Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@23:09:07 GMT

احتمال کاهش سرنشینان تاکسی ها در کرج

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۲۲۱۰۲

احتمال کاهش سرنشینان تاکسی ها در کرج

بنا به گزارش روز چهارشنبه مرکز اطلاع رسانی شهرداری کرج ، مجید استاد کاظمی گفت : با آغاز بخشی از فعالیت‌ها و حضور اغلب کارمندان در محل کار، از اوایل این هفته شاهد افزایش نسبی مسافران در خطوط مختلف بین شهری کرج هستیم .

وی اظهار داشت: با توجه به شیوع کرونا و لزوم اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی، شاهد اجرای مصوبه ممنوعیت سوار کردن سه مسافر در صندلی عقب تاکسی‌ها در شهر تهران هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق این مصوبه رانندگان تاکسی باید حداکثر دو مسافر در قسمت عقب تاکسی سوار کنند تا به از این طریق احتمال شیوع کرونا در بین مسافران تاکسی کاهش یابد.

این مسوول با اشاره به اینکه احتمال اجرای این طرح از شنبه هفته آینده در کرج وجود دارد، توضیح داد: با آغاز بخشی از  فعالیت‌ها و حضور اغلب کارمندان در محل کار، از اوایل این هفته شاهد افزایش نسبی مسافران در خطوط مختلف بین شهری کرج بوده‌ایم.

استادکاظمی تصریح کرد: ناظران ناوگان تاکسیرانی در حال بررسی وضعیت مسافران خطوط مختلف تاکسی هستند و اگر تعداد آنها به میزان قابل توجهی افزایش داشته باشد، این طرح در کرج اجرایی خواهد شد.

رییس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری کرج گفت: با توجه به کاهش محسوس مسافران تاکسی از روزهای اول امسال، این طرح به طور ناخواسته در کرج اجرایی می‌شده و اغلب تاکسی‌ها با کمتر از ظرفیت چهار نفره خود مسافران را جابه جا می‌کردند.

حدود ۱۳ هزار دستگاه تاکسی در کرج فعالیت دارند.

به دنبال شیوع ویروس کرونا بخش زیادی از مردم استان البرز از وسایل نقلیه شخصی به جای حمل ونقل عمومی استفاده می کنند و میزان استفاده از ناوگان حمل ونقل عمومی تاحدود زیادی کاهش یافته است.

کلانشهر کرج نیز حدود 500 دستگاه اتوبوس دارد. 

برچسب‌ها ویروس کرونا استان البرز تاکسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا استان البرز تاکسی ویروس کرونا استان البرز تاکسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۲۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۱ درصدی تردد مسافر از مرز تمرچین پیرانشهر

 

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجانغربی با اشاره به افزایش 31 درصدی تردد مسافر از مرز تمرچین پیرانشهر در سال گذشته گفت: پارسال گذشته در مجموع ۸۹۰ هزار و  ۷۶۵ مسافر ورودی و خروجی از مرز تمرچین تردد داشتند که در مقایسه با مدت مشابه سال ماقبل ۳۱ درصد افزایش نشان می‌دهد.

ایرج دست نشان افزود: در این مدت ۱۰۴ هزار و ۴۴۲ دستگاه ناوگان باری نیز از این مرز تردد داشتند که ۳۶ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال 1401  افزایش داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی اضافه کرد: همچنین در سال گذشته 9 هزار و ۱۳۷ دستگاه اتوبوس و چهارهزار و ۷۲۲ دستگاه سواری از مرز تمرچین پیرانشهر تردد داشتند.

دیگر خبرها

  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • احتمال کاهش محدوده طرح ترافیک
  • بازنگری در نحوه اجرای طرح ترافیک قطعی است/ احتمال کاهش محدوده طرح
  • افزایش ۳۱ درصدی تردد مسافر از مرز تمرچین پیرانشهر
  • فردا؛ احتمال افزایش شاخص کل بیشتر از کاهش
  • جابه‌جایی بیش از ۸۹هزار مسافر توسط ناوگان عمومی خراسان جنوبی
  • جا به جایی بیش از ۸۹ هزار مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی
  • رشد ۳۲ درصدی اعطای مرخصی به زندانیان جرایم غیرمهم البرز
  • رشد ۱۵ درصدی جابجایی مسافر در راه‌آهن شمال‌غرب کشور
  • انجام تشریفات گمرکی کالا‌های همراه مسافر برای تعداد ۴۳۸ هزار و ۹۷۸ نفر از مسافران ایرانی و خارجی