Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمعیت بسیج فرهنگیان خوزستان با ارسال نامه‌ای به وزیر آموزش و پرورش درباره تبعات طرح همکاری دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه پیام نور برای تربیت دانشجو معلمان هشدار داده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، جمعیت بسیج فرهنگیان خوزستان با ارسال نامه‌ای به وزیر آموزش و پرورش درباره تبعات طرح همکاری دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه پیام نور  برای تربیت دانشجو معلمان هشدار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نامه آمده است: 

«سلام علیکم

 با صلوات بر محمد و آل محمد (ص) ، با  احترام و با تبریک آغاز سال نو و اعیاد شعبانیه خدمت حضورتان، با توجه به انجام مکاتبه فی ما بین آن وزارت خانه با ریاست دانشگاه پیام  نور در خصوص جذب دانشجو و تربیت آنها  توسط دانشگاه پیام نور و حضور 3سال اول تحصیل دانشجویان در این دانشگاه، موارد ذیل به عنوان مشکلات اساسی که در آینده تربیت معلمان در این دانشگاه تاثیر مستقیم دارد جهت استحضار و جلوگیری از این اتفاق بدون کار کارشناسی و دارای عواقب جبران ناپذیر حضورتان ایفاد می‌گردد. امید است با توجه به تبعات بسیار منفی این طرح از اجرای آن جلوگیری به‌عمل آید.

‏1_طرح مذکور به دنبال احیای واحد های در شرف تعطیلی در سطح دانشگاه پیام نور است، لذا نمی‌تواند کمک ‏شایانی به تامین نیروی انسانی تراز انقلاب مورد نیاز بیانیه گام دوم انقلاب در آینده به مجموعه آموزش و پرورش بنماید.همانطور که مستحضرید در ‏سالهای اخیر جذب دانشجو توسط دانشگاه پیام نور بخاطر پایین بودن کیفیت  آموزش به شدت کاهش یافته است.                      

‏2_شیوه و مدل تدریس در دانشگاه فرهنگیان برای دانشجویان بخاطر اساتیدی که خود معلم بوده اند تدریس همراه با ‏انتقال تجربه  در کلاس داری و نحوه برخورد با دانش آموزان و نحوه روانشناسی کودک و نوجوان و مشاوره عملی می باشد لذا خروجی ‏دانشجویان از دانشگاه فرهنگیان با وجود مشکلات خاص آن خروجی توانمند تر  و با تجربه تر نسبت به سایر دانشگاه ها ‏است و این موضوع در تدریس آموزشی دانش آموزان و نسل‌های بعد تاثیر بسزایی دارد.                                                                                            

‏3_اختصاص دو ترم تحصیلی سال چهارم به واحد های فنون تدریس و علوم تربیتی برای دانشجویان اصلا کفایت نمی‌کند ‏و جوابگو نیست.   

‏4_تخصص و مهارت لازم در اساتید و اعضای هئیت علمی دانشگاه پیام نور در حوزه های تربیتی دانشجویان ‏دارای سطح پایینی است(این مورد در خروجی فعلی دانشگاه پیام نور کاملا قابل مشاهده است).

5_معمولا دانشجویان با رتبه های ضعیف کنکور و با توان علمی پایین در آموزش و پرورش به عنوان آخرین گزینه ‏جذب این دانشگاه می‌شوند و بالطبع همین افراد در آینده طیف معلمانی را تشکیل می‌دهند که قرار است زمینه‌های ‏علمی دانش آموزان و نسل جدید را ارتقا دهند در صورتی‌که خود دارای انگیزه و زمینه علمی بالایی نبوده‌اند.                                                                                                                          

‏6_اجرای این طرح مسلماٌ ضربه سنگینی به حوزه آموزشی آموزش و پرورش می‌زند و در صورت اجرا ‏در ‏آینده به عنوان یک نقطه تاریک اقدامات مجموعه ی مدیران ارشد آموزش و پرورش در این مقطع خواهد بود ‏که ‏طبعات آن غیر قابل جبران می باشد.‏

7_طرح مذکور شاید بخشی از مشکلات اقتصادی و هزینه ای بسیار زیاد آموزش و پرورش را که بخشی از آن به دانشگاه فرهنگیان بر می‌گردد حل کند ولی راهکار مناسب و قابل دفاعی در مقابل طبعات منفی آن نیست و در مجموع اصلا طرح مقرون به صرفه ای محسوب نمی‌شود.

8_مدل و پروتکل تحصیل در دانشگاه پیام نور (در سه سال اول)با دانشگاه فرهنگیان(در سال چهارم) برای دانشجویان کاملا متفاوت است بنابراین دانشجویان را دچار سردرگمی در تحصیل کرده و افت تحصیلی را شامل می‌گردد (در دانشگاه پیام نور کلاسهای خود خوان و غیر حضوری یا کم حضوری و دانشگاه فرهنگیان کاملا حضوری).

9_تربیت محور و اخلاق مدار نبودن دانشجویان خروجی دانشگاه پیام نور و سطح سواد پایین فارغ التحصیلان آن مسلماٌ امتیاز ویژه ای برای اجرای این طرح نیست.

 10_عدم کفایت تدریس و روش‌های تدریس و شیوه های برخورد با دانش آموزان و لزوم مباحث روانشناسی کودک و نوجوان و مشاوره و...که در مباحث درسی دانشگاه پیام نور وجود ندارد و کتب درسی دانشگاه فرهنگیان با دانشگاه پیام نور متفاوت است.

11_وارد شدن ضربه سنگین و غیر قابل جبران به آینده تحصیلی دانش آموزان و افت تحصیلی آنها و کاهش استقبال افراد توانمند از حرفه شریف معلمی در صورت اجرای این طرح از طبعات بسیار زیان بار دیگر آن است.

12_کاهش ارزش های اسلامی و اخلاق مداری و تربیت انقلابی در بین فرهنگیان علیرغم اینکه می‌بایست با توجه به  صدور بیانیه گام دوم انقلاب توسط مقام معظم رهبری (مدظله) در راستای اجرای این بیانیه برای افزایش موارد مذکور در بین فرهنگیان برنامه ریزی جدی انجام گیرد.

در پایان از آن وزیر محترم و دلسوز انتظار می‌رود با توجه به موارد فوق الذکر و سایر موارد،که مجال ‏بیان آنها در این نامه نمی گنجد در خصوص طرح مذکور بازنگری اساسی و عاجل صورت پذیرد و از ‏اجرای آن جلوگیری به‌عمل آید. ان‌شاءالله خداوند منان تمام خدمتگزاران نظام مقدس اسلامی را در ‏اجرای فرامین مقام معظم رهبری(مدظله) و سیاستهای نظام مقدس اسلامی بر اساس بیانیه گام ‏دوم انقلاب موفق و موید بدارد.‏»

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آموزش و پرورش دانشجو فرهنگیان دانشگاه دانشگاه فرهنگیان دانشگاه پیام نور دانش آموزان آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۱۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای آموزش و پرورش بازوی اصلی دستگاه تعلیم و تربیت است

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی نقدی ظهر چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان با اشاره به در پیش بودن ۱۲ اردیبهشت سالروز شهادت استاد مطهری و هفته معلم اظهار کرد: معلمان در کشور ما نقش مهمی در عرصه‌های مختلف جامعه دارند و باید قدردان زحمات خالصانه آنها بود.

فرماندار شهرستان شفت با بیان اینکه شورای آموزش و پرورش بازوی اصلی دستگاه تعلیم و تربیت در جهت توسعه زیرساخت‌ها است، افزود: نقش‌آفرینی شوراهای آموزش و پرورش می‌تواند مشارکت و نظارت مردم را در امر تعلیم و تربیت تضمین کند.

وی با بیان اینکه یکی از مناسبت‌های شمسی مهم در کشور ما بزرگداشت هفته مقام معلم است، گفت: باید این هفته پرشور برگزار شود از مقام شامخ معلمان و فعالان عرصه تعلیم و تربیت به نحو شایسته تکریم و تجلیل به عمل آید.

فرماندار شهرستان شفت ادامه داد: جایگاه این قشر فرهیخته در جهت رشد و تعالی جامعه، بر کسی پوشیده نیست، زیرا در دین اسلام به آن بهای زیادی داده شده است و همانگونه که حضرت علی (ع) فرموده‌اند هر کس کلمه‌ای به من بیاموزد مرا بنده خویش کرده است.

وی حفظ حرمت کسی که پیش خدا جایگاه دارد را ضروری خواند و ادامه داد: کرامت و جایگاه معلم در جامعه باید حفظ شود، زیرا معلم زمینه ساز شکوفایی و اعتلای کشور است.

نقدی با بیان اینکه نهاد آموزش و پرورش تربیت نسل‌ها را برعهده دارد لذا شورای آموزش و پرورش باید با برنامه‌ریزی دقیق زمینه توسعه و پیشرفت کشور را فراهم آورد، عنوان کرد: شورای آموزش و پرورش به عنوان بازوی توانمند فکری و فرهنگی انقلاب اسلامی، زمینه‌ساز رشد همه جانبه جامعه است.

وی به ارزش و جایگاه معلم در جامعه اشاره کرد و افزود: با توجه به در پیش بودن هفته گرامیداشت مقام معلم، برنامه‌ریزی‌ها باید به دقت انجام پذیرد تا بتوانیم شأن و جایگاه معلمان عزیز و زحمت‌کش شهرستان شفت را حفظ کنیم.

لزوم تبیین جایگاه معلم برای مردم

نقدی خدمت به معلمان را یک وظیفه انسانی عنوان کرد و بیان کرد: آینده کشور در دست توانای معلمان است پس هر روز و هر هفته و همیشه روز معلم است و به همین دلیل است که باید همواره از این قشر تلاشگر و زخمت کش تقدیر کرد.

نقدی گفت: امروز به واسطه تلاش معلمان سخت‌گوش و ایثارگر ایران اسلامی، جوانانی برومند اداره امور کشور را در دست گرفته و میسری که به واسطه خون هزاران شهید در اعتلای ارزش‌های اسلامی ترسیم شده را طی می‌کنند.

فرماندار شفت افزود: مسئولیت خطیر معلمی و زحمات فعالان عرصه تعلیم و تربیت بسیار ارزشمند و شایسته بهترین تقدیرها است و این امر را نباید فقط به روز و هفته معلم محدود کرد.

نقدی بیان کرد: باید با ارتقا روحیه خود باوری، فعل خواستن و توانستن را در دانش آموزان ایجاد کنیم تا در آینده بتوانند در مسوولیت‌های اجرایی که بر عهده می‌گیرند به خوبی به ایفای نقش بپردازند.

کد خبر 6087582

دیگر خبرها

  • هیچ منعی برای ثبت‌نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • شورای آموزش و پرورش بازوی اصلی دستگاه تعلیم و تربیت است
  • آئین نامه مدرسه تراز سند تحول نهایی شد
  • تشکیل قرارگاه هفته معلم در لرستان
  • آخرین تغییرات کنکور؛ «نه» مردان به شغل معلمی
  • ساختمان‌های دانشگاه فرهنگیان بجنورد تکمیل شود
  • این دانش‌آموزان و طلاب از امسال بدون کنکور معلم می‌شوند
  • لزوم توجه ویژه مسوولان مرکزی به خوابگاه دانشجویان متاهل
  • قانون متعهدین به خدمت، منشا مشکلات صنفی دانشجومعلمان / دانشگاه شهیدرجایی خوابگاه متاهلی ندارد
  • نظام تعلیم و تربیت در کشور نیازمند کیفیت‌بخشی است