برداری از ۷۱ طرح درمانی طی دو سال گذشته در لرستان
  • «تشخیص طبی» پیش شرط خدمات درمانی است
  • امروزه تشخیص طبی پیش شرط خدمات درمانی است
  • بهره برداری از دستگاه ماموگرافی هالوژیک بیمارستان کیش