Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر جهاد کشاورزی نیشابور گفت: از ابتدای امسال از طریق گشت‌های سامانه ۱۳۱ حفاظت اراضی کشاورزی بیش از ۶۰ مورد عملیات تغییر کاربری و ساخت‌ و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی این شهرستان متوقف و ۱۰ مورد از این ساخت و سازها تخریب شد.

به گزارش قدس آنلاین، محمدعلی فرهمندراد افزود: پارسال ۶.۷ هکتار از اراضی ملی در سطح شهرستان نیشابور برای اجرای طرح‌های کشاورزی واگذار و ۱۲ میلیارد ریال عوارض تغییر کاربری دریافت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: طی این مدت ۱۰۵ مجوز ساخت و ساز برای طرح‌های کشاورزی مانند ساخت استخر و ۶۵ مجوز ساخت برای طرح‌های غیرزراعی در اراضی کشاورزی نیشابور صادر شده است.
مدیر جهاد کشاورزی نیشابور با اشاره به این که هفت هزار و ۲۶۰ هکتار از اراضی کشاورزی نیشابور دارای تداخل و در حال تعیین تکلیف است اظهار داشت: سال گذشته حدود ۶۰۰ مورد تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در سطح این شهرستان شناسایی شد که از این تعداد حدود ۴۰۰ مورد با رای دادگاه تخریب شد.
فرهمند راد افزود: بیشترین حجم ساخت‌ و سازهای غیر مجاز در مناطق جاده باغرود، بوژان، درود، شهر بار و قدمگاه بوده است.
او ادامه داد: قبل از سال ۱۳۹۶ به برخی از این بناهای غیرمجاز، انشعاب موقت آب و برق و گاز داده شده که تعداد آن مشخص نیست و برای رسیدگی به این موارد نیازمند تامین اعتبار هستیم.
مرکز شهرستان ۴۵۰هزار نفری نیشابور در ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.
منبع: ایرنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: نیشابور کشاورزی کشاورزی نیشابور اراضی کشاورزی تغییر کاربری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۱۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۷۹ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در استان بوشهر شناسایی شد

به گزارش خبرنگار مهر، احمد مشایخی ظهر چهار شنبه در جمع خبرنگاران گفت: ساخت و ساز غیرمجاز به معنای انجام فعالیت‌های ساخت و ساز بدون رعایت قوانین، مقررات و مجوزهای لازم است.

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: ساخت و ساز در مناطق ممنوعه یعنی اراضی کشاورزی، تخطی از مقررات قانون اصلاحی قانون حفظ کاربری است و موجب ایجاد خطرات جبران ناپذیر برای تأمین امنیت غذایی است.

مشایخی با تاکید بر جلوگیری از گرایش افراد به تغییر کاربری اراضی زراعی از طریق اطلاع رسانی‌های سودمند و هدفمند افزود: در جهت جلوگیری از تخریب اراضی کشاورزی با ساخت و سازهای بدون مجوز باید اطلاع رسانی‌هایی با هدف آگاهی سازی و ایجاد انگیزه برای کشاورزان و بهره برداران صورت پذیرد.

وی ادامه داد: همراه بودن مردم با واحدهای گشت در جهت شناسایی و گزارش تخلفات ساخت و سازهای غیر مجاز کمک مؤثری در حفظ و صیانت از اراضی کشاورزی دارد.

وی بیان کرد: در سال جاری تاکنون ۱۷۹ مورد ساخت و ساز غیر مجاز توسط واحدهای گشت شهرستان‌های تابعه شناسایی و از ادامه عملیات جلوگیری شده است.

کد خبر 6087500

دیگر خبرها

  • ۱۷۹ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در استان بوشهر شناسایی شد
  • سه هزار مورد تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی در آذربایجان‌غربی شناسایی شد
  • رفع تصرف ۱۲ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در لرستان
  • آزادسازی ۱۰ هکتار از زمین های کشاورزی گرگان
  • ۳۹۵ هکتار اراضی کشاورزی در آذربایجان شرقی واگذار شد
  • بیشترین تغییر کاربری اراضی کشاورز در لرستان مربوط به خرم‌آباد است
  • شناسایی ۲۴۸ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی اردبیل
  • بررسی ۴۳ پرونده تغییر کاربری اراضی در مازندران
  • برخورد قانونی با سودجویان در اراضی کشاورزی وباغی شهرستان نیشابور
  • شناسایی و جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی تفرجگاه غربالیز