Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-24@19:33:31 GMT

استفاده از الکل‌های صنعتی ممنوع

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۲۲۱۴۵

استفاده از الکل‌های صنعتی ممنوع

مدیر اداره نظارت بر مواد و فرآورده‌های دارویی معاونت غذا و داروی آذربایجان غربی گفت:استفاده از الکل های صنعتی برای ضد عفونی کردن پوست ممنوع است.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ،آقازاده مدیر اداره نظارت بر مواد و فرآورده‌های دارویی معاونت غذا و داروی آذربایجان غربی با اشاره به صدور اطلاعیه‌ای از این سازمان مبنی بر استفاده‌ی نا به جا از محلول‌های ضد عفونی کننده افزود: با توجه به گزارش‌های صادره از سطح استان متاسفانه برخی از هم استانی‌های ما در خصوص چگونگی مصرف مواد ضد عفونی کننده‌ی دست اطلاعات مناسبی نداشته و همین امر باعث شده در چند روز گذشته شاهد مسمومیت‌هایی در سطح استان باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  مدیر اداره نظارت بر مواد و فرآورده‌های دارویی معاونت غذا و داروی آذربایجان غربی گفت: لازم است در این خصوص مردم اطلاعات را از منابع موثق پیگیری کنند.   آقازاده همچنین در خصوص تفاوت الکل‌های اتانول و متانول هم گفت، الکل متانول به هیچ عنوان نباید به عنوان داروی ضد میکروبی و ضد عفونی کننده‌ی دست استفاده شود و اگر به صورت خوراکی مصرف شود بسیار خطرناک بوده و در بعضی موارد منجر به مرگ میشود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ضد عفونی الکل صنعتی کرونا آذربایجان غربی آذربایجان غربی ضد عفونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۲۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی پرفروش‌ترین دارو‌ها در ایران + اسامی و میزان فروش

رئیس اداره پایش تامین زنجیره داروی سازمان غذا و دارو گفت: متفورمین مصرفی بیماران مبتلا به دیابت با بیش از ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون عدد فروش، پرمصرف‌ترین داروی کشور در سال گذشته بود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، محمدحسین متولی، رئیس اداره پایش تامین زنجیره داروی سازمان غذا و دارو اظهار کرد: پرفروش‌ترین دارو‌ها از لحاظ تعدادی در سال گذشته به ترتیب متفورمین با ۲ میلیارد و ۲۰۹ میلیون عدد، ادالت کلد با یک میلیارد و ۹۲۰ میلیون عدد، آسپرین با یک میلیارد و ۷۶۳ میلیون عدد، لووتروکسین با یک میلیارد و ۲۳۵ میلیون عدد، فاموتیدین با یک میلیارد و ۲۳۱ میلیون عدد بوده اند.

وی افزود: دارو‌هایی همچون «آموکسی سیلین»، «استامینوفن+کافئین+ایپوپروفن»، «کدئین»، «لوزارتان» و «آتورواستاتین» نیز از لحاظ فروش در رده‌های پنجم تا دهم قرار دارند.

به گفته رئیس اداره پایش زنجیره مصرف داروی سازمان غذا و دارو، پرمصرف‌ترین دارو‌های تأمینی سال ۱۴۰۲ از نظر ریالی نیز به ترتیب آموکسی سیلین، سفکسیم، IVIG، ادالت کلد، انوکساپارین، متفورمین، استامینوفن، کوآموکسی کلاو بوده اند.

متولی خاطرنشان کرد: دارو‌هایی که نام برده شد، ۱۰ درصد ارزش ریالی بازار دارویی را به خود اختصاص داده اند.

دیگر خبرها

  • دیدار دادستان ویژه روحانیت شمالغرب کشور با رئیس کل داگستری استان آذربایجان غربی
  • معرفی پرفروش‌ترین دارو‌ها در ایران + اسامی و میزان فروش
  • راه اندازی مرکز نوآوری فرآورده های زنبور عسل درآذربایجان غربی
  • مبارزه با مواد مخدر؛ یک تکلیف عمومی در جمهوری اسلامی است
  • بهره برداری از آب‌های انتقالی به دریاچه ارومیه ممنوع است
  • معدوم سازی حدود ۲ تن مواد غذایی تاریخ گذشته و غیر قابل مصرف در ارومیه
  • انعقاد تفاهم نامه همکار بین اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان غربی و دانشکده دامپزشکی دانشگاه ارومیه
  • دمای هوای آذربایجان‌غربی افزایش می‌یابد
  • مبارزه با مواد مخدر یک تکلیف عمومی در جمهوری اسلامی است
  • خودروها در چه شرایطی دچار تخلف ساکن می شوند