Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-16@13:05:29 GMT

برای از سرگیری فعالیتهای اقتصادی نباید عجله کرد

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۲۱۹۰۵

برای از سرگیری فعالیتهای اقتصادی نباید عجله کرد

آفتاب‌‌نیوز :

در شرایطی که تولید و جهش آن از الزامات سال ۱۳۹۹ به حساب می آید، اما "جا خوش کردن" کروناویروس، بسیاری را موافق تعطیلی صنایع و به تعویق افتادن آغاز فعالیت مجدد کسب و کار و صنایع کرده است. این درحالیست که برخی صنعتگران و کارشناس اقتصادی نیز تاکید دارند که باتوجه به شعار امسال و برای تحقق جهش تولید، به جهت جلوگیری از رکود اقتصادی بهتر است که طبق تاریخ تصویب شده (از ۳۰ فروردین ماه)، فعالیت های اقتصادی با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در مقابله با کرونا آغاز شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این رابطه اما سعید صبوری- عضو هیات مدیره انجمن همگن نیروی محرکه و قطعه‌سازی- از جمله کسانی است که مخالف آغاز کسب و کار در شرایط فعلی است.

وی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: با روش هایی که اتخاذ شده عملا دست و پای ستاد مبارزه با کرونا بسته شده است. طبق آمارها این هشت میلیون نفری که از تهران به سفر رفته اند، با بازگشت به شهرهای خود و مهمتر از آن بازگشت به سرکار خود می توانند آمارها را افزایش دهند. چنانچه این موضوع جدی گرفته نشود، زنجیره گسترش ادامه پیدا کرده، گرفتاری بزرگتری ایجاد خواهد کرد و خسارت های بعدی بسیار بیشتر خواهد بود.

وی افزود: راه منطقی این است که همانند بسیار از کشورها تعطیلی یک ماهه به معنای واقعی ایجاد کنیم و به هیچ عنوان اجازه تردد و رفت و آمد هم داده نشود. البته که این شرایط حمایت بیشتر دولت را می طلبد. به طور مثال دولت می تواند بیمه و مالیات ها را دو تا سه ماه مشمول بخشودگی کند.

به گفته او بهتر است به جای آنکه بخواهیم در لحظه بحران، تصمیم استراتژیک بگیریم، اکنون که مجال بیشتری برای اتخاذ تصمیم های بهتر است، از زمان استفاده کنیم.

این عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازی با اشاره به احتمال ابتلا طی روزهای آینده، تصریح کرد: با شروع فعالیت های اقتصادی و کسب کارها چنانچه مسائل بهداشتی و اقدامات لازم برای جلوگیری از شیوع هم به درستی انجام نشود، باوجود رفت و آمدها و ارتباطات ممکن تعداد افراد بسیاری درگیر این بیماری شوند. نباید فراموش کنیم که کادر پزشکی و پرستاران واقعا با همه توان در این مدت زحمت کشیده، از جان خود گذشته اند و با تمام قوا به جنگ این مهمان ناخوانده رفته اند و خسته شده اند؛ پس بهتر است کمی هم به فکر این افراد باشیم.

صبوری ادامه داد: با توجه به اعلام کادر پزشکی تقریبا ظرفیت بیمارستانها، آی سی یو ها و مراکز درمانی پر شده است. اگر قرار بر افزوده شدن یکباره چندین هزار بیمار دیگر باشد، واقعا توانایی های لازم وجود ندارد؛ لذا منطقی ترین راه این است که یک قرنطینه کامل درنظر گرفته شود و تنها مشاغل عرضه کننده کالاهایی همچون نانوایی، داروخانه ها، سوپرمارکت و کالاهای اساسی آن هم به صورت محدود در هر محله فعال باشند و افراد مجبور نباشند مسافتی زیادی را برای تهیه کالای مورد نیاز طی کنند که منجر به افزایش عبور و مرور شود.

وی ابراز امیدواری کرد که با تدابیر مسئولان ذی ربط، بهترین تصمیم ها گرفته شود و با کاهش ارتباطات رو در رو و در خانه ماندن، بتوانیم آمار ابتلا و فوت افراد را به حداقل رسانده و زنجیره آن را پاره کنیم.

در جلسه علنی امروز مجلس، طرح سه فوریتی تعطیلی یک ماهه کشور از دستور کار پارلمان خارج شد.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: کرونا فعالیت اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۱۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از سرگیری پرواز‌های خطوط هوایی قطر به ایران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، شرکت هواپیمایی قطر از آغاز دوباره پرواز‌های برنامه ریزی شده خود به ایران خبر داد.

این شرکت هواپیمایی در بیانیه‌ای اعلام کرد: قطر ایرویز پس از بازگشایی فرودگاه و حریم هوایی، اعلام می‌کند که خدمات برنامه ریزی شده خود به ایران را که شامل ۲۰ پرواز هفتگی است، از سر گرفته است.

پرواز‌های هفتگی به چهار مقصد ایران شامل تهران، مشهد، شیراز و اصفهان انجام می‌شود.

پیش‌تر خطوط هواپیمایی عراق نیز اعلام کرده بود که از امروز سه شنبه، پرواز‌های خود به ایران را از سر می‌گیرد.

با آغاز عملیات وعده صادق، برخی پرواز‌ها به مقصد ایران به حالت تعلیق در آمد، اما با پایان این عملیات و دستیابی ایران به اهداف خود، کشور‌های مختلف به تدریج در حال از سرگیری پرواز‌های خود به و از ایران هستند.

دیگر خبرها

  • از سرگیری پروازهای قطر به ایران
  • برنج‌کاران مازندران برای انجام نشاکاری عجله نکنند.
  • از سرگیری پرواز‌های خطوط هوایی قطر به ایران
  • در خرید مک‌بوک عجله نکنید؛ تراشه M ۴ اپل در راه است!
  • تولد در آمبولانس ؛ نوزاد آق قلایی برای دیدن دنیا عجله داشت
  • از سرگیری پرواز‌های فرودگاه بین‌المللی شهید دستغیب شیراز
  • عواملی که در علم اقتصاد می‌تواند به حوزه گردشگری کمک کند
  • برای ساختن فیلم از شخصیت‌های تاریخی عجله نکنیم/ اگر فیلمساز بودم، فیلمی درباره «شیخ بهایی» می‌ساختم
  • ◄ شرکت راه آهن و ارجج قرار دادن رویکرد فرهنگی بر تخصصی
  • لزوم فعالیتهای فرهنگی وپژوهشی درکنار مبارزه با قاچاق کالا وارز