Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@09:17:29 GMT

فاصله‌گذاری اجتماعی مهم‌ترین راهکار کنترل ‌شیوع کروناست

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۲۱۹۵۰

فاصله‌گذاری اجتماعی مهم‌ترین راهکار کنترل ‌شیوع کروناست

فخرالسادات خامسی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر ضمن قدردانی از همکاری مردم استان در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی برای مقابله با ویروس کرونا، اظهار کرد: اجرای دقیق و مستمر این طرح مهم‌ترین راهکار کنترل شیوع و هم گیری بیماری کروناست.

وی ادامه داد: رعایت فاصله اجتماعی تا زمانی که این بیماری در جامعه وجود دارد ضروری است و اگر مردم به این مهم توجه داشته باشند و در خانه‌های خود بمانند تا ۹۵ درصد می‌توانند مانع از انتقال زنجیره ویروس کرونا شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری افزود: طرح فاصله گذاری هوشمند در ادامه فاصله گذاری اجتماعی اجرا می‌شود و در این مرحله مشاغلی که ریسک بالایی ندارند با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از تاریخ ۲۳ فروردین‌ماه مجوز فعالیت پیدا می‌کنند.

خامسی گفت: مراکز اداری و دستگاه‌های اجرایی استان نیز از تاریخ شنبه ۲۳ فروردین ماه با التزام به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی با دو سوم کارمندان خود فعال خواهند شد و ساعت کاری ادارات نیز همان روال گذشته ۷ تا ۱۴ خواهد بود.

سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان یزد از مردم خواست اطلاعات لازم در رابطه با بیماری کرونا را از کمیته اطلاع رسانی ستاد، رسانه‌های رسمی مانند صدا و سیما، خبرگزاری‌ها و سایت‌های شناسنامه‌دار و مطبوعاتی که در این ایام به صورت مجازی منتشر می‌شوند، دنبال کنند و به شایعات و آمار و اطلاعات غیرمعتبر توجهی نداشته باشند تا در کنار اینکه از سلامتی جسم خود مراقبت می‌کنند، آرامش روح و روان آنها نیز به خطر نیفتد.

کد خبر 4895269

منبع: مهر

کلیدواژه: یزد استانداری یزد ویروس کرونا ویروس کرونا ستاد مقابله با کرونا شیوع کرونا بوشهر فاصله گذاری اجتماعی شهرکرد گرگان ایلام بیرجند بارش باران طرح غربالگری روز طبیعت ماسک طبی استانداری قزوین فاصله گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۱۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فقط با رعایت این ۶ نکته ساده وزن خود را کم کنید

به گزارش خبرآنلاین از ایسنا، اما راه‌هایی وجود دارد که ما را از اضافه‌وزن در تعطیلات در امان نگه می‌دارد. در اینجا برخی از توصیه‌های متخصصان تغذیه را یادآوری می‌کنیم.

* وعده‌های غذایی پرکالری را شناسایی کنید

غذاهای محلی لذت‌بخش هستند اما وقتی که در یک شهر یک ناهار بسیار پرکالری و سنگین میل می‌کنید، شام را سبک‌تر میل کنید تا هم جبران کالری اضافی ناهار را کرده باشید و هم در طول شب، خواب بهتری داشته باشید.

* از دورچین غذا غافل نشوید

در رستوران، قبل از اینکه سراغ غذای اصلی بروید، سالاد و سبزیجات و سوپ میل کنید، با این کار اشتهای شما تا حدی کنترل شده و پرخوری نمی‌کنید.

* عادات غذایی خوب را حفظ کنید

فراموش نکنید که میوه‌ها و سبزیجات را در برنامه غذایی تعطیلات خود قرار دهید. خوردن پروتئین‌های بدون چربی مانند ماهی برای کنترل وزن بسیار مفید است. علاوه بر این، خوردن هر روزه غذاهای پرکالری و چرب، اغلب سبب نفخ و مشکلات گوارشی می‌شود.

* هوشمندانه میان‌وعده بخورید

برای زمان گرسنگی، میان وعده‌های سالم‌ در دسترس داشته باشید. مثل بادام، چوب شور، کشک خشک و ... .

* به اندازه کافی آب بنوشید

به گزارش دویچه وله، نوشیدن مقدار کافی آب باعث می‌شود که احساس گرسنگی کاذب از بین برود و هوس خوردن غذا تعدیل شود. بسیاری از اوقات احساس گرسنگی ناشی از نیاز بدن به آب و مایعات است. پس قبل از رفتن سراغ ماده غذایی، اول یک لیوان آب بخورید.

* تناسب اندام در تعطیلات

در بسیاری از سفرها فرصت‌های خوبی برای ورزش وجود دارد. پیاده‌روی در جنگل یا غواصی در دنیای زیر آب، هر فعالیتی که باشد، مقداری از کالری‌های دریافتی در تعطیلات شما را می‌سوزاند.

همچنین تمرین‌های زیادی نیز وجود دارد که می‌توانید در اتاق خود انجام دهید، مانند یوگا یا طناب زدن و انجام حرکات کششی.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1887536

دیگر خبرها

  • ۱۰ راهکار ساده برای حل مشکل خروپف
  • کشاورزان بوشهری مراقب شیوع بیماری زنگ زرد گندم باشند
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!
  • عدم رعایت فاصله مجاز، بیشترین تخلفات جاده ای آذربایجان غربی در نوروز
  • فقط با رعایت این ۶ نکته ساده وزن خود را کم کنید
  • هشدار دامپزشکی درباره خطر شیوع تب کریمه کنگو؛ سمپاشی دام و اماکن دامی اصلی‌ترین روش‌ کنترل
  • هوش مصنوعی بیماری‌های ریه را شناسایی می‌کند/ ردیابی کرونا به روش تشخیص چهره
  • ضرورت رعایت فاصله طولی خودروها در هوای بارانی
  • عدم رعایت فاصله مجاز بیشترین تخلفات جاده‌ای آذربایجان‌غربی در نوروز امسال