Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-03-28@20:28:40 GMT

رشد ۴۰۹۹ واحدی شاخص کل بورس

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۲۲۱۱۳

رشد ۴۰۹۹ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس و اوراق بهادار در آخرین روز کاری خود در هفته جاری را با رشد ۴۰۹۹ واحدی و قرار گرفتن در ارتفاع ۵۸۷ هزار و ۴۸۲ واحد آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان،  شاخص کل بورس و اوراق بهادار امروز (چهارشنبه 20 فروردین) در آخرین روز کاری خود در هفته جاری را با رشد 4099 واحدی و قرار گرفتن در ارتفاع 587 هزار و 482 واحد آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس نمادهای فولاد با 869 واحد، ومعائن با 504 واحد، حکشتی با 372 واحد، فملی با 352 واحد، شاراک با 158 واحد و شبهرن با 124 واحد رشد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند.

 

صبح امروز نمادهای وتجارت - بانك تجارت، وبملت - بانك ملت، ونوين - بانك‌اقتصادنوين، فاراك - ماشين‌ سازي‌ اراك‌، شپنا - پالايش نفت اصفهان، فولاد - فولاد مباركه اصفهان و حكشتي - كشتيراني جمهوري اسلامي ايران در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس بودند که همگی روند صعودی داشتند.

 

بنابراین گزارش امروز (20 فروردین) شاخص کل فرابورس با رشد 55 واحدی در ارتفاع 7 هزار و 607 واحد قرار گرفت. صبح امروز نمادهای ذوب - سهامي ذوب آهن اصفهان، چكاپا - گروه صنايع كاغذ پارس، سمگا - گروه سرمايه گذاري ميراث فرهنگي، دي - بانك دي، كرمان - س. توسعه و عمران استان كرمان، بينا - كشاورزي و دامپروري بينالود و داوه - داروسازي آوه سينا در صدر لیست نمادهای پربیینده فرابورس قرار داشتند که همگی روند صعودی داشتند.

 

 

این در حالی است که شاخص کل بورس و اوراق بهادار روز گذشته (سه شنبه 19 فروردین) در آغاز معاملات چهارمین روز کاری خود در هفته جاری رشد 1362 واحدی داشت و با این رشد در جایگاه 571 هزار و 35 واحدی قرار گرفت و در ادامه روز این روند صعودی ادامه دار شد تا جایی که شاخص کل بورس و اوراق بهادار چهارمین روز کاری خود در هفته جاری را با ۱۳ هزار و ۹۲۵ واحد معادل ۲.۴۴ درصد رشد و قرار گرفتن در ارتفاع ۵۸۳ هزار و ۵۹۹ واحدی به پایان رساند.

 

بر اساس جدول معاملاتی روز گذشته شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) با ۳ هزار و ۷۱۱ واحد رشد معادل ۲.۴۴ درصد به ۱۵۵ هزار و ۵۴۱ واحد، شاخص کل (هم وزن) نیز با ۴ هزار و ۲۹۷ واحد معادل ۲.۱۰ درصد افزایش به ۲۰۹ هزار و ۳۱۸ واحد، شاخص قیمت (هم وزن) با دو هزار و ۸۵۸ واحد رشد معادل ۲.۱۰ درصد و شاخص آزاد شناور با ۱۶ هزار و ۲۲۳ واحد افزایش معادل ۲.۱۹ درصد به ترتیب در ارتفاع ۱۳۹ هزار و ۲۶۰ و ۷۵۷ هزار و ۲۷۳ واحدی قرار گرفتند. شاخص بازار اول  نیز با ۹ هزار و ۶۱۴ واحد افزایش معادل ۲.۴۰ درصد به ۴۱۰ هزار و ۱۷۴ واحد و شاخص بازار دوم هم با ۳۰ هزار و ۵۸۳ واحد معادل ۲.۵۱ درصد به یک میلیون و ۲۴۹ هزار و ۴۴۱ واحد رسیدند.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح روز گذشته نمادهای فملی با 243 واحد، کویر با 159 واحد، پترول با 120 واحد، تاصیکو با 109 واحد و فولاد با 85 واحد رشد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند و در مقابل 2 نماد کالا با 193 واحد و بورس با 146 واحد افت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح روز گذشته نمادهای وبملت - بانك ملت، وتجارت - بانك تجارت، غگل - گلوكوزان‌، شپنا - پالايش نفت اصفهان، فملي - ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران، ومعادن - توسعه‌معادن‌وفلزات‌ و فولاد - فولاد مباركه اصفهان در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند که در میان آنها تنها نماد وبملت - بانك ملت روند نزولی داشتند.

 

در پایان معاملات روز گذشته نمادهای وبملت، وتجارت، غگل، شپنا، فملی، ومعادن و فولاد در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند که همگی روند صعودی را برای خود ثبت کردند. همچنین نمادهای تاپیکو با یک هزار و ۴۰۸ واحد، فارس با یک هزار و ۲۱۰ واحد، فولاد با یک هزار و ۴ واحد، فملی با ۸۵۲ واحد، رمپنا با ۶۰۳ واحد، اخابر با ۶۰۲ واحد و وامید با ۴۸۸ واحد رشد بیشترین تاثیر را بر شاخص کل بورس داشتند و به این ترتیب بورس و اوراق بهادار در پایان معاملات روز گذشته شاهد داد و ستد ۶ میلیارد و ۴۷۵ میلیون برگه سهم و حق تقدم به ارزش ۵ هزار و ۵۹۰ میلیارد تومان در بیش از یک میلیون و ۱۴۳ هزار نوبت معاملاتی بود./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: فرابورس معاملات بورس بورس شاخص کل بورس و اوراق بهادار بیشترین تاثیر روند صعودی روز گذشته واحد رشد معادل ۲

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۲۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورس امروز ۷ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار

شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز با افت ۳۰۳۷ واحدی به ۲,۲۵۰,۵۶۴ واحد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز _سه‌شنبه هفتم فروردین_ با افت ۳۰۳۷ واحدی به ۲,۲۵۰,۵۶۴.۹۳ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۳۸۵.۸۳ و احدی واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات تاکنون ۱.۲۱۷ میلیارد سهم بود که طی ۷۰,۶۸۷ معامله دادوستد شده و ارزش کل این معاملات نیز به ۸,۹۵۰.۸۲۳ میلیارد ریال رسیده است.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۸,۰۴۶,۲۹۰.۷۱۸ میلیارد ریال شد.

کد خبر 739156

دیگر خبرها

  • بورس مثبت بسته شد
  • گزارش بورس امروز چهارشنبه ۸ فروردین ماه ۱۴۰۳
  • شاخص بورس امروز ۸ فروردین/رشد ۱۱ هزار واحدی
  • رشد ۱۱ هزار واحدی بورس در پایان نخستین هفته کاری ۱۴۰۳
  • رشد ۱۲ هزار واحدی شاخص بورس در آخرین روز معاملاتی هفته
  • بورس امروز ۸ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • گزارش بورس امروز سه شنبه ۷ فروردین ماه ۱۴۰۳
  • شاخص بورس امروز ۷ فروردین/افت ۴ هزار واحدی
  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس در سومین روز کاری ۱۴۰۳
  • بورس امروز ۷ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار